Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Airbus concediaza 2.362 de angajati din diviziile Space and Defence


Airbus concediaza 2.362 de angajati din diviziile Space and Defence
de Lucian Vasilescu la 20 Feb. 2020
Airbus concediaza 2.362 de angajati din diviziile Space and Defence
Din pricina problemelor cu care se confrunta compania americana Boeing, consortiul european Airbus a inregistrat, in anul 2019, comenzi record pentru avioanele de pasageri. Cu toate acestea, miercuri, 19 februarie, Airbus a anuntat ca este nevoit sa renunte la 2.362 de angajati care lucreaza in diviziile specializate in producerea de echipamente militare.


Dupa prabusirea celor doua aeronave Boeing 737 Max, in octombrie 2018 si in martie 2019, accidente care s-au soldat cu 346 de morti, comenzile pentru avioane de pasageri ale companiei au scazut dramatic, ajungand ca, in luna ianuarie a acestui an sa nu mai primesca nicio comanda, situatie cu care Boeing nu s-a mai confruntat din anul 1962.

De cealalta parte, tot in luna ianuarie, Airbus a primit un numar record de comenzi pentru aeronave de pasageri - 274, cel mai mare din ultimii 15 ani.

Confruntata cu acesta situatie, Boeing s-a concentrat asupra productiei pentru industria militara si, in anul 2018, a ocupat (ca cifra de afaceri realizata din productia de echipament militar) locul al doilea in lume, dupa Lockheed Martin (in anul 2017, dupa acelasi indicator, Boeing ocupa pozitia a 5-a in lume).

Acum, diviziile de aparare si spatiala a Airbus (Airbus Defence and Space) au anuntat o restructurare masiva, suprimand 829 de locuri de munca in Germania, 630 in Spania, 404 in Franta, 357 in Marea Britanie si inca 142 in alte tari.

Airbus Defence and Space are o contributie de 15% la cifra de afaceri a consortiului si a inregistrat, in 2019, o pierdere operationala de 881 milioane de euro, in conditiile in care comezile primite au fost cu 9% mai mici decat in anul 2018.

Competitia intre cei doi colosi, americanul Boeing si europeanul Airbus este in plina desfasurare si a capatat accente din ce in ce mai dinamice.

In ultimii ani, cele doua companii au mers umar la umar, cu un usor avantaj pentru Boeing: in 2015, Boeing a livrat 762 de aeronave, in vreme ce Airbus a livrat 635; in 2016, Boeing - 748 vs Airbus - 688; in 2017, Boeing - 763 vs Airbus - 718; in 2018, Boeing - 806 vs Airbus - 800 (cifrele se refera la avioanele de pasageri).

Din motivele anterior mentionate, in anul 2019 Boeing a pierdut serios teren, livrand doar 345 de aeronave de pasageri, in vreme ce Airbus a livrat 725.

In plus fata de problemele pe care le are divizia Defence and Space, Airbus se confrunta si cu seama de incurcaturi (deloc onorabile) in justitie.

Recent, Airbus a acceptat sa plateasca amenzi in valoare totala de 3,6 miliarde de euro in Franta, Marea Britanie si Statele Unite.
Compania a fost trimisa in justitie pentru coruptie si, cum procesul urma sa se desfasoare in Franta, Airbus a profitat de o prevedere a legislatiei franceze, care permite unui agent economic sa evite un proces penal daca este de acord sa plateasca o amenda (negociata) pentru infractiunea de care este acuzat.

Airbus a acceptat sa plateasca cele 3,6 miliarde de euro si a evitat astfel dezonoarea unui proces penal, apeland la prevederile unei asa-zise Conventii Judiciare de Interes Public, introdusa in legislatia franceza in anul 2016.

Chiar daca va ramane cu cazierul curat, prin acceptarea platii amenzii, Airbus recunoaste, de fapt, acuzatiile procurorilor francezi conform carora "a dat mita, in intervalul 2004-2016, prin intermediul unor terte companii din toata lumea, pentru a castiga contracte comerciale."

Sursa foto: pexels.com



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016