TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - bun la toate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - bun la toate
TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - bun la toate
de Florin Amariei la 31 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
test driveautohyundai tucson

Sfarsitul anului 2019 ma regaseste in ipostaza bucuroasa de a va prezenta o masina care mi-a fost un catalizator pentru crearea mai multor aventuri care au generat amintiri placute. Am asteptat sa inchei anul acesta cu Hyundai dintr-un motiv foarte simplu: este masina care mi-a oferit acces aproape oriunde si m-a ajutat sa explorez confortabil tara noastra pentru o perioada scurta de timp. Tucson a pornit ca o intriga, a continuat ca o idila si a sfarsit ca o confirmare in mainile mele. Este, simultan, o oportunitate de a pune corect lucrurile in perspectiva pentru noul an.

In plus, acum doi ani finalizam materialul rezultat in urma primei experiente pe care o aveam cu fosta generatie a acestui automobil. Acum, la aproape trei ani de la acel moment m-am asezat cu satisfactie la birou pentru a-mi expune gandurile despre noul Tucson si pentru a va ajuta sa luati o decizie cu privire la acest automobil. Am primit multe intrebari cu privire la acest SUV, asadar voi incerca sa raspund la fiecare dintre ele in randurile care urmeaza.

Doua lucruri sunt sigure in lumea asta: efemeritatea omului si "scurtul istoric" cu care deja v-am obisnuit cand vine vorba de introducerea unui nou producator auto partener. Stiu ca exista multi romani interesati de Hyundai Tucson, asadar voi incerca sa mentin lucrurile cat mai simple si, bineinteles, succinte.

Hyundai isi are sediul in capitala Coreei de Sud si produce, pe langa masini, multe alte lucruri. Desi compania administreaza cea mai mare fabrica integrata de automobile din lume, este posibil sa le fi remarcat sigla chiar pe aparatele de aer conditionat din cladirea de birouri in care lucrati. Au un portofoliu diversificat, iar privind inspre originea gigantului auto putem sa ne dam seama cu usurinta ca avem de-a face cu un business versatil. Hyundai pe care o cunoastem astazi a aparut in anul 1967, dupa 20 de ani de la crearea Hyundai Engineering and Construction. Prima masina a parasit fabrica in anul 1968, dupa un parteneriat cu Ford. In anul 1975, Hyundai isi lanseaza prima masina gandita si construita de la zero in Coreea de Sud. Pony fusese realizata de catre George Turnbull, fost presedinte al Austin Morris. Succesul acestei masini a fost rasunator in Canada, dupa ce s-a luat decizia exportarii modelului. Apoi, Hyundai a inteles ca poate avea succes aproape oriunde in lume si si-a marit prezenta in alte tari. 

Dupa mai multe succese, Hyundai isi creaza propriul motor pe benzina in anul 1991. Sapte ani mai tarziu, liderii firmei iau decizia de investi masiv in calitatea materialelor, design si productie. Rezultatele nu s-au lasat asteptate, intrucat Hyundai se afla in continua ascensiune chiar si astazi.

Varful n-a fost atins cu Tucson, dar eu am simtit evolutia acestei companii in propriile maini acum si o pot spune din start ca reuseste sa faca o treaba foarte buna. In urma cu aproape trei ani, ziceam despre fosta generatie Tucson ca este o "surpriza neasteptat de placuta". Acum am fost din nou bucuros sa observ ca aceasta firma isi respecta clientii si continua progresul, in timp ce mentine pretul la un nivel acceptabil, respectabil.

Fara a mai adauga alte lucruri, va invit sa pasim impreuna in universul pe care ni-l ofera noul Hyundai Tucson.
 

TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - s-a maturizat!
 

Acest SUV s-a dezvoltat armonios in ultimii trei ani. A trecut de la adolescent la adult intr-un timp foarte scurt, reusind sa pastreze elementele definitorii care l-au facut celebru. S-au facut, insa, cateva actualizari esentiale. Farurile sunt mai discrete, grila e mai mare si mult mai stilata, liniile de design sunt mult mai armonioase pastrand o tarie de caracter specifica unui SUV si continua sa impresioneze prin forta pe care o emana. Arata elegant, dar nu exagereaza cu finetea. Este pregatit pentru offroad, dar stie sa te duc si la Ateneu fara nicio grija. 

