4 solutii practice pentru eficienta si productivitate sporite la locul de munca
viata profesionalaproductivitateasigurare medicala
Piata muncii este mai dinamica decat oricand, iar detaliile pot face diferenta intre a fi un angajat valoros si unul care poate fi usor inlocuit. Productivitatea si eficienta sunt unele dintre aceste detalii. Este adevarat ca nu esti un robot si ca poti avea zile mai putin reusite, dar, ca sa te afli cat mai rar in situatia de a fi neproductiv, descopera, in cele ce urmeaza, patru solutii care te pot ajuta sa fii eficient si constant la locul de munca.
1. Considera sanatatea o prioritate
Inainte de toate, pentru a fi productiv si eficient la locul de munca, o conditie de baza este sa acorzi atentie sanatatii tale. Productivitatea ta depinde de starea ta de sanatate, iar un aspect important este sa adopti un stil de viata cat mai sanatos, avand grija sa te alimentezi echilibrat, sa faci sport, sa te hidratezi corespunzator si, mai ales, sa acorzi o atentie relor de somn. Totodata, mergi la controale medicale regulate si fii la zi cu toate analizele de baza.
Totodata, grija pentru sanatate inseamna, pe langa preventie, si solutii pentru a fi pregatit in cazul unei situatii mai putin placute din punct de vedere medical. Construieste-ti o strategie pentru a te proteja din punct de vedere financiar de riscuri si pentru a diminua stresul. Din aceasta perspectiva, o
asigurare medicala este un instrument financiar care iti poate fi util, ca sa ai o plasa de siguranta pentru tine si cei dragi si sa ai parte de linistea ca poti gestiona un eventual diagnostic. Cu sprijinul unui consultant specializat, vei putea intelege ce include o astfel de polita si ce solutii ai pe termen lung, in functie de nevoile tale.
2. Separa viata personala de cea profesionala
„Work smart, not hard”, adica munceste inteligent, nu mult. Iata un principiu sanatos si util pentru a fi productiv la locul de munca. Altfel spus, gestionarea eficienta a programului de munca nu inseamna sa folosesti fiecare minut liber pentru a face cat mai multe lucruri, ci sa-ti prioritizezi inteligent sarcinile.
Impune-ti un program clar de lucru, iar dupa serviciu, ofera-ti timp pentru a te destinde si pentru a te ocupa de activitati care iti aduc bucurie si care te vor ajuta sa iti sporesti eficienta, creativitatea, capacitatea de rezolva probleme la locul de munca. O pauza de la activitatile profesionale te poate ajuta sa te intorci la treaba cu mai multa energie si sa ai parte de mult mai multa eficienta.
3. Imparte proiectele mari in sarcini specifice
Proiectele complexe pot deveni coplesitoare si pot sa ridice riscuri de organizare si planificare. De aceea, este util ca ele sa fie impartite in obiective mai mici si adecvate ritmului tau de lucru, in functie de sarcinile de munca respective si de competentele tale. Astfel, iti va fi mai usor sa urmaresti evolutia si sa determini avansul pe care il faci.
In aceeasi masura, o astfel de tehnica te va ajuta sa mentii un ritm de lucru constant, sustenabil si previzibil, care sa nu iti provoace anxietate si stres.
4. Planifica, organizeaza si prioritizeaza
Planifica, in fiecare dimineata, lista cu ce ai de facut la serviciu. Este important sa-ti clasifici sarcinile de munca, in functie de gradul lor de importanta. Acest lucru face posibile clarificarea sarcinilor si prioritizarea a ceea ce nu poate astepta. In mod similar, trebuie sa te concentrezi pe o sarcina la momentul precis si sa renunti la multitasking, intrucat este si ineficient, si contraproductiv.
In plus, intocmirea unei liste de sarcini bine definite si usor de executat face posibila gestionarea mai buna a evenimentelor neprevazute.
Pe scurt, pentru a fi mai eficient, trebuie doar sa te organizezi corect, sa ai grija de sanatate si sa creezi un echilibru intre viata personala si cea profesionala. In felul acesta, devii mai putin stresat si poti fi mai productiv, iar munca ta este mai rapida si de calitate.
Sursa foto: Shutterstock