Toyota Motor Corp anunta o redresare puternica a vanzarilor de vehicule
toyotavehiculegeneral motorsproducatorauto
In primul semestru din 2012 Toyota a vandut 4,97 vehicule si ar putea depasi General Motors si Volkswagen.
Toyota Motor Corp a vandut pe plan mondial 4,97 vehicule in primul semestru din 2012, un rezultat care ar putea determina compania nipona sa recastige titlul de cel mai mare producator auto din lume, pe care l-a pierdut in favoarea General Motors.
Toyota a anuntat miercuri o redresare puternica si rezultatele bune obtinute pe pietele din China, Sud-Estul Asiei, India si Brazilia, dupa o perioada de vanzari dezamagitoare.
General Motors, cel mai mare producator auto in 2011, urmeaza sa anunte in 2 august datele privind vanzarile pe plan mondial, care ar putea sa ajunga la 4,7 milioane de vehicule, tinand cont de performantele din China si SUA, cele mai mari piete ale companiei americane.
In luna iulie, producatorul auto german Volkswagen AG a anuntat ca a vandut 4,45 milioane de vehicule in primul semestru din 2012.
Toyota se confrunta cu o concurenta puternica din partea General Motors, Volkswagen si Hyundai Motor, precum si din partea rivalului nipon, Nissan Motor, aliat cu Renault SA din Franta.
Toate aceste companii au ca obiectiv extinderea pe pietele emergente, in special in China, Indonezia, Brazilia si India.
Toyota are ca obiectiv majorarea vanzarilor cu 50% pe pietele emergente pana in 2015 si va lansa opt modele compact in urmatorii ani, potrivit lui Yukitoshi Funo, vicepresedintele celui mai mare producator auto din Japonia.
Compania nu va concura cu modelele ieftine, care se gasesc in tarile in curs de dezvoltare, potrivit oficialului Toyota. Acesta a mai spus ca Asia este "a doua patrie" pentru Toyota, unde va fi dezvoltata divizia de cercetare-dezvoltare a companiei si productia de componente auto.