Crearea unei culturi interne sanatoase de business inseamna grija atat pentru angajati, cat si pentru intreaga companie. Cand lucrurile interne merg bine, creste imaginea in piata, obiectivele sunt mai usor de atins, iar angajatii, mai productivi. Pana sa ajunga acolo, orice angajator trebuie sa faca eforturi cu rezultate pe termen lung. Descopera care sunt si cum le poti integra si la tine in companie.
1. Incurajeaza comunicarea deschisa
Comunicarea deschisa este punctul cheie in orice companie. Indiferent de nivelul ierarhic, incurajeaza angajatii sa se faca auziti si sa isi comunice nevoile. O cultura care se bazeaza pe o comunicare onesta, in special cu managerii, le permite angajatilor sa dezvolte un comportament sincer, atat fata de companie, cat si fata de modul in care lucreaza.
Stabileste intalniri lunare, sesiuni de feedback dupa proiecte importante, chiar si atunci cand rezultatele nu sunt pe masura asteptarilor. Cand dai dovada de implicare si ii ajuti pe angajati sa se simta bine, acestia, la randul lor, vor investi si mai mult in munca.
Trebuie sa intelegi, ca antreprenor, ca o cultura de business trece granitele valorilor si misiunii, ceea ce inseamna o grija sporita fata de angajati si felul in care acestia muncesc.
2. Stimuleaza angajatii
Salariul nu mai este singurul motor al motivarii angajatilor. Acestia se asteapta la mai multa implicare in ceea ce priveste asteptarile lor din partea companiei. Pe langa salariu, stimuleaza angajatii prin beneficii care sa le sporeasca interesul fata de companie, atat in prezent, cat si in viitor.
Spre exemplu, in preajma sarbatorilor, gandeste un cadou angajati care sa vina ca un beneficiu pentru intreaga familie, cum ar fi carduri cadou pentru copii. Aplica tactica aceasta nu doar de sarbatori, ci si in restul anului:
Toate aceste tactici vin cu beneficii nu doar pentru angajati, ci si pentru bunastarea intregii companii. Odata ce angajatii sunt fericiti si motivati, si obiectivele de business se pot atinge cu usurinta.
Angajatii de astazi deruleaza, in paralel cu jobul, mai multe proiecte personale. Astfel, ei se asteapta sa atinga un echilibru atat in munca pe care o desfasoara la birou, cat si in cea de dupa, dar si in activitatile de relaxare.
Asta inseamna ca nu isi doresc sa se simta epuizati dupa o zi de birou, ci sa isi indeplineasca sarcinile intr-un mod cat mai productiv. Tu, ca angajator, ai datoria sa ii faci sa se simta bine, in cele opt ore de munca, prin:
4. Recunoaste performanta
Retentia angajatilor este una dintre marile provocari carora companiile incearca sa le faca fata. Cand angajatii decid sa ramana mult timp in companie, tu, ca angajator, stii ca faci lucrurile sa mearga bine. Pe langa implementarile de pana acum, este bine sa te gandesti si la urmatoarele:
Este important sa promovezi o cultura a invatarii si a dezvoltarii continue, prin oferirea de programe diverse, de unde angajatii isi pot alege ce isi doresc si ce li se potriveste. Angajatii care evolueaza constat sunt la curent cu tendintele pietei, dar isi doresc sa investeasca si mai mult in munca pe care o fac.
Cand primesc sprijin din partea companiei, motivatia creste, iar toate aceste sacrificii sunt, de fapt, investitie pe termen lung.
Acestea sunt doar cinci moduri prin care poti construi o cultura de business sanatoasa si, in acelasi timp, sa iti motivezi angajatii, cu rezultate care se resimt la nivelul intregii companii.
Sursa foto: freepick.com
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Accesul in REGES ONLINE pentru angajatori. Aspecte esentiale, explicate pas cu pas
Obligatii fiscale pentru medici: Ghid ANAF privind impozitul pe venit si contributiile sociale
PatrimVen: Ce este, cum functioneaza si cine are acces la datele tale
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si