TEST DRIVE cu mama. Lexus ES 300h F Sport memorabil
lexus es 300h f sporttest drivelexusauto
Viata e deseori complicata si rareori poate fi readusa la trairea esentei sale. Nu sunt multe lucruri interesante pe care le poti pune la cale singur. Nu ai parghiile pentru a-ti satisface fiecare fantezie. Apoi constientizezi efemeritatea si aparea anxietatea. Conectivitatea intensificata ne-a facut sa visam, insa, la tot felul de extravagante pe care poate, fara a sti nebuniile altora, nici nu ne-ar fi interesat catusi de putin sa le punem in practica. Pare-se ca traim intr-un stres constant. Suntem, oare, sub presiunea succesului instant?
Experienta cu aceasta masina este fix opusul trendului pe care-l redescoperim cu totii la fiecare apasare pe ecranele din fata noastra. Lexus ES este un deschizator de simtaminte, un automobil care m-a luat din cercul vicios al transpunerii vietii noastre cat mai aproape de cele mai „inalte norme” impuse de retelele de socializare si mi-a redat increderea in a-mi croi propria cale, dupa propriile principii, fara a ignora, totusi, ceea ce ma inconjoara. E un catalizator al revenirii la originalitatea individuala.
Simultan, faptul ca
Lexus ES 300h F Sport ajunge astazi in fata dumneavoastra este in sine o premiera. Ma intalnesc pentru prima oara cu aceasta marca. E un moment destul de important, asa ca m-am gandit destul de mult la ce si cum am de facut. Pentru ca am vrut sa va ofer o experienta bruta, onesta si lipsita de alte increngaturi subiective am ales sa impart in doua experienta cu aceasta limuzina: una in care va vorbesc eu, alta in care va povesteste mama. Sper sa fi intuit bine si sa ramaneti la finalul acestui articol cu informatiile cele mai folositoare! Veti avea parte de doua opinii!
Gata, pornim!
Inainte de toate, eu cred ca ar fi bine sa cunoastem putin Lexus si modelul sau ES pentru a-i putea plasa bine in timp. Sa le cunoastem originea, aparitia pentru a-i putea discerne mai usor identitatea.
Marca Lexus a aparut dintr-o ambitie incredibila a directorului Toyota de acum 40 de ani, regretatul Eiji Toyoda. Acesta le-a spus tuturor celor care-l inconjurau ca misiunea lor este sa „creeze cea mai buna masina din lume”. N-a fost o chestiune de marketing, n-a fost vreun slogan si nici nu s-a incercat punerea in mod artificial a Toyota intr-o lumina buna. Cand directorul companiei japoneze le-a trasat aceasta misiune oamenilor sai, acesta s-a hotarat sa le ofere mijloacele necesare: 1 miliard de dolari! Acest lucru se intampla in anul 1983. Dac-ar fi sa ajustam cu rata inflatiei...
Zis si facut, se intampla proiectul. Incepe munca. In realizarea „celei mai bune masini din lume” s-au implicat peste 4.000 de oameni! Totul a fost tinut secret sub numele de cod „F1”. Nu, nu era inspirat din cursele de mare viteza. „F1” urma sa devina un automobil de exceptie, insa Toyota s-a hotarat ca acest lucru nu se va intampla sub brandul sau. Era necesara o viziune mai larga ce trebuia aplicata sub o denumire noua, ceva care sa insufle ideea de modernitate armonizata cu lux. Trebuia sa fie ceva construit de la zero pentru a se atinge cel mai inalt nivel posibil de rafinament care sa poata fi comercializat cu un pret care nu te indatora pe viata. Dupa un brainstorming facut impreuna cu cele mai renumite agentii de publicitate, a aparut si egida sub care urma sa se dezvolte „masina masinilor”: Lexus!
In urma acestui efort urias, a fost prezentat lumii intregi primul automobil al noii companii: LS 400. Nu impartea nicio componenta majora cu vreun model Toyota. Vehiculul a avut un succes resunator si a fost primit cu entuziasm. Drept dovada, LS continua si acum sa fie varful de lance al constructorului auto japonez alaturi de magnificul coupe LC.
