Realizeaza o prezentare relevanta pentru vanzarile propuse
Una dintre cele mai frecvente greseli pe care oamenii le fac este sa foloseasca o prezentare generica. Ei spun acelasi lucru in fiecare prezentare si spera ca ceva din prezentarea lor va atrage potentialul client. Dar lucrurile nu stau deloc asa.Discutia despre produsul sau serviciul tau trebuie sa fie adaptata fiecarei persoane. Fa modificarile necesare pentru a include anumite puncte unice.
Este necesar ca inainte de prezentare sa faci cercetari de marketing si sa afli totul despre personalitatea si preferintele clientului. Cerceteaza-i pe concurenti si, daca este posibil, adapteaza-ti prezentarea pentru a demonstra cum produsul tau ii poate sa obtina un avantaj competitiv.
Creeaza o conexiune intre produsul tau si potentialii clienti
Intr-o prezentare catre un potential client, trebuie sa pregatesti sa arati exact cum arata produsul tau. Dupa o discutie preliminara, trebuie sa inmanezi produsul exact in mainile potentialilor clienti. Ei pot sa vada exact cum ar arata produsul finit si sa-l examineze in detaliu. Astfel pot sa puna mai multe intrebari care il vor ajuta sa ia o decizie.
De asemenea, nu uita sa discuti si despre avantajele produselor, nu numai despre caracteristici. Spune clientului ce va primi in plus daca va folosi produsul tau in raport cu concurentii tai.
Fii atent la durata prezentarii
Oamenii de afaceri din ziua de astazi sunt mult prea ocupati pentru a asculta discutii indelungate. Daca stii care sunt punctele cheie ale prezentarii, expune-le cat mai rapid si clar. Asigura-te ca ceea ce prezinti este esentialul si poate trezi interes. Daca potentialii clienti se vor plictisi de prezentare, nu vor fi interesati nici de produs.
Este important sa stii ca acestia vor pune intrebari si vor avea comentarii, de aceea este bine sa te gandesti din timp la aceste aspecte si sa ai raspunsuri pentru fiecare. Feedback-ul este important. Nu trebuie sa contrazici clientul din prima ci sa ii aduci argumente pentru sustinerea punctului tau de vedere.
Anima prezentarea
Prezentarile pentru vanzari pot fi destul de plictisitoare si lipsite de imaginatie daca nu lucrezi suficient de mult la acestea. Daca doresti cu adevarat sa iesi in evidenta, asigura-te ca denoti entuziasm si energie in timpul prezentarii. Utilizati-va vocea in mod eficient si evita monotonia. O greseala comuna apare atunci cand oamenii vorbesc despre un produs cu care sunt foarte familiari intr-un mod monoton. Acest lucru face ca cealalta persoana sa-si piarda rapid interesul pentru prezentarea ta.
Inainte de prezentare poti face un exercitiu, sa iti inregistrezi vocea si sa te asculti ulterior. Acest lucru iti va permite sa auzi exact cum suna vocea ta in timp ce discuti despre produsul tau. Este posibil sa constati faptul ca prezentarea ta nu este atat de interesanta pe cat considerai.
Este important sa crezi in produsul tau
Fara indoiala, aceasta este componenta cea mai importanta a oricarei prezentari. Daca nu crezi in produsul tau, nu vei reusi nici pe ceilalti sa ii faci sa creada. Gandeste-te daca atunci cand vorbesti despre afacerea ta esti mai entuziasmat si vocea ta se insenineaza. Faptul ca tu ti-ai cumpara produsul, te va ajuta sa gasesti abordarea potrivita pentru prezentarea ta.
Ultimele NOUTATI
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Investitorii PEPE isi redirectioneaza fondurile catre aceasta prevanzare noua (P)
Avem peste 1,2 milioane de bugetari in toata Romania: unde lucreaza cei mai multi angajati la stat
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului