ANAF s-a dus peste firmele romanesti cu aproape 8 mii de controale in 30 de zile
controale anafanaf
Fiscul romanesc pare sa fi scos artileria grea in fata sectorului privat romanesc, a plouat cu verificari in ultima perioada.
Conform unui raport recent, numai intr-o singura luna, ANAF a controlat aproape 8.000 de firme din toata tara! Am putea spune ca acum cu greu un antreprenor mai scapa de bratul lung al fiscalitatii.
Mai precis, numai in luna noiembrie a acestui an au avut loc la nivelul Romaniei 7.764 controale fiscale si antifrauda, conform
Startupcafe.ro.
Fiscul a desfasurat 3.816 controale antifrauda, fiind estimate implicatii fiscale in valoare de 112.073.350 lei, respectiv fiind aplicate sanctiuni contraventionale (amenzi si confiscari) in valoare de 32.494.783 lei.
De asemenea, tot in luna noiembrie, vorbim despre 3.948 actiuni de control fiscal (inspectii fiscale si verificari documentare). Acestea s-au soldat cu obligatii fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 446.487.926 lei, respectiv a fost diminuata pierderea fiscala inregistrata de contribuabili cu suma de 71.721.968 lei.
Fiscul inca ne roaga cu "vorba buna" sa respectam legile, sa ne declaram banii si sa ne platim darile catre stat
ANAF n-a uitat nici de politica la care tot apeleaza in speranta ca va convinge, cu vorba buna, cat mai multi contribuabili sa respecte legislatia fiscala. Prin urmare, Fiscul a trimis 1.407 notificari de conformare pentru riscuri fiscale prezumate de 71.971.326 lei.
ANAF declara "razboi" evaziunii fiscale, de la 1 ianuarie 2024
Noul an ne va aduce noi avantaje in
lupta contra evaziunii fiscale, cel putin asta ne promit guvernantii care anunta intrarea in vigoare a facturarii electronice B2B.
"Lupta impotriva combaterii fraudei si a evaziunii fiscale intra intr-o noua etapa in Romania. Datorita unei decizii luate astazi de Consiliul Uniunii Europene, de la 1 ianuarie 2024 facturarea electronica va obligatorie pentru toate tranzactiile intre firme.
Este un instrument valoros pentru a urmari in timp real a lanturile de fraudare in materie de TVA, aspect foarte important in eforturile noastre de a creste gradul de colectare si a proteja bugetul public. Faptul ca facturarea electronica asigura o inregistrare precisa si verificabila a tranzactiilor comerciale faciliteaza procesul de verificare si audit. Asa ne asiguram ca tranzactiile sunt conforme cu reglementarile fiscale si nu au fost manipulate in mod fraudulos.
Implementarea facturarii electronice obligatorii va elimina posibilitatea utilizarii facturilor false sau duplicat, pentru ca fiecare tranzactie este inregistrata in mod unic", a postat ministrul Finantelor, intr-o postare pe pagina sa de Facebook.
"Varianta pe hartie va mai putea fi utilizata, in paralel, doar pana la 30 iunie 2024 si doar in cazul in care furnizorul sau beneficiarul nu figureaza inca in Registrul RO e-Factura. Ulterior, rambursarea TVA va fi posibila pentru entitatile stabilite in Romania doar in baza facturii electronice", explica specialistii Deloitte.
Foto: manager.ro