In momentul in care LS a intrat pe piata, acestuia i s-a alaturat si ES! Era mai mic, mai versatil, mai accesibil si promitea, alaturi de fratele sau mai mare, sa respecte aceeasi filosofie pe langa o nota de dinamism discreta adaugata. Se voia (si trebuia) sa se numere printre cele mai bune masini existente pe piata.
Trei decenii mai tarziu, dupa multe investitii si experiente din care compania a avut de invatat, am testat noul ES in echiparea F Sport. Avand in vedere originea de la care a plecat, „fratele” sau mai mare si efortul depus de Toyota in realizarea unei masini care sa nu dezamageasca deloc, e clar ca avem deja un anumit set de asteptari. La urma urmei, vorbim de cea de-a saptea generatie care urmeaza a se dezvalui in fata noastra!
Sa-l descoperim!
Test Drive. Lexus ES 300h F Sport – suav
Putine lucruri se compara cu momentul in care zaresc o masina complet noua, destul de rara in tara noastra si care n-are un pret de-ti vine sa fugi pe Luna.
Am, asa cum v-am spus si in trecut, obiceiul auto-impus de a nu cauta informatii despre masina pe care urmeaza sa o testez. Din punctul meu de vedere, cu cat e experienta mai reala si lipsita de subiectivism indus ante, cu atat va pot oferi informatiile cele mai apropiate de un test drive pe care l-ati realiza chiar dumneavoastra. Scopul meu final este sa pun aici o opinie cat mai corecta posibil, exact asa cum mi-ar placea si mie sa citesc despre o eventuala masina pe care mi-o doresc.
Dar Lexus ES 300h chiar stie sa faca o impresie buna din prima! N-o spun doar de dragul de a o zice. Momentul in care am vazut-o in parcare a fost aproape magic. Imi zburase mintea in tot felul de directii nebanuite. Aveam o idee de traseu in cap, insa voiam sa il schimb instant. Brusc a aparut si adrenalina! Stiam, totusi, un lucru cu certitudine: vom pleca intr-o aventura lunga impreuna si ne vom imprieteni.
Partea frontala a acestei limuzine este primul lucru care cere atentia privitorului fie ca acesta se uita voluntar sau doar s-a intamplat sa zareasca aceasta masina prin trafic.
Pare incruntata, dar si extrem de relaxata intr-acelasi timp. Iti transmite o senzatie destul de greu explicabila. Incerci sa materializezi ceva complet nou, o traire diferita. Si e destul de greu!
Asta, insa, nu ne opreste din a admira modul in care acest automobil arata. Lasand la o parte impactul emotional al designului, este clar ca avem de-a face cu o munca impresionanta depusa pentru a se accentua unicitatea. Grila, asa cum este cazul la toate Lexus-urile mai noi, deschide calea catre un design exterior care infrunta provocarile prezentului cu respect pentru traditia care l-a purtat pana in acest punct. Priviti cu atentie fotografiile si veti observa cat de mult s-a muncit la aspectul exterior al lui ES.
Desi marimea ornamentului central masiv poate fi considerata provocatoare, aceasta se imbina imediat in povestea automobilului. Isi gaseste locul in critica celui care se uita la ea si devine rapid parte din identitatea totala a masinii. E drept, nu-i pentru toate gusturile. De ce ar fi, la urma urmei? Avem in fata noastra o masina care ofera o perspectiva diferita asupra lumii automotive si ne provoaca sa gandim diferit. Ne dam, asadar, seama ca ES devine o declaratie pe care tu, proprietar, o dai oricui te priveste: nu esti mainstream, ci alegi ceva care sa te reprezinte si sa-ti accentueze unicitatea.
Sigla se afla pozitionata ideal in interiorul elementului fusiform gigant si prezinta cateva nuante de albastru pentru a reliefa ideea ca masina are capacitatea de a-ti oferi un consum mai bun si de a proteja mediul inconjurator prin emisii mai putine. Da, n-am uitat, chiar si-un impozit mai mic.
Te desprinzi de aceasta si vezi farurile care par a fi ochii unei siluete magice ce imbie la aventura si te roaga fara sa-ti vorbeasca sa mergeti in descoperirea de noi taramuri. Arata curajos, dar vezi rapid si tehnica pe care o vei avea la indemana. LED-urile sunt printre cele mai aratoase pe care le-am vazut pana acum pe vreo masina de test.
Liniile frontale par a fi desprinse din tehnica origami, insa fantasma designului tipator se opreste rapid prin cufundarea intre mare de calm odata ce-ti ridici ochii mai sus de faruri. Ai parte de claritate si putina lejeritate.
Partea laterala ne dezvaluie faptul ca ES nu este doar un automobil menit sa arate diferit, ci va oferi si practicalitate. Seamana cu o nava! E lunga, dar mentine o forma atragatoare. Cu ai ei 4,97 m chiar incepi sa intelegi rapid ca nu vei avea nicio problema cu spatiul din habitaclu.
Facand abstractie de accesorii, mie mi-a placut modul in care silueta ei ni se prezinta: curat, fara prea multe incarcaturi. Ai o expunere clara si evidenta. Suprafetele vitrate par a fi mici pentru ca albul metalizat iti acapareaza retina, insa lumina va patrunde cu usurinta in habitaclu. Mai ales ca avem si trapa pe modelul testat!
Mi-ar fi placut mult ca ornamentele cromate sa fie negre si sa se asorteze cu jantele gri inchis, astfel incat sa existe o reciprocitate in design. Ma bucur, totusi, ca alegerea aceasta poate fi facuta de client. Exista posibilitatea sa va configurati fix asa cum va doriti un ES.
Detaliile, insa, fac diferenta. Desi de multe ori ele trec neobservate, imi place cum luminile par a se conecta printr-o linie care traverseaza intreaga masina. Delimiteaza impecabil zona cea mai pronuntata a masinii si ii confera un caracter destul de puternic.
Sigla F Sport din fata, aripioara de rechin si eleronul integrat sunt alte elemente care ne arata ca aceasta masina nu este un alt sedan lungit si plictisitor, ci si un automobil care va sti cum sa raspunda provocarilor pe care soferul i le va arunca. Promite sa ofere o experienta completa!
Spatele lui ES revine la increngatura de detalii pe care am remarcat-o in fata si ne reaminteste ca este un vehicul pentru care chiar s-a depus efort in a arata cat mai bine posibil fara a fi necesara achitarea unei sume imposibile de bani.
Imi plac cele trei „L”-uri intoarse care isi pierd treptat din marime pentru a crea un efect care pare a fi desprins din jocurile video ale anilor `90, modul in care acestea par a fi unite de o katana si frumusetea reciprocitatii cu stilul in care constructorul auto a ales sa ascunda tevile de esapament prin introducerea unui nou element faux.
N-am sa inteleg un lucru: semnalizarile clasice cu becuri incadescente. De ce? Nu era mai frumos sa fi avut LED? Era! Sper ca urmatoarea generatie sa ne asigure aceasta uniformitate.
Surprinzator, privit de la distanta, acest posterior arata ca fata unui ninja robotizat. Nu stiu daca avem aceeasi perceptie asupra sa, insa in mod clar Lexus n-a dat inapoi. A continuat cu investitia la acest capitol si ne confera un vehicul pe care ne place sa-l privim.
Per total, ES arata destul de bine. Imi place atentia acordata detaliilor, apreciez efortul depus pentru a obtine un look interesant care sa pastreze putin din esenta normalitatii si ma bucur ca avem de-a face cu o forma aerodinamica atragatoare.
Acum sa trecem la urmatoarea etapa: interiorul!
Test Drive. Lexus ES 300h F Sport – simte-te ca acasa!
Am fost intampinat de un interior complet negru si cateva ornamente argintii-fumurii ce accentau interesul manifestat de constructor pentru calitate.