Noul Tucson cunoaste schimbari importante in partea spate, unde farurile au fost restilizate pentru a integra noul stil de design. Desi pastreaza cateva becuri pe halogen, avem LED-uri care ne arata ca prezentul e aici si noua generatie imbratiseaza progresul.

Ceea ce impresioneaza cu adevarat la aceasta masina este discretia primului contact: nu atrage atentia din prima, dar daca te-a captat... Vei observa cat de usor e sa tot descoperi detalii ascunse parca intentionat pentru a te face sa fii din ce in ce mai doritor in a le analiza cu o foarte mare atentie.

Spre exemplu, partile laterale ale masinii sunt croite intr-o astfel de masura, incat iti transmite seriozitate si, simultan, maleabilitate. Este, asa cum am spus si mai sus, o masina flexibila la capitolul infatisare exterioara.   

Nu sunt de ignorat nici tevile de esapament. Fiind cromate, contribuie la un plus pentru SUV-ul testat.

Combinatia de culori a masinii de test a fost extrem de inspirata. Desi in multe locuri se schimba, aceasta trecere de la o nuanta la alta este atat de placut facuta incat remarci doar trasaturile esentiale ale SUV-ului si nu te pierzi in dorinta personala de a critica. Contrastele sunt gandite neasteptat de bine. Tucson reuseste sa ramana polivalent in ochii privitorului inca de la prima vedere, chiar si inainte de a-l conduce.

Per total, Tucson reuseste sa faca un progres real la capitolul design exterior si ramane unul dintre cele mai aratoase SUV-uri disponibile in prezent pe piata la un pret rezonabil. Desigur, nu va fi pe gustul tuturor si nici nu trebuie ca acest lucru sa fie valabil. Avem o multitudine de optiuni, asadar fiecare client isi cantareste singur decizia de a plati pentru un astfel de bun.

Cert e un lucru: aceasta masina face cinste categoriei auto din care face parte.

Sa pasim in interior!

TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - habitaclu aproape premium

Stiam ca aceasta masina are un interior placut si deja eram convins de faptul ca ma simt relaxat si linistit in scaunul soferului. Asadar, noul model trebuia sa vina cu cateva imbunatatiri care sa ma convinga de evolutia acestui SUV.

Din fericire, Tucson a primit un upgrade serios si la interior. Mai aveam putin si credeam ca ma aflu intr-o masina mult, mult mai scumpa. Scaunul soferului este neasteptat de confortabil si ofera sprijinul ideal pentru spate si coapse. Volanul este placut de tinut in mana si pare a fi proportional cu intreaga masina. Mi-a placut sa fiu acolo si m-am bucurat de aceasta sansa. 

Desi modelul testat a pastrat cadranele analogice, eu nu pot zice ca am simtit vreo lipsa. Dimpotriva, m-am bucurat sa vad butoane intr-o lume a ecranelor tactile. Tind sa cred chiar si acum ca nimic nu iti poate oferi un feedback mai bun ca un buton fizic. Odata ce te-ai obisnuit cu masina, stii exact unde sa duci mana fara a fi nevoit/a sa iti iei privirea de la drum. 

Comenzile de pe volan sunt un plus, mai ales datorita versatilitatii lor. Poti parcurge o calatorie lunga, fara a trebui sa setezi mai multe lucruri individual. Sunt usor de accesat, iar confirmarea operatiunilor tale vine de indata. 

Atmosfera generala din habitaclu este calma, dar serioasa. Stilul conservator de design este pregatit pentru clienti care vor o masina de uz zilnic, dar care poate rezista la provocari multiple. De aceea, spatiile de depozitare sunt generoase, multe si, cel mai important, gandite sa nu te incurce deloc. 

