Managementul viitorului – 4 investitii-cheie care scot angajatul din starea de „demisie tacuta”
dezvoltare profesionalaangajaticariera
Demisia tacuta sau „quiet quitting” este tiparul care defineste un angajat fara initiativa, neimplicat si limitat exclusiv la indeplinirea obligatiilor din fisa postului. I se mai spune si „renuntarea linistita” atunci cand este vorba despre o persoana careia nu ai ce sa-i reprosezi, dar care nu accepta orele suplimentare, cursurile de perfectionare care nu sunt obligatorii ori sarcini care ii depasesc indatoririle. Acesta este angajatul care nu urmareste o cariera si nu evolueaza.
Managementul viitorului include strategii si investitii pe care un angajator le poate implementa pentru a mobiliza categoria angajatilor statici. Se urmareste interventia asupra cauzelor care genereaza demisia tacuta, si anume lipsa de empatie fata de angajat, incapacitatea de a raspunde la nevoile acestuia si absenta unui mediu de lucru confortabil.
Investitia in calitatea locului de munca
In contextul pandemiei si al adoptarii muncii de la distanta, angajatii au avut ocazia sa reevalueze echilibrul dintre viata profesionala si cea privata si au renuntat la beneficiul „agitatiei” cultivate in birourile clasice. Totodata, a devenit lipsita de necesitate o cariera stralucita, mult mai importante fiind viata de familie, prietenii si bucuria unui hobby. Efectul a fost acela ca oamenii cauta un serviciu care sa se adapteze la viata lor, cu angajatori care au aceleasi valori si convingeri cu ale lor.
Concret, acest fapt obliga la a trece de la „lucreaza pentru mine” la „lucreaza cu mine”, iar asta se reflecta inclusiv in spatiul de lucru oferit angajatului. IMMUNE Building Standard™ este o solutie pentru sanatatea cladirilor de birouri si a fost dezvoltat in Romania de o echipa de experti in sanatate, tehnologie, arhitectura, constructii, inginerie si facility management, proiectul fiind initiat de antreprenorul
Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, si presedintele European Property Federation.
Regandirea experientei de lucru
Interactiunea, comunicarea si realizarea profesionala sunt in masura sa genereze emulatia necesara pentru mobilizarea angajatilor, inclusiv a celor care au adoptat „quiet quitting”, pentru ca entuziasmul este molipsitor, generator de energie pozitiva si sursa de satisfactie. Un alt element important de care un angajator se poate folosi este incurajarea echilibrului dintre timpul alocat profesiei si cel destinat vietii private.
Ambele elemente pot fi fructificate atunci cand se creeaza spatiul adecvat in care sa fie incurajata relationarea dintre oameni. Un argument solid este chiar opinia angajatilor. Conform unui sondaj initiat in 2022 de Genesis Property, mai mult de jumatate dintre angajati considera ca interactiunea cu colegii si colaboratorii, inclusiv in timpul liber, este in masura sa sporeasca performanta individuala, dovada necesara a faptului ca un mediu adecvat este o conditie a progresului personal.
Filozofia YUNITY se bazeaza pe principiul comunitatii in care experientele relevante din viata personala si din cea profesionala se imbina si genereaza un mediu social prietenos care raspunde la aspiratiile omului modern si stimuleaza actiunea si implicarea. Businessul modern incurajeaza co-workingul, birourile ca huburi sociale si face din aducerea naturii in spatiile de birouri o prioritate. Toate acestea sunt puse in practica la YUNITY Park, proiectul de transformare a Novo Park intr-un campus care va oferi, intr-un spatiu unic, facilitati premium.
Organizarea taskurilor de baza ale angajatilor
Reorganizarea taskurilor de baza ale angajatilor si a proceselor interne de lucru trebuie sa ia in considerare evitarea rutinei, sa permita manifestarea creativitatii si, mai ales, sa le ofere tuturor posibilitatea de a se implica atat in organizarea activitatii, cat si in luarea deciziilor si in controlul efectelor muncii lor. Acestea sunt cateva dintre necesitatile esentiale pe care angajatorii trebuie sa si le asume.
Fiecare din aceste abordari genereaza satisfactia muncii implinite, previne rutina, stimuleaza comunicarea si initiativa, adica exact acele elemente care previn „quite quitting” si limitarea potentialului angajatului la ceea ce impune fisa postului si obligatiile profesionale de baza.
Investitii in dezvoltarea profesionala a angajatilor
Invatarea continua este o necesitate de care un angajat trebuie sa se achite. O va face cu pasiune atunci cand programele de training oferite de angajator vor fi adecvate cu domeniile de interes si vor fi sustinute de beneficii pentru participare.
Cointeresarea, implicarea voluntara si constientizarea beneficiilor pe care le aduce evolutia in cariera sunt aspecte care combat activ fenomenul demisiei tacute.
Dinamica pietei muncii, reorientarea rapida a angajatilor, nevoia oricarui business de succes de a angrena oameni valorosi impun angajatorilor asumarea unor decizii curajoase care sa duca la rezultate concrete pentru a genera satisfactie profesionala si productivitate.
Sursa foto: Shutterstock.com