Dincolo era mai ieftin: Cyber Monday versus Black Friday
cyber mondayblack fridaycumparaturi de sezonimbulzealacumparaturi online
Desi este cel mai mare weekend perfect pentru cumparaturi, clientii sunt fata in fata cu doua optiuni: Black Friday sau Cyber Monday.
Scotand din ecuatie clientii si ramanand fata in fata Black Friday cu Cyber Monday, se pare ca cea din urma este cea dintai.
O cercetare a HSN Electronics Shop aduce in discutie exclusivitatile online, transportul gratuit.
Iata cum arata acest raport:
In acest an, americanii vor cheltui 586 miliarde de dolari pentru cumparaturile de sezon. Dintre acestia, 96 miliarde de dolari vor fi cheltuiti online pentru cele mai bune afaceri. De ce atrage internetul atat de multi clienti?
CYBER MONDAY
Nu este o zi oarecare. Cele mai bune preturi pot fi gasite intreagul sezon, iar cele mai multe reduceri vor iesi la suprafata in luna decembrie.
Altfel, 25% dintre retaileir incep reducerile inaintea Cyber Monday. In orice caz, cele mai rentabile preturi se gasesc la un clic distanta, fara sa fie nevoie de o deplasarea cu masina pana la magazin. Si in general cele mai bune reduceri se gasesc in acest mediu.
Cum arata cresterea vanzarilor? 39% de Ziua Recunostintei, 24% de Black Friday, 33% de Cyber Monday.
Iar transportul este graatuit. Motivul este atragerea cumparatorilor, iar acest tratament se aplica tuturor categoriilor de cumparaturi.
De altfel, cumparaturilor online incep sa devina din ce in ce mai populare pentru ca exista reduceri substantiale si atragatoare care nu se gasesc in magazinul fizic. Si nici social media nu este departe. Brandurile sunt active pe Facebook sau Twitter, oferind reduceri personalizate fanilor in schimbul promovarii in spatiul virtual.
Nu sunt neglijate nici cumparaturile efectuate pe mobil, iar clientul nu este obligat sa isi neglijeze familia, sa fie blocat in trafic sau sa stea ore in sir la coada. De aceea incep sa apara si aplicatiile mobile care iti dau de stire cand apare o reducere care te-ar putea interesa.
Estimarile care privesc piata mobila arata ca va creste, iar 50% dintre cumparatori cred ca o varianta mobila a site-urile este "esentiala". Intr-un an de zile, vanzarile mobile au crescut cu 500%.
BLACK FRIDAY
Seteaza-ti alarma si pregateste-te sufleteste. Foarte multi cumparatori formeaza cozi imense la intrarea in magazine pentru a fi siguri ca vor obtine cel putin un produs redus.
Imbulzeala si haos sunt cuvintele cheie ale acestui eveniment. Clientii se calca in picioare si la propriu si la figurat, se imping pentru niste plastice, in mare...
Exista si un exemplu concret, cand o femeie a utilizat spray lacrimogen cu piper ranind 20 de persoane de la coada, totul pentru un Xbox. Si asta nu este tot. Un barbat a murit dupa ce a suferit un atac de inima. Si nici furturile nu sunt departe de acest eveniment.
Cine are nevoie de somn? Target, Best Buy, Macy's, Kohl's sunt cateva dintre magazinele care au fost deschise cu noaptea-n cap in 2011.
Cea mai buna tranzactie? Dupa Ziua Recunostintei, cele mai populare produse sunt ceasurile, bijuteriile, televizoarele si alte jucarii "must-have". O alta perioada buna pentru astfel de cumparaturi este inainte de Craciun.
Cifrele din Black Friday arata ca 52% dintre cumparatori petrec mai mult de o ora cercetand daca produsul respectiv isi merita banii.
Concediu? Ce concediu? Cum orele de deschidere sunt cu noaptea in cap, Ziua Recunostintei se poate transforma in Amiaza Recunostintei.
Anul trecut, peste 200.000 de oameni au semnat o petitie prin care cer c aangajatii sa isi petreaca concediul impreuna cu familia, nu la munca.