In spate pot sta confortabil trei adulti pentru calatorie pe o distanta medie, insa pentru a fi sigur de sinceritatea zambetului pasagerilor tai ar trebui sa iei cu tine maximum doua persoane sau trei copii. Chiar si cu aceasta recomandare oferita de mine, trebuie sa retineti ca avem de-a face cu un SUV al carui spatiu interior chiar a fost gandit cum trebuie. Exista multa versatilitate, dar, cel mai important, acest habitaclu poate fi inundat de lumina!

Pe mine, pur si simplu, m-a cucerit trapa panoramica si modul in care aceasta contribuie la accentuarea designului interior.



Sistemul de infotainment este util, usor de folosit si contribuie la pastrarea masinii in contemporan. La fel ca restul acestui SUV, avem de-a face cu o integrare a serviciilor moderne de conectivitate, insa nimic nu iese din comun. Habitaclul lui Tucson contine suficienta tehnologie pentru a te face sa te simti in largul tau. Sa schimbi sursa audio este usor, sa folosesti navigatia este simplu, iar toate celelalte informatii sunt acolo pentru a-ti garanta tie o experienta de condus cu cat mai putine batai de cap posibile.

Apreciez inca o data faptul ca firma coreeana incearca sa multumeasca o plaja larga de clienti. Ai o serie de butoane fizice la indemana, dar poti folosi si ecranul tactil!



Trebuie mentionat si faptul ca aceasta masina are un spatiu generos in portbagaj. Patru adulti pot merge linistiti intr-o vacanta de o saptamana fara a fi nevoiti sa faca compromisuri la capitolul bagaje, intrucat vorbim 513 litri fara a plia scaunele. Daca vei face acest lucru, atunci vei obtine 1503 litri de spatiu si o podea aproape plana.

 

Calitatea materialelor e buna, optiunile care sa-ti optimizeze confortul sunt multe, iar accesibilitatea este gandita pentru toata lumea. Imi place cum a fost gandit Tucson la interior si acest lucru a fost vazut si de catre pasagerii mei.

Nu putem continua fara a trece in revista si cele trei obsesii ale mele cu care v-am obisnuit. Asadar:

  • luminile - nimic de reprosat, in afara de faptul ca se mai pastreaza halogen pe alocuri. Mi-as fi dorit o echipare complet LED!
  • sistemul de sunet - bun, dar daca mi-as cumpara un Tucson as merge cu siguranta pe optiunea Krell!
  • stergatoarele - n-am avut conditii meteo provocatoare, dar cand am avut nevoie de ele si-au facut treaba cu brio.

Mai adaug faptul ca mi-a placut enorm de mult modul in care au fost desenate farurile fata. Pe timp de noapte sunt efectiv atragatoare si ai senzatia ca e vorba de o masina mult mai scumpa fata de Tucson! 

Ne mai ramane de descoperit modul in care se conduce, asadar sa pornim la drum.

TEST DRIVE. Hyundai Tucson 2019 - e gata de orice!

Multe SUV-uri din prezent care sunt marketizate in asa fel nu sunt chiar capabile sa se mentina pe trasee de offroad putin mai provocatoare. Din fericire, noul Tucson stie cum sa-si faca proprietarul fericit de alegerea sa. 

Traseul pe care l-am ales eu pentru aceasta scurta aventura a fost culoarul Rucar-Bran. Aici am vazut cat de usor poate face aceasta masina trecerea de la drum asfaltat la macadam sau chiar sa intre direct pe munte.



In oras consumul acestei masini s-a situat in jurul valorii de 9,8 l/100 km, in timp ce in extraurban am reusit sa ajung la 6,2 l/100km. E o motorizare versatila care stie sa te mentina linistit in urban, dar care iti ofera un consum mic in afara lui. In plus, functia AutoHold, senzorii de parcare si camera pentru marsarier contribuie la oferirea unei vieti cat mai simple in oras. 

Un lucru pe care l-am remarcat la capitolul cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj este legat de ezitarea schimbarii treptei a 4-a in a 5-a. Pentru un motiv pe care nu l-am inteles, doar in aceasta etapa transmisia ezita sa urce. Chiar de multe ori am ales sa fac manual aceasta trecere. 

