Ce ar trebui sa ofere patronii din Romania, ca sa aiba angajati muncitori si fideli
angajati fericitileadership
Cand vine vorba despre relatia angajat-angajator, fericirea ambelor parti e importanta, ca lucrurile sa mearga mai departe, sa evolueze si sa aduca beneficii reciproce.
Ca sa fie fericiti, angajatii trebuie sa primeasca de la angajatorii lor atat un comportament corect, care sa denote respect si apreciere, cat si beneficii de ordin financiar. Oferind confortul acesta unui salariat, sansele ca el sa dea randament maxim si sa fie fidel si implicat in companie sunt cele mai mari.
De ce au nevoie angajatii ca sa fie fericiti
Iata, prin urmare, cum pot managerii de la noi din tara sa-si imbunatateasca
relatia cu angajatii lor si sa contribuie astfel la dezvoltarea afacerii lor in cea mai naturala maniera posibila:
In primul rand, angajatul are nevoie de un feedback pozitiv si de recunoasterea muncii sale si a eforturilor pe care le depune. Managerul ar trebui isi exprime aprecierea si sa recunoasca public eforturile si rezultatele bune ale angajatilor. Feedback-ul pozitiv este esential pentru a le arata ca munca lor este valoroasa.
De asemenea, angajatii au nevoie si de oportunitati de dezvoltare. Sa ofere oportunitati de crestere profesionala si dezvoltare personala. Acest lucru arata ca ii vede pe angajati ca pe niste membri importanti ai echipei si isi doreste sa ii ajute sa-si atinga potentialul maxim.
In aceeasi ordine de idei e important ca in cadrul companiei respective sa se cultive un mediu de lucru pozitiv, armonios, bazat pe sustinere reciproca, incredere, respect si comunicare deschisa. Un mediu de lucru pozitiv poate fi o sursa puternica de motivare foarte puternica pentru angajati, indiferent de domeniul de activitate despre care vorbim.
Implicarea si ascultarea sunt urmatoarele elemente importante de care un angajat are nevoie de la superiorii sai. Managerul ar trebui sa ii implice pe angajati in procesul decizional si sa asculte feedback-ul lor. Sentimentul ca opiniile si contributiile lor sunt luate in considerare poate creste angajamentul si motivatia.
Recompensele si beneficiile nu pot nici ele sa lipseasca de pe lista celor necesare. Managerii trebuie sa ofere recompense tangibile, cum ar fi bonusuri, prime sau beneficii suplimentare. Acestea pot fi folosite pentru a recunoaste eforturile remarcabile sau pentru a motiva angajatii sa-si imbunatateasca performanta.
Sa nu uitam nici de activitatile de echipa sau de evenimentele sociale. Sa organizeze evenimente sociale si activitati de echipa pentru a consolida legaturile dintre membrii echipei si pentru a promova o atmosfera de camaraderie si colaborare ar trebui sa fie una dintre principalele obiective ale unui manager.
Prin implementarea acestor strategii si prin aratarea unei adevarate preocupari pentru bunastarea si dezvoltarea angajatilor, un sef poate sa-si motiveze echipa si sa creeze un mediu de lucru in care fiecare membru se simte valorizat si inspirat sa isi ofere cel mai bun potential.
Foto: unsplash.com