De departe, insa, mi-a placut modul in care ti se prezinta acest habitaclu. Este primitor. Te invita inauntru. Te face sa te simti in largul tau. Nu e nimic care sa iti induca indoiala. Totul e asezat cu logica si elementele care compun acest interior sunt de la primul contact prietenoase. Butoanele au o dimensiune buna, fontul folosit e clar si lizibil, accesul este usurat de modul in care scaunul si volanul „iti fac loc” sa te asezi mai usor, iar intregul ansamblu te duce cu gandul la Japonia si fiabilitatea pentru care sunt renumiti.
M-am asezat in scaunul soferului si am remarcat doua lucruri importante din start: am un am un sprijin lombar excelent, iar suportul pentru coapse este foarte bun. Mi-am ajustat rapid pozitia folosind comutatoarele din stanga jos a scaunului si m-am facut confortabil intr-un timp foarte scurt.
Am pus mana pe volan si am remarcat atentia la detaliu: cusaturile sunt atat de fine, incat de-abia le simti la atingere. E un aspect important! In timp, cusaturile facute in graba sau de roboti neantrenati corect iti vor crea neplaceri. Are o marime potrivite, e usor de manevrat si e in armonie cu masina.
Tot aici am remarcat si butoanele. Sunt realizate din policarbonat, insa nu proasta calitate. Le apesi cu usurinta si simti cand ajungi la finalul pornirii comenzii dorite. Ai un feedback clar ce te va ajuta in timp sa folosesti tot ce ai la indemana pentru a sti exact cum sa folosesti in avantul tau tehnologia disponibila.
De departe, insa, cel mai surprinzator moment a fost cand am privit bordul si am remarcat forma sa. Are displayul pe care il admiram pe LFA! Acesta este specific doar nivelurilor de echipare F Sport si F Sport+. Astfel Lexus vrea sa aduca pe aceasta limuzina acea nota de sportivitate care a propulsat-o si-n inimile celor care admira masinile de performanta inalta. Si nu arata doar bine, ci cuprinde si informatii esentiale care sunt accesibile oricand sau pot fi alese cele care sunt dorite a fi vizualizate. Cu o simpla apasare de buton vei putea vizualiza fix ceea ce te intereseaza. Ai la dispozitie chiar si-un masurator al fortei G.
Cum nu toate lucrurile pot fi perfecte, am fost surprins sa descopar comutatoarele pentru geamurile electrice: nemarcate si realizate dintr-un material destul de slab calitativ. Nu stiu de ce au ales japonezii sa faca economie fix aici, unde iti vei plimba degetele cam tot timpul. Puteau sa mai taie din calitate in alta parte.
Iti muti privire si dai de pedale. Cata atentie a fost acordata si aici! Ai parte de metal, insa insertiile din cauciuc putin mai dur asigura aderenta necesara pentru a fi in permanenta in control. Sunt lucruri mici care ar putea trece neobservate, insa imi place cand o firma auto isi pune mintea la contributie si chiar ne ofera ceva bun!
Cercetarea asidua este vizibila si la suporturile pentru pahare, unde avem parte de versatilitate neasteptata. Cel dedicat soferului (aflat in spatele schimbatorului) poate sa isi schimbe adancime la o simpla apasare a unui buton pentru a putea pune acolo pahare sau sticle de diferite dimensiuni. Cel dedicat pasagerului (dar poate fi cu usurinta folosit si de sofer) are o forma conventionala si asigura suficienta stabilitate pentru un pahar de cafea fierbinte ce poate fi stocat acolo fara nicio grija. Utilitatea continua! In fata acestui cupholder regasim si un suport de telefon care e suficient de adanc si lat pentru a acomoda mai multe tipuri de device-uri.
Acelasi lucru nu poate fi spus si despre locul in care avem incarcare wireless. Smartphone-ul meu n-a incaput acolo. Daca vreti sa va bucurati de aceasta optiune, alegeti un telefon mai mic de 6,47”.
N-am avut Android Auto si Apple CarPlay pe modelul testat, insa e bine sa stiti ca pentru toate ES-urile construite dupa noiembrie 2019 acestea sunt standard si le puteti folosi la maximum de potential.
