Un cimitir de masini noi
piata autoaudipreturichannel stuffing
Imaginea alaturata, descarcata de pe Google Maps, surprinde un depozit supraincarcat de masini marca Audi, situat la 100 de kilometri nord de Munchen, in Germania. Conform site-ului Zero Hedge, imaginea este extrem de revelatoare in privinta derivelor economice ale epocii noastre, deoarece ar fi vorba despre un "cimitir de masini noi".
Existenta "cimitirului auto" ar evidentia o practica de "Channel Stuffing", ce consta in supraincarcarea fortata a unui canal de distributie cu scopul de a majora artificial cifra de vanzari si de a oferi actionariatului si pietei o imagine falsa asupra starii in care se afla afacerile companiei.
Masinile sunt destinate distrugerii, iar in acest fel, producatorii evita scaderea preturilor, atat pentru masini, cat si pentru piese, conform site-ului Zero Hedge, care apreciaza ca practica respectiva a devenit o obisnuinta in domeniul productiei auto, ca o consecinta a supraproductiei si a scaderii dramatice a cererii.
"A crea un gol, pentru a-l umple apoi sau a construi masini pentru a le distruge dupa aceea, pare sa fi devenit noul motor al economiilor noastre", ironizeaza editorii Zero Hedge.