5 sfaturi esentiale pentru specialistii HR pentru a intervieva eficient angajatii din Generatia Z

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 sfaturi esentiale pentru specialistii HR pentru a intervieva eficient angajatii din Generatia Z
5 sfaturi esentiale pentru specialistii HR pentru a intervieva eficient angajatii din Generatia Z
de Redactia Manager la 18 Dec. 2024
Urmareste-ne pe Google News
Generatia Z reprezinta o forta tot mai importanta pe piata muncii, iar multe estimari spun ca aceasta generatie va constitui 25% din forta de munca globala in 2025. Buni cunoscatori ai tehnologiei si conectati la valorile autenticitatii si incluziunii, membrii Gen Z aduc o perspectiva proaspata, dar si provocari specifice in procesele de recrutare.

Pentru a atrage si evalua eficient candidatii din aceasta generatie, specialistii HR trebuie sa se adapteze la asteptarile si mentalitatea lor unica. Iata cinci sfaturi practice legate de modul in care pot fi desfasurate interviurile pentru un plus de eficienta si satisfactie de partea partilor implicate.

1. Accent pe transparenta si autenticitate

Pentru Generatia Z, transparenta este o valoare esentiala. Tinerii din aceasta generatie sunt obisnuiti sa caute informatii online despre companii, inclusiv despre cultura organizationala si oportunitatile de dezvoltare. In cadrul interviurilor, HR-ul trebuie sa fie deschis si sa raspunda sincer intrebarilor despre rol, structura echipei si perspectivele de cariera.


De exemplu, trebuie evitate raspunsurile evazive la intrebari precum: „Cum arata o zi obisnuita in aceasta pozitie?”. Trebuie oferite detalii clare si exemple concrete despre responsabilitati si asteptari. In plus, trebuie mentionate valorile companiei si cum se aliniaza acestea cu cele ale angajatilor. De asemenea, trebuie oferita o imagina cat mai clara asupra atmosferei de la birou si a echipei, mai ales avand in vedere ca interactiunea cu colegii (53%) este unul dintre cele mai importante motive pentru care angajatii sunt deschisi sa revina mai mult sau complet la birou, potrivit unui studiu realizat recent de Genesis Property, companie fondata de antreprenorul Liviu Tudor.

2. Oportunitatile de dezvoltare profesionala

Generatia Z acorda o importanta majora dezvoltarii personale si profesionale. Spre deosebire de generatiile anterioare, acesti candidati sunt atrasi mai mult de  posibilitatea de a invata si de a progresa in cariera.

In timpul interviurilor, trebuie discutat si despre programele de training, mentorat si alte initiative care sprijina cresterea profesionala. Este util de mentionat exemple de angajati care au avansat in companie si de evidentiat structura clara a parcursului lor profesional.

3. O abordare digitala si flexibila

Fiind nativi digitali, membrii Generatiei Z sunt obisnuiti cu tehnologia si se asteapta ca procesele de recrutare sa fie moderne si rapide. Un proces greoi sau traditional poate duce la pierderea interesului acestora.

Folosind instrumente precum interviurile video, platformele de testare online si aplicatiile de programare automata a interviurilor, procesul este eficientizat. In acelasi timp, este permisa o flexibilitate mai mare in programarea discutiilor, deoarece Gen Z apreciaza un echilibru intre viata personala si cea profesionala.

4. Accent pe diversitate si incluziune

Pentru Generatia Z, diversitatea si incluziunea nu sunt doar concepte teoretice, ci cerinte de baza. Tinerii din aceasta generatie doresc sa lucreze in medii care valorizeaza perspectivele diferite si in care fiecare individ se simte acceptat.

In timpul interviurilor, trebuie scoase in evidenta initiativele companiei legate de diversitate si incluziune. Puteti oferi exemple concrete, precum programele dedicate sprijinirii grupurilor subreprezentate sau masurile luate pentru a asigura egalitatea de sanse.

5. Trebuie evaluata autenticitatea si creativitatea, nu doar competentele tehnice

Gen Z apreciaza angajatorii care le recunosc unicitatea si creativitatea. In loc ca specialistii HR sa se concentreze doar pe intrebari traditionale despre competentele tehnice, ar putea sa exploreze valorile si aspiratiile candidatilor.

De exemplu, intrebari precum „Cum ai rezolva o problema complexa folosind creativitatea ta?” sau „Cum iti aduci aportul in echipa?” pot scoate la iveala calitati importante. Totodata, trebuie pus accent pe modul in care candidatul se raporteaza la colaborare, feedback si rezolvarea conflictelor.

In concluzie, intervievarea angajatilor din Generatia Z presupune o adaptare la valorile, asteptarile si stilul lor de lucru. Prin transparenta, digitalizare, diversitate si oportunitati clare de dezvoltare, companiile pot atrage nu doar angajati competenti, ci si loiali. In cele din urma, cheia este de a recunoaste unicitatea fiecarui candidat si de a construi un mediu de lucru in care acestia sa se simta valorizati si inspirati sa contribuie.

Ultimele NOUTATI

Femeia care nu mai asteapta - Lectia despre cum sa nu te mai pierzi pe tine in numele iubirii
Life Style

Femeia care nu mai asteapta - Lectia despre cum sa nu te mai pierzi pe tine in numele iubirii

today02 Iun. 2025
Importanta preciziei in cantarire: ce impact are asupra afacerii tale
Business

Importanta preciziei in cantarire: ce impact are asupra afacerii tale

today02 Iun. 2025
Cum iti stabilesti obiectivele financiare inainte de a investi
Business

Cum iti stabilesti obiectivele financiare inainte de a investi

today02 Iun. 2025
Ultima ora. Taxa de care scapa - incepand de astazi - milioane de romani
Financiar-Bancar

Ultima ora. Taxa de care scapa - incepand de astazi - milioane de romani

today02 Iun. 2025
Inspectorii Antifrauda continua verificarile la firme: s-a descoperit o noua frauda de 1,4 milioane lei la trei societati
Economie

Inspectorii Antifrauda continua verificarile la firme: s-a descoperit o noua frauda de 1,4 milioane lei la trei societati

today02 Iun. 2025
Gigantul retailer METRO incepe sa intre la apa. Premiera negativa pentru ultimul deceniu - a intrat pe pierdere in Romania
Companii

Gigantul retailer METRO incepe sa intre la apa. Premiera negativa pentru ultimul deceniu - a intrat pe pierdere in Romania

today02 Iun. 2025
Scadere abrupta pentru rezervele valutare ale BNR, dar aurul ramene stabil  - cum s-a ajuns la 55,661 miliarde de euro
Economie

Scadere abrupta pentru rezervele valutare ale BNR, dar aurul ramene stabil - cum s-a ajuns la 55,661 miliarde de euro

today02 Iun. 2025
6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei
Financiar-Bancar

6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei

today01 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x