In aceeasi ordine de idei, n-am avut scaune ventilate, dar le puteti alege pe propria masina. Dumnezeu stie cat de mult mi le-am dorit pentru ca am prins fix cea mai calduroasa perioada din an testand acest automobil.
In schimb, aerul conditionat a functionat bine si ne-a asigurat temperatura dorita. Ba mai mult, tehnologia nanoe se asigura ca ceea ce e introdus in cabina este curat si lipsit de praf. E un sistem interesant care obliga particulele de praf sa nu ajunga in fata ta, mentinandu-le la podea atat timp cat e activat. Inca un lucru fain la Lexus!
Sistemul de sunet a fost surprinzator de bun. Nu m-am asteptat! Mi-a asigurat fix puterea pe care o voiam si m-am lasat alintat de claritatea sa. Pentru cei care vor, totusi, o experienta superioara exista varianta Mark&Levinson. Pentru majoritatea urechilor, sistemul audio Lexus va fi arhisuficient. O spun eu, un om destul de pretentios la acest capitol.
Dam din nou de atentia la detaliu a Lexus prin modul in care ajustam volumul: e un potentiometru gandit sa poata fi utilizat de oricine! Nici nu-ti vine sa folosesti controalele de pe volan, atat de fain e sa invarti de el. In plus, partea din spate poate actiona drept comutator pentru piese sau postul de radio. Fain!
Sistemul de infotainment este destul de simplu pentru ca am avut varianta mica de ecran. Recunosc, nicu nu l-am folosit prea mult. Am fost mai interesat de cum se va comporta la drum si mi-am axat atentia pe bordul desprins din LFA. Pe echiparea F Sport+ primesti un display mai mare si navigatie, daca vrei un asemenea lucru.
Spatiul pentru pasageri e destul de bun, iar faptul ca avem trapa ajuta la patrunderea luminii in cabina. Avantajul marimii mari si al ampatamentului mai mult decat decent este ca vei putea merge cu familia in vacante fara stresul ca cineva nu va sta bine. Exista multiple optiuni de ajustare, suficiente spatii de depozitare si vizibilitatea este buna pentru orice ocupant. Spre exemplu, eu, cu scaunul in pozitia mea de condus, am stat foarte bine pe bancheta. E confortabila, asigura un sprijin bun si cotiera este utila pentru ca are un spatiu suplimentar de depozitare prevazut.
E drept ca nu ai prea multe lucruri de facut in spate, insa exista doua porturi USB si unul de 12V care vor asigura conectivitate pentru cei interesati. Nu se va certa nimeni pe ce sa incarce mai repede.
Ai la dispozitie si suficient spatiu pentru bagaje. Cei 420 de litri vor fi pregatiti sa raspunda oricaror provocari pe care le lansezi, avand in vedere cat de usoara e incarcarea. Aveti, insa, in vedere faptul ca bancheta spate nu e rabatabila. Exista un singur orificiu dedicat schiurilor sau obiectelor mai lungi care trebuie transportate.
Per total, acest habitaclu este multumitor. Ma bucur, insa, ca poate fi chiar si mai fain de atat. Cu putina generozitate suplimentara ES chiar poate deveni un competitor real pentru rivalii sai germani. El poate fi comparat cu BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes-Benz Clasa E, insa are nevoie de echiparea F Sport+ pentru a le crea probleme reale acestora.
Mergem mai departe!
Test Drive. Lexus ES 300h F Sport – opinia oferita de mama
Acum o voi lasa pe mama sa va spuna parerea ei*. Eu cred ca o buna parte din pasiunea pentru masini si pentru explorarea in amanunt a acestei zone complet fascinante a automobilismului o am din partea ei, desi tata a fost cel care mi-a insuflat regulile sofatului si a avut grija sa fiu un conducator auto responsabil.
Este pentru prima oara cand mama se asaza in scaunul soferului. Este o premiera si pentru mine faptul ca acceptat acest lucru, asadar va invit sa vedeti ce crede dansa despre acest Lexus ES. V-am promis doua pareri diferite, asa ca vi le ofer! Iata!
„Eu nu ma pricep prea tare la masini, dar o buna parte din viata asta mi-am petrecut-o in jurul lor. Cat am lucrat la Registrul Auto Roman, am vazut de toate! Chiar si asa, nu sunt eu cea mai in masura sa va povestesc despre o astfel de bijuterie, insa Florin al meu chiar a insistat sa ii spun ce cred. A zis ca-l va ajuta si ca va avea cititori mai multumiti, asa ca am facut-o. Sper sa va placa si voua parerea mea mai putin avizata.
N-am vrut sa stau niciodata in scaunul soferului pentru ca mi-a fost foarte, foarte frica. Lumea merge tare, nu respecta regulile si mi se pare ca trebuie sa ai nervi de otel ca sa poti fi un conducator bun. Daca lumea ar fi putin mai linistita, tare bine ar fi.
Am renuntat la propria frica si m-am lasat convinsa de insistentele lui Florin sa vad cum e o masina care e foarte sigura si care, conform spuselor lui, nu e chiar asa de viteaza. Nu-mi place cand il vad cu ce masini zgomotoase vine acasa si cand ma ia cu el si accelereaza de zici ca decolam. Eu prefer sa merg incet.
La acest autovehicul eu am apreciat modul cum arata. E mare, lunga si culoarea asta alba chiar o face sa para de parca-i scoasa acum din fabrica. E asa de curata de-ti vine sa o stergi incontinuu de praf sa nu se atinga, doamne fereste, ceva de ea. Arata tare mai bine, mai ales cu rotile astea faine! Daca ar fi sa cumpar eu asa o masina, mi-as lua-o pe verde sau rosu. Cred c-ar fi super asa!
Nu mi-e foarte clar de ce trebuia sa aiba aceasta bucata mare de plastic negru in fata, dar nu ma deranjeaza. Daca asa au vrut ei s-o faca, asa au facut-o. Sotul chiar m-a pacalit la un moment dat si mi-a zis ca prin ea trec raze X. De parca eu nu stiu ce face o grila... Glume de pensionar.
M-au impresionat luminile. Arata ca un set de bijuterii care par a fi desprinse din coroana unei regine si puse aici ca sa ai tu parte de eleganta. Este clar o aparitie. Se face usor remarcata. De notat, totusi, ca Lexus-ul asta chiar arata fain cand il priveste cu toate componentele la un loc. Grila mare nu iti face niciun fel de problema. Poti sa zici ca-i bara fata vopsita mai altfel si aia e. Arata ca orice alta masina mai plictisitoare, daca asta iti doresti. Dar cred ca e buna si pentru cei care se cred mai extravaganti din fire... Zic si eu.
Si spatele-i fain. Mi-am dat seama cam greu ca nu are tevi de esapament. Chiar am crezut ca e electrica pana cand mi-a explicat Florin cum functioneaza. Destul de complicata treaba cu hibridele, dar stiu ca acestea nu consuma mult si-s si mai usor de intretinut. Cine nu-si doreste sa cheltuie mai putin, nu? Astai un avantaj!
Raman la parerea mea ca asta-i masina de director, desi Florin mi-a zis ca pentru sefi exista un alt model pe care cei mai instariti il pot cumpara. Nu mai stiu cum ii zice, dar eu sunt convinsa ca e potrivita pentru cei care au functii de conducere. Stii ca vine cineva mare, cand o vezi pe langa tine. E suficient numai sa te uiti la cat de fain e sa stai in spate si stii ca e scumpa.
Ai atat de mult spatiu, incat zici ca-i SUV! N-as fi crezut, daca nu vedeam cu ochii mei. De-afara pare sa fie o limuzina de lux care zboara pe drumuri, nu o masina asa practica. O fi ea mare, dar nu e asa inalta sa zici ca-i de familie. Dupa ce m-am uitat mai bine, mi-am dat seama ca poate fi buna si pentru copii.
Cel mai fain si mai fain e sa stai la volan. In masina asta zici ca ai de toate! N-am vrut sa fiu eu sofer, dar mi-a placut super mult sa ma aflu eu in control. E o senzatie placuta sa vezi cat de mult au avansat firmele auto si cate noutati ofera din punctul de vedere al celui care se bucura de tehnologiile astea!
