Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Toyota, cel mai valoros brand auto in 2020


Toyota, cel mai valoros brand auto in 2020
de Adrian Somai la 30 Iun. 2020
Toyota, cel mai valoros brand auto in 2020
Tags: toyotavaloare brandmercedes-benzbmwtesla

Toyota ramane si in acest an cel mai valoros brand auto din intreaga lume, valoarea acestuia ajungand acum la 28 de miliarde de dolari. Clasamentul celor mai valoroase brand-uri din industria auto este stabilit in fiecare an de specialistii din cadrul Kantar, valoarea unei marci fiind stabilita in baza unei formule care include capitalizarea acesteia pe bursa si perceptia publicului asupra acesteia. Asadar, trebuie mentionat inca de la bun inceput ca valoarea brand-ului nu este identica cu valoarea pe bursa a producatorului, aceasta din urma calculandu-se strict in functie de pretul si cantitatea actiunilor disponibile. 

 

Industria auto se regaseste intr-o continua schimbare an de an, rivalitatea dintre marii constructori fiind de anvergura. Totodata, trebuie remarcat ca in ultimii ani au fost investite sume incredibile in aceasta industrie, fiecare producator in parte incercand astfel sa tina pasul cu avansul tehnologic extrem de rapid si cu schimbarile din domeniu. In aceste conditii, producatorii mici sunt din ce in ce mai dezavantajati in aceasta cursa, pentru a ramane in top fiind nevoie de investitii considerabile. 

Chiar si in aceste conditii insa, domeniu auto se confrunta cu probleme serioase in ultimii ani, perioada dificila prin care trece intreaga industrie debutand odata cu criza economica din anii 2008 - 2009. Acest lucru a fost remarcat si de specialistii din cadrul Kantar, acestia precizand ca sectorul auto a inregistrat o scadere anuala a valorii brand-urilor incepand cu anul 2008. 

Anul curent avea sa fie anul in care marea majoritate a producatorilor urmau sa mizeze pe trendul electric, insa pandemia de coronavirus a dat peste cap toate planurile in cele din urma. Conform specialistilor, cererea pentru masinile electrice ar putea conduce in sfarsit la o crestere a brand-urilor auto in anii urmatori. 

5 brand-uri auto germane in Top 10 

Asa cum spuneam si mai devreme, Toyota a ramas si in acest cel mai valoros brand auto din lume. Totusi, trebuie mentionat ca valoarea de piata a marcii a scazut in acest an cu 3 procente, de la 29.1 miliarde de dolari pana la 28.3 miliarde de dolari. Pe locul secund se regasesc germanii de la Mercedes-Benz, cu o valoare de piata a brand-ului de 21.3 miliarde de dolari. Si valoarea de piata a constructorului german a scazut in acest an, ba chiar cu noua procente, de la 23.3 miliarde de dolari. 

In cele din urma, pe ultima treapta a podiumului se claseaza cei de la BMW, brand-ul bavarez valorand in acest an 20.5 miliarde de dolari. Si valoarea de piata a celor de la BMW a scazut in 2020 conform analizei realizate de cei de la Kantar, cu nu mai putin de 12 procente, de la 23.3 miliarde de dolari. 

Tesla, singurul brand care a crescut in 2020 

Singurul brand auto din Top 10 care a inregistrat o crestere in acest an este Tesla, care a urcat acum de pe locul 7 pana pe locul 4. Valoarea de piata a celor de la Tesla a crescut in acest an cu nu mai putin de 22 de procente, de la 9.2 la 11.3 miliarde de dolari. Pe locul al 5-lea se claseaza tot un producator american, si anume Ford, valoarea de piata a acestuia ajungand acum la 10 miliarde de dolari. 

In a doua parte a clasamentului ii regasim pe constructorii niponi Honda si Nissan, cu o valoare de piata a brand-ului de 9.9, respectiv 8.6 miliarde de dolari. In cele din urma, Top 10 se incheie cu alti trei producatori germani: Audi (7.3 miliarde de dolari), Volkswagen (6.4 miliarde de dolari) si Porsche (5.6 miliarde de dolari. 


Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Studiu: 74% din managerii romani se declara optimisti cu privire la viitor

Studiu: 74% din managerii romani se declara optimisti cu privire la viitor
Contextul actual provocat de pandemia de coronavirus este unul dificil pentru mediul de afaceri din tara noastra, insa cei mai multi manageri romani isi pastreaza optimismul pentru perioada urmatoare. Conform unui studiu realizat de Impetum Group, marea majoritate a managerilor romani au...
today15 Iul. 2020

Ministerul Finantelor Publice emite titluri de stat pentru populatie in lei si euro, vandute prin banci si...

Ministerul Finantelor Publice emite titluri de stat pentru populatie in lei si euro, vandute prin banci si listate la Bursa de Valori Bucuresti
BT Capital Partners&Banca Transilvania, BCR si BRD vor pune in vanzare, incepand de astazi, 15 iulie 2020, titluri de stat pentru populatie in lei si, in premiera, titluri de stat denominate in euro, care vor fi listate automat la Bursa de Valori Bucuresti, avand maturitati de 2 si 4 ani,...
today15 Iul. 2020

Leonardo Badea, BNR: Revenirea economica a Romaniei va incepe in trimestrul trei, dar va fi asimetrica

Leonardo Badea, BNR: Revenirea economica a Romaniei va incepe in trimestrul trei, dar va fi asimetrica
Relansarea economica a tarii noastre reprezinta unul dintre subiectele intens dezbatute in aceasta perioada, numerosi specialisti sustinandu-si punctele de vedere in acest sens. Desi contextul actual nu este unul favorabil pentru nimeni, nu putini sunt cei care se declara optimisti cu privire la...
today14 Iul. 2020

Tataru: Se impune prelungirea starii de alerta: Fara restrictii, dar si fara relaxari

Tataru: Se impune prelungirea starii de alerta: Fara restrictii, dar si fara relaxari
Ministrul Sanatatii, Nelu Tataru, a anuntat marti ca se impune prelungirea starii de alerta in Romania, cu inca 30 de zile, incepand din 15 iulie. Ministrul spune ca, pentru urmatoarele 30 de zile, ''Sa nu vorbim de restrictii, dar sa nu se gandim nici la relaxari'', cu alte...
today14 Iul. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Turma bate pandemia

Escaladarea Everestului pare a fi fumata. Ascensiunea si coborarea de pe K2 sunt floare de colt la ureche. Capturarea de crocodili, de serpi boa, de vipere, pantere negre sau de varani de Komodo are un grad de pericol comparabil cu fumatul in spatii inchise. Mersul pe un teren minat poate semana cu baletul de la Balsoi, datul cu parapanta, cu zmeul sau zborul de pe versanti, echipat cu un costum special ar putea fi predate copiilor de gradinita.  Citeste si: PAMFLET. N-a venit Covidul care trebuia sa vina   Oricat de periculoase ar fi toate aceste activitati, se pare ca unul dintre cele mai riscante lucruri de pe...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Funesta lista de la ora 13.00

De la sfarsitul anului trecut, cand China parafa nefastul certificat de nastere al noului coronavirus, au fost diagnosticate, in toata lumea, inspre 12 milioane de cazuri de infectare, dintre care aproape 540.000 de decese si peste 6 milioane de vindecari. Pe 7 iulie 2020, SUA depasisera trei milioane de infectari, ramanand cea mai afectata tara, atat in privinta numarului de cazuri, cat si a numarului de decese, peste 131.000, dar a inregistrat si peste 1,3 milioane de vindecari. Citeste si: Tataru: Se impune STAREA DE URGENTA daca vom ajunge la 10.000 de cazuri in 3-4 zile   America Latina contabilizeaza peste 3...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016