Fabricat in tara lui Andrei: zece proiecte de 350.000 euro, finantate de Petrom
fabricat in tara lui andreipetromgrup petrolierantreprenoriatcampanie sociala
Petrom a lansat o competitie destinata celor care vor sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania.
Dintre toate proiectele inscrise, zece vor primi finantare in valoare totala de 350.000 euro.
Competitia a fost organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT si este adresata ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale.
Inscrierile au inceput martie, 29 ianuarie, si se vor incheia pe 4 martie.
Ce conditii ar trebui indeplinite?
Participantii trebuie sa vina cu o ideea care raspunde unei probleme sociale si poate deveni o afacere functionala. In martie se vor selecta 20 de proiecte, iar initiatorii vor beneficia de pregatire si consultanta pentru dezvoltarea afacerii. In plus, toti finalistii vor primi un sprijin de maximum 1.500 euro pentru efectuarea unei cercetari locale in comunitatile vizate.
Care sunt comunitatile acceptate?
Sunt 28 la numar: Merisani, Babana (Arges), Zemes, Moinesti, Comanesti (Bacau), Suplacu de Barcau, Abramut (Bihor), Corbu (Constanta), Moreni, Gura Ocnitei, Manesti, Selaru (Dambovita), Independenta, Schela (Galati), Clejani, Ghimpati, Bucsani (Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (Gorj), Icoana (Olt), Baicoi, Boldesti-Scaieni, Telega (Prahova), Marca (Salaj), Silistea, Poeni (Teleorman), Gusoeni (Valcea), Burcioaia (Vrancea).
In luna noiembrie se vor evalua toate cele 20 de planuri de afaceri si se vor desemna cei zece castigatori.
Acestia vor primi o finantare nerambursabila pentru inceperea afacerii, iar consultanta se va axa pe domeniile cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing, distributie.
Obiectivele proiectului
"Fabricat in Tara lui Andrei are doua obiective: sa creeze locuri de munca si sa rezolve o parte dintre problemele sociale ale comunitatilor romanesti. Am gandit acest proiect sub forma unei competitii complexe care, in primul rand, educa participantii in spiritul antreprenoriatului sociale, apoi le ofera acestora finantare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabila. Cred ca afacerile sociale pot deveni in timp o solutie pentru problemele societatii romanesti", spune Mona Nicolici, manager relatii publice al Petrom.
Despre Petrom
Este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est cu activitati in sectoarele Explorare si Productie, Gaze si Energie, Rafinare si Marketing. Si-a consolidat pozitia pe piata petroliera din Europa de Sud-Est in urma unui proces de modernizare si eficientizare cu investitii de peste 7,7 miliarde euro in ultimii sapte ani.
Grupul distribuie produse petroliere in Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia prin cele 800 de statii operate sub doua branduri, Petrom si OMV.