Volanul e asa de fain de tinut in mana si toate butoanele sunt usor de invatat. In ziua de azi chiar nu trebuie sa mai depui efort pentru a conduce. La cate calculatoare sunt acum in masinile astea, ce greseli sa mai faci? Tot ce-am atins a fost moale, am putut sa vad fara ochelari tot scrisul si m-am prins repede de cum sa o pornesc.
Nu e greu. Daca m-am obisnuit eu asa repede, apai voi care conduceti tot felul de nebunii? Ca idee, masina sotului este de vreo cinci ori mai complicata decat asta. Sincer cred ca i-ar trebui si lui o astfel de frumusete pe patru roti. E super faina si confortabila! Vezi tot, ai camera ca sa dai cu spatele si e atat de silentioasa!
Cutia de viteze este simpla si poate fi folosita cu usurinta de oricine, indiferent de cati kilometri ai facut. Pui in „D” si mergi catinel doar apasand acceleratia si tinand de volan.
Mi-a placut ca-i multa lumina in interior si ca ai aer conditionat foarte finut. Ma mai duc uneori cu cate o colega spre casa si cand ajung... Deja ma doare capul de la cat de tare si rece e sistemul de climatizare. Aici n-am avut absolut nimic. E magie!
Cand mi-a zis Florin cat costa... Mi-am pus mainile in cap! Cum sa fie asa de scumpa? Mi-a explicat apoi cum functioneaza motorizarea, care sunt avantajele ei, ce poti face cu optiunile din interior, cata atentie s-a acordat detaliilor si mi-am dat seama singura ca ar merita macar 40.000 de euro.
Eu n-am sa-i dau, dar cine-i are ar face bine sa-si cumpere un Lexus din asta ca-i tare fain!
Mie mi-a placut mult si ma bucur ca m-a luat baiatul meu cu el sa vad si eu altceva.
Acum parca as vrea sa vad si alte masini de la <<Luxus>>. Pardon, Lexus! Parca suna mai bine asa cum ii zic eu, nu? Glumesc.
Eu va zic asa: daca nu ma credeti, mergeti s-o vedeti. Din ce am inteles, e in Bucuresti si poate fi chiar testata. Nu ratati ocazia pentru ca merita!”.
Asta a scris pentru c-am rugat-o (insistent) eu si v-a spus voua mama despre Lexus ES 300h F Sport. Sper ca v-a fost utila o opinie putin mai altfel decat v-am obisnuit eu pana acum.
*textul a fost editat pentru a respecta normele de redactare, insa informatia n-a fost deloc alterata.
Test Drive. Lexus ES 300h F Sport – nu te saturi de condus!
Acum e momentul sa continuam si pornim efectiv la drum!
Am vrut sa provoc aceasta masina sa-mi arate fix cat de eficient este sistemul hibrid, asa ca am pornit direct spre Bucovina. Din Bucuresti pana-n Suceava sunt putin sub 500 de km. Un astfel de drum iti poate spune exact daca merita sau nu investitia intr-un astfel de sistem de propulsie.
Inainte de consum, eu vreau sa va subliniez altceva: este atat de udor de condus si asa de confortabila acest automobi, incat n-am oprit deloc pana la destinatie! Mai zic eu cateodata ca e bine sa oprim din doua in doua ore pentru un scurt refresh, insa in experienta cu ES n-am simtit deloc nevoia de a stopa. A fost realmente surprinzator faptul ca n-a trebuit sa trag putin pe dreapta pentru dezmortire. Si asta e valabil si pentru pasagerii mei. N-au vrut nicio pauza in, atentie, 8 ore de drum continuu! Absolut fascinant! ES chiar este o masina care poate traversa tari fara probleme. O spun fara nicio retinere!
Acum ca v-am zis ca n-am oprit deloc e momentul sa aflati si cat consuma. La iesirea din Bucuresti am resetat calculatorul de bord si nu m-am uitat la el pana am ajuns la destinatie. In momentul in care am parcat am aruncat o privire plinca de curiozitate: 5,1 l/100 km. Valoare de motor diesel si condus cumpatat!