Chiar si asa, trebuie sa retinem un lucru important: e extrem de usor de controlat acest SUV. Hyundai Tucson are o directie atat de placuta, incat oricine il poate conduce. Nu exagerez, chiar oricine se poate aseza in spatele volanului si sa porneasca fara stres la drum. Am observat acest lucru la mai multe masini ale producatorului sud-coreean, asadar aici primesc un thumbs up!

Motorizarea diesel de 2 litri CRDi pe care am avut-o pe masina de test a fost o alegere pe care si eu as face-o pentru acest model. Consum bun, cuplu suficient, silentioasa si gata de drumuri lungi fara a-ti da dureri de cap.



Inchei prin a va spune ca noul Tucson are o gama variata de preturi si optiuni pentru buzunarul si preferintele fiecaruia. Astfel, cel mai ieftin model disponibil acum pleaca de la 16.958 de euro, in timp ce varianta de top ajunge la 35.867 de euro.

Eu sunt multumit de aceasta masina si, avand in vedere ca am putut simti progresul realizat, pot spune ca Hyundai Tucson 2019 este o optiune pe care merita sa o luati in calcul!



Va multumesc pentru ca ati fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand si la multi ani!

 Fotografiile au fost realizate de Florin Amariei si editate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro.


Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ce inseamna restructurarea unui credit si cum te poate ajuta cand esti ingropat in datorii la banci
Financiar-Bancar

Ce inseamna restructurarea unui credit si cum te poate ajuta cand esti ingropat in datorii la banci

today16 Apr. 2024
Cum poti sa faci bani ca tanar in Romania, chiar daca esti inca la scoala sau facultate
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum poti sa faci bani ca tanar in Romania, chiar daca esti inca la scoala sau facultate

today16 Apr. 2024
Cum poti sa faci bani dintr-o gradina la tara: idei de afaceri pentru timpul liber
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum poti sa faci bani dintr-o gradina la tara: idei de afaceri pentru timpul liber

today16 Apr. 2024
Noua lege a pensiilor aduce mai multi bani batranilor: formula noua de calcul, in plus fata de ce se stia
Economie

Noua lege a pensiilor aduce mai multi bani batranilor: formula noua de calcul, in plus fata de ce se stia

today16 Apr. 2024
5 moduri creative de a incorpora covoare din blana de oaie in decorul casei tale
Casa si gradina

5 moduri creative de a incorpora covoare din blana de oaie in decorul casei tale

today16 Apr. 2024
Credite Agricole: Care sunt cele mai bune optiuni si conditii
Business

Credite Agricole: Care sunt cele mai bune optiuni si conditii

today16 Apr. 2024
Contractele cu statul: O solutie reala pentru dezvoltarea afacerii?
Business

Contractele cu statul: O solutie reala pentru dezvoltarea afacerii?

today16 Apr. 2024
Cumparati aur, e cea mai sigura investitie. Iata de ce
Ultimele stiri economice

Cumparati aur, e cea mai sigura investitie. Iata de ce

today16 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum poti sa faci bani dintr-o gradina la tara: idei de afaceri pentru timpul liber
Banii tai - sectiune de educatie...

Cum poti sa faci bani dintr-o gradina la tara: idei de afaceri pentru timpul liber

today16 Apr. 2024
Noua lege a pensiilor aduce mai multi bani batranilor: formula noua de calcul, in plus fata de ce se stia
Economie

Noua lege a pensiilor aduce mai multi bani batranilor: formula noua de calcul, in plus fata de ce se stia

today16 Apr. 2024
5 moduri creative de a incorpora covoare din blana de oaie in decorul casei tale
Casa si gradina

5 moduri creative de a incorpora covoare din blana de oaie in decorul casei tale

today16 Apr. 2024
Credite Agricole: Care sunt cele mai bune optiuni si conditii
Business

Credite Agricole: Care sunt cele mai bune optiuni si conditii

today16 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x