5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine
5 motive pentru care poti fi dat afara, chiar daca iti faci treaba bine
de Magda Florea la 12 Oct. 2021 Exclusiv
leadershipconcedieredezvoltare personalaafaceribusiness mindset

In general, angajatii traiesc cu impresia ca sefii lor sunt multumiti daca ei isi fac treaba bine si isi respecta sarcinile de serviciu. Mentalitatea e gresita, poti fi dat afara chiar si in pofida acestor lucruri, oricat de surprinzator ar parea.
 


E adevarat si incontestabil faptul ca indeplinirea cu brio a sarcinilor de serviciu este criteriul esential in baza caruia un angajat este recrutat si mentinut in cadrul unei organizatii, insa exista numeroase alte motive care pot cantari, uneori, mai greu decat faptul ca esti un profesionist.
 
De exemplu, oricat de bun expert ai fi in domeniul tau, e posibil ca atitudinea ta sa starneasca o atmosfera tensionata in birou si, prin urmare, colegilor sa le dauneze, echipei sa ii provoace fisuri si, in cele din urma, proiectele asupra carora trebuie sa decideti impreuna, sa aiba de suferit.
 
Iata, deci, un element care pune in umbra profesionalismul tau si care il poate determina pe sef sa te concedieze.

 
Pe mai pun pret managerii:
 

Spirit de echipa

 
Companiile sunt o familie la scara mai mica. Daca membrii familiei respective nu coopereaza, nu au viziuni comune si teluri pentru care sa lupte impreuna, familia se destrama. Asa se intampla cu echipele la birou, atunci cand oamenii nu au acest spirit, cand sunt individualisti, egoisti si vor sa faca totul pe cont propriu sau nu stiu sa se integreze intr-o colectivitate cu un scop comun.
 
Lipsa spiritului de echipa poate sa fie unul dintre motivele concedierii.
 

Asumarea succeselor la nivel de echipa

 
Daca ocupi o pozitie de conducere, iar lucrurile merg in directia potrivita, poate fi tentant pentru tine sa iti asumi individual succesul, in fata propriilor tai sefi. Insa nu trebuie sa uiti nicio clipa faptul ca orice lider are in spate un angrenaj datorita caruia se misca "rotitele" din spatele viziunii si strategiei lui.

Prin urmare, succesul apartine intregii echipe, iar nerecunoasterea acestui fapt iti poate aduce "bile negre" in fata superiorilor tai, iar acest lucru s-ar putea materializa si intr-o concediere, la un moment dat.
 

Recunoasterea greselilor

 
E in natura umana sa nu ne placa oamenii care nu isi asuma greselile, care nu recunosc faptul ca, da, au dat-o in bara. Ei bine, sefii au aceasta natura umana mult mai dezvoltata decat oricine altcineva si le pica imediat in dizgratii un subaltern care nu recunoaste, nici in cele mai flagrante situatii, ca a gresit.

Puterea de asumare a greselilor este una dintre exigentele unei persoane care se vrea a fi mature, responsabile, cu incredere in sine si asumata.

Te-ar putea interesa si: Cele mai proaste 5 sfaturi financiare primite de la parinti
 

Sinceritate, nu scuze puerile

 
Suntem cu totii oameni si ni se intampla diverse evenimente care ne pun in situatii dificile: sa intarziem la job, sa uitam de un deadline, sa avem o zi sau o perioada mai proasta.

Insa, atunci cand se intampla aceste lucruri, atitudinea cea mai corecta este sa spunem adevarul superiorilor nostri, decat sa gasim o scuza puerila, de tipul "mi-a mancat pisica temele". Nu se mai face, dincolo de varsta de 8 ani. 

Nu doar ca e lipsita de profesionalism si maturitate aceasta atitudine, dar spune multe despre caracterul persoanei, iar mesajul codat pe care il "citeste" seful tau in acest comportament suna cam asa: "aceasta persoana nu e demna de incredere".
 

Lipsa de comunicare

 
Poti fi cel mai bun profesionist, dar daca nu stii sa comunici cu echipa sau superiorii tai, rezultatele finale ale muncii tale si proiectele companiei pe termen lung pot avea de suferit, la fel si relatiile cu clientii si intre departamente, daca ocupi o pozitie care are contact cu aceste parti ale afacerii. 
 
Comunicarea e cheia rezolvarii tuturor problemelor si mentinerii unor relatii sanatoase, atat in interiorul organizatiei, cat si in ceea ce priveste relatiile externe ale comapaniei, cu terti. Prin urmare, lipsa ei poate fi un mare "minus" pentru tine, in evaluarea pe care ti-o intocmeste seful tau.

Te-ar putea interesa si: 4 greseli pe care le fac oamenii care vor o schimbare in cariera
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Angajatii din HoReCa, la limita supravietuirii?  Nu-mi mai permit nici sa mananc resturi
Analize

Angajatii din HoReCa, la limita supravietuirii? Nu-mi mai permit nici sa mananc resturi

Adina V. a trimis o scrisoare de disperare catre redactia noastra. "Disperare" - e chiar titlul pe care femeia l-a atribuit documentului Word in care isi varsa toata furia si nemultumirea...
today22 Oct. 2021
In plina criza globala de cipuri, Tesla lui Elon Musk pare invincibila
Noutati auto 2021 - stiri din domeniul auto

In plina criza globala de cipuri, Tesla lui Elon Musk pare invincibila

Desi piata auto globala se confrunta cu o criza acuta de cipuri, compania de vehicule electrice a lui Elon Musk se bucura de un succes fulminant. Rapoartele financiare si preturile actiunilor au...
today22 Oct. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Idei de afaceri de la Bill Gates: in ce merita sa investesti in 2021 si anii urmatori
Companii

Idei de afaceri de la Bill Gates: in ce merita sa investesti in 2021 si anii urmatori

today22 Oct. 2021
Noi masuri pentru crese, gradinite, scoli si licee, dar si recomandari pentru universitati: ce se intampla in urmatoarele doua saptamani
Ultima ora

Noi masuri pentru crese, gradinite, scoli si licee, dar si recomandari pentru universitati: ce se intampla in urmatoarele doua saptamani

today22 Oct. 2021
Nu doar facturile cresc, ci si ratele la banci: de la o luna la alta, tot mai multi romani regreta ca s-au imprumutat
Financiar-Bancar

Nu doar facturile cresc, ci si ratele la banci: de la o luna la alta, tot mai multi romani regreta ca s-au imprumutat

today22 Oct. 2021
DOCUMENT. Lista noilor restrictii din Romania: Carantina de noapte, certificate verzi, fara evenimente private, masca de protectie peste tot
Ultima ora

DOCUMENT. Lista noilor restrictii din Romania: Carantina de noapte, certificate verzi, fara evenimente private, masca de protectie peste tot

today22 Oct. 2021

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x