In realitate, viteza medie cu care am merrs a fost de 69 de km/h.
Acest lucru se datoreaza sistemului Lexus Hybrid Drive care analizeaza in permanenta conditiile de drum, modul de condus in care te afli si iti ofera cele mai bune rezultate posibile, in functie de preferintele tale.
Lexus Hybrid Drive poate fi actionat doar de motorul electric, doar de motorul pe benzina sau de ambele simultan. De obicei, atunci cand actionati si porniti la viteza redusa, masina este actionata silentios doar de motoarele electrice, iar la marirea vitezei motorul pe benzina preia treptat tractiunea, motoarele electrice asigurand un plus de putere la accelerare. Masina selecteaza intr-un mod inteligent cea mai potrivita sursa de alimentare (de forta motrice) si genereaza energie electrica prin franare regenerativa pentru a incarca bateria, care la randul sau alimenteaza unul sau mai multe motoare electrice din masina.
Lexus Hybrid Drive nu are nevoie niciodata de reincarcare la o sursa de alimentare, deoarece bateria hibrid se incarca in timpul conducerii. La franare, motoarele electrice inverseaza fluxul de energie si actioneaza ca o frana electrica, generand in acelasi timp energie electrica. Aceasta energie electrica este utilizata pentru reincarcare permanenta a bateriei.
Acest sistem hibrid de inalta performanta dezvolta o putere maxima de 218 CP si, mai important, respecta standardele Euro 6.
In plus, un alt avantaj al acestui sistem este ca din el lipsesc elemente sensibile la uzura, cum ar fi ambreiaj, cutie de viteze cu trepte, curea de distributie, curea accessorii, alternator, starter, duze diesel, turbo etc. Motorul functioneaza in mod extrem de nesolicitant in ciclu Atkinson cu benzina obisnuita 95, astfel incat, practic nu exista nici un risc de defectiune cauzata de combustibil de calitate scazuta.
Garniturile de frana se uzeaza aproximativ de doua ori mai lent, decat cele ale masinilor conventionale, datorita franarii regenerative la care se incarca bateria hibrid.
Avem, asadar, dovada fiabilitatii.
Trebuie, totusi, sa retineti un lucru: aceasta masina nu-ti va oferi un boost de putere instant pentru ca nare de unde. In schimb, iti va asigura o acceleratie lipsita de palpitatii, liniara si predictibila pana la viteza dorita. Odata ce ajungi acolo, o mentine cu usurinta.
Confortul este esential in acest vehicul si constructorul auto japonez chiar si-a aratat capacitatea de a ne oferi ceva bun intr-un pachet diferit.
Personal, la capitolul motorizare eu chiar cred ca este una dintre cele mai bune variante din acest moment. Poate peste 5-10 ani vom avea un anumit progres in domeniul electrificarii. Pana atunci, insa, un hibrid ramane o varianta extrem de atractiva. Iar ES este una dintre cele mai bune solutii.
Test Drive. Lexus ES 300h F Sport – pret si concluzii
Pretul pentru Lexus ES 300h F Sport pleaca de la 55.355 euro cu TVA, iar modelul testat de mine are un pret de 56.557 de euro cu TVA inclus. Acestei sume nu ii este aplicata niciun fel de reducere, asadar tratatio cu flexibilitate!
In plus, primiti 6 ani sau 200.000 de km garantie, 6 ani de asistenta pe intreg continentul european si 10 ani de garantie pentru baterie.
Lexus ES in varianta testata devine o oferta atractiva, daca luam in calcul toate cele expuse mai sus. Da, are si unele minusuri. Nu poti, insa, cere perfectiunea in acest interval de pret. Pentru banii pe care ii cere acest automobil chiar ofera suficiente lucruri incat sa fii multumit de cat cheltui.
Eu, asa cum a facut si mama, va recomand s-o testati. S-ar putea sa fiti surprinsi de cat de faina e!
Iti multumesc ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura! Sper ca ti-am raspuns curiozitatilor.
Pe curand!
Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro