Ce ar trebui sa stie oricine activeaza in sectorul vanzarilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce ar trebui sa stie oricine activeaza in sectorul vanzarilor
Ce ar trebui sa stie oricine activeaza in sectorul vanzarilor
de Mihai Balescu la 29 Ian. 2021 Exclusiv
Tehnicile de vanzare nu sunt decat un sector al tehnicilor de comunicare si ele urmeaza regulile comunicarii. Iar una dintre aceste reguli este ca obiectivul oricarei comunicari pe care o efectuati este sa obtineti un anumit comportament din partea interlocutorului dvs. Acest comportament trebuie sa va fie foarte clar in minte inainte de a incepe sa vorbiti.

Intr-o situatie de vanzare, comportamentul pe care doriti sa-l obtineti ca rezultat final trebuie sa fie tocmai incheierea vanzarii. Clientul, ca urmare a comunicarii pe care o aveti cu el, trebuie sa fie convins sa cumpere. Acesta este obiectivul dvs. si atingerea sau ratarea lui constituie singurul lucru care arata cat de eficient ati fost.

Ca sa obtineti insa acest comportament din partea clientului trebuie sa tineti cont de una dintre cele mai importante legi ale psihologiei, care spune ca felul in care se comporta o persoana depinde direct de starea mentala in care se afla ea in acel moment.

Asadar, daca vreti sa obtineti un anumit comportament, trebuie mai intai sa aduceti interlocutorul intr-o stare mentala corespunzatoare acelui comportament. Si pentru aceasta aveti la dispozitie niste instrumente foarte simple: cuvintele.


Un muzician actioneaza asupra “clientilor” sai cu un pian sau cu o vioara; un pictor – cu o pensula; un regizor – cu imagini; iar dvs., ca vanzator, folositi cuvintele. (Puterea cuvintelor este imensa, dovada ca o multime de afaceri sunt ratate din cauza unei exprimari gresite.)

In mod logic, deoarece cuvantul este principalul instrument al unui vanzator, acest instrument trebuie perfectionat la maximum, dar – atentie – nu pentru a furniza explicatii lungi si plictisitoare (si inutile) despre produs si calitatile acestuia, ci pentru a putea aduce clientul in starea mentala ce mai potrivita pentru a cumpara.

Nu pierdeti nici un moment din vedere faptul ca fiecare cuvant pe care il spuneti creeaza sentimente interlocutorului, adica il aduce pe acesta intr-o anumita stare mentala.

Ganditi-va ca de multe ori irositi o mare cantitate de cuvinte numai pentru placerea de a avea dreptate intr-o discutie, pentru a parea mai inteligenti si mai bine pregatiti, pentru a face pe cineva sa se simta prost etc., in timp ce ar fi mult mai simplu sa va intrebati ce efect vor avea vorbele dvs. asupra interlocutorului si, mai mult, daca acest comportament va fi avantajos pentru dvs.

6 lucruri de stiut despre comunicarea prin cuvinte

1. Fiecare cuvant este un simbol sau, mai bine zis, o sinteza a unei descrieri. Pentru a fi inteles, cuvantul trebuie sa se bucure de o semnificatie impartasita de cel care va asculta;

2. Fiecare cuvant este un instrument folosit pentru a face distinctii, pentru a semnala o diferenta. Cu cat vocabularul este mai bogat, cu atat mai bogata este experienta care poate fi transmisa (si viceversa);

3. Fiecare cuvant aduce cu sine, in afara de sensul propriu, o cantitate de “informatie paralela” despre cel care foloseste respectivul cuvant: varsta, profesia, nivelul cultural, ideile politice;

4. Fiecare cuvant contine o judecata, o opinie despre obiectul pe care il descrieti;

 5. Fiecare cuvant, pentru a fi inteles, trebuie sa fie asociat unei imagini mentale si, ca o consecinta, aceasta imagine va veni in mintea unei persoane de fiecare data cand aude sau foloseste cuvantul respectiv;

 6.  Daca un cuvant se refera la o stare emotionala, pentru a fi inteles el trebuie sa fie asociat cu starea respectiva, dar aceasta relatie poate fi parcursa si in sens invers (constatarea aceasta sta la baza celor mai puternice tehnici de manipulare oculte).

In aceste afirmatii este continuta, practic, intreaga teorie a comunicarii.

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. 7 clauze care nu ce cauta intr-un contract de munca!
Companii

Ghidul angajatorului. 7 clauze care nu ce cauta intr-un contract de munca!

In contractul de munca pe care il incheiati cu un salariat nu pot fi incluse orice fel de clauze, chiar daca salariatul e de acord cu ele si chiar daca el insusi vi le solicita. De exemplu, nu puteti...
today07 Aug. 2022
Ce ar trebui sa stie orice angajator (VII)
Companii

Ce ar trebui sa stie orice angajator (VII)

Orice angajator trebuie sa cunoasca la perfectie legislatia muncii, in principal