Ai un business? Afla top 7 Mituri despre SEO
In cei peste 10 ani de activitate am intalnit o multime de conceptii eronate despre ceea ce reprezinta SEO si despre punerea in practica a tehnicilor de optimizare pentru motoarele de cautare. Consider ca este important pentru orice business sa afle care sunt miturile SEO, deoarece numai asa se poate implementa o strategie eficienta care sa duca la realizarea obiectivelor de promovare organica in termenul stabilit.
In acest articol, impreuna cu Anca Filipov, Head of SEO la Kubb Romania –
agentie SEO Bucuresti - vom explora top 7 mituri despre SEO si vom demonta conceptiile gresite din acest domeniu. Orice afacere care doreste sa apeleze la servicii SEO profesionale este bine sa fie constienta inca de la inceput ce inseamna SEO si cum se desfasoara corect procesul de optimizare.
1. Apelam la servicii SEO profesionale doar pana cand site-ul ajunge in prima pagina
Realitate: SEO este un efort continuu si nu o activitate pe termen scurt. A ajunge pe prima pagina in motoarele de cautare este un obiectiv important, dar nu garanteaza pozitia permanenta. Algoritmii motoarelor de cautare sunt actualizati frecvent, iar concurenta in online este acerba. Este important sa monitorizezi si sa ajustezi constant strategia de SEO pentru a mentine si imbunatati pozitia in rezultatele cautarii. Ce se poate intampla daca site-ul a ajuns in top rezultate si oprim promovarea SEO? Foarte simplu, va incepe sa piarda din pozitie si va ajunge foarte rapid in pagina doi, trei si asa mai departe. In concluzie, orice afacere care doreste sa apeleze la servicii SEO profesionale este bine sa fie constienta inca de la inceput ce inseamna SEO si cum se desfasoara corect procesul de optimizare.
2. Securitatea site-ului (HTTPS) nu este importanta
Realitate: Securitatea site-ului este un factor important care influenteaza pozitia in Google. Trecerea la HTTPS asigura criptarea datelor transmise intre utilizator si server, ceea ce creste increderea si securitatea. In consecinta, Google favorizeaza site-urile securizate si le acorda un avantaj in clasamentele de cautare. Nu ai site-ul inca securizat? Este foarte simplu, contacteaza-ti providerul de gazduire si solicita instalarea imediata pe site a unui certificat SSL.
3. Calitatea continutului nu conteaza, ci doar cantitatea
Realitate: Crearea de continut de calitate ramane un factor central al oricarei strategii de optimizare SEO. Continutul relevant, bine documentat si util atrage mai multe vizite organice si genereaza mai multe distribuiri pe retelele sociale. Google valorizeaza continutul care raspunde nevoilor utilizatorilor si ofera o experienta valoroasa, mai precis acel continut care raspunde unor intrebari concrete ale utilizatorilor. Un blog pe site-ul unei companii este o modalitate eficienta de a comunica cu potentialii clienti si de a impartasi informatii valoroase despre produsele sau serviciile oferite.
4. Activitatea in social media nu conteaza
Realitate:
Desi activitatea in social media nu influenteaza direct clasamentele in motoarele de cautare, ea poate avea un impact indirect semnificativ. Distribuirea continutului pe retelele sociale creste vizibilitatea si ajuta la generarea de trafic catre site-ul tau. In plus, backlink-urile si mentiunile din social media pot consolida autoritatea site-ului in ochii motoarelor de cautare.
John Mueller, analist sef la Google, a subliniat: "Desi activitatea in social media nu influenteaza direct algoritmii nostri de clasare, ea poate contribui la cresterea vizibilitatii continutului si la generarea de backlink-uri organice."
5. Imaginile nu trebuie optimizate pentru SEO
Realitate: Optimizarea imaginilor este esentiala pentru SEO. Folositi intotdeauna atributul Alt. Specificati care este titlul imaginii. In plus, utilizarea de dimensiuni si formate adecvate pot imbunatati indexarea imaginilor in motoarele de cautare. Imaginile optimizate contribuie la imbunatatirea experientei utilizatorilor si la cresterea vizibilitatii site-ului in cautarile de imagini, deci nu neglijati acest aspect important in optimizarea site-ului dumneavoastra.
6. Nu conteaza daca site-ul se incarca greu
Realitate: Timpul de incarcare al paginii este un factor critic in experienta utilizatorului si in clasamentele motoarelor de cautare. Utilizatorii prefera site-urile care se incarca rapid, adica sub 3 secunde. Google favorizeaza si el site-urile care ofera o incarcare rapida. Optimizarea unui site pentru o incarcare mai rapida poate imbunatati considerabil performanta si rata de conversie.
7. Optimizarea pentru mobil si tableta nu este importanta
Realitate: Majoritatea cautarilor sunt facute de pe dispozitive mobile, conditii in care optimizarea pentru mobil este esentiala in promovarea SEO. Google utilizeaza indexarea mobila ca factor principal in clasarea site-urilor in rezultatele cautarii. Un site optimizat pentru mobil ofera o experienta mai buna utilizatorilor. Deci, va fi apreciat ca atare. Atunci cand va construiti un site, alegeti o tema responsive si verificati la final daca se vede corect pe toate dispozitivele.
Concluzie
Este recomandat sa abordam promovarea organica cu intelegerea corecta a tuturor practicilor asa cum ne sunt ele specificate de catre Google. Evitarea miturilor despre SEO si adoptarea unei strategii bazate pe date si bune practici reprezinta cheia catre succesul oricarei afaceri. Daca veti urma sfaturile Kubb Romania, una dintre cele mai vechi si mai cunoscute
agentii SEO Bucuresti veti beneficia de o optimizare SEO corecta si veti obtine rezultate semnificative in cresterea vizibilitatii online a afacerii dumneavoastra. in atragerea de trafic relevant si generarea de leads-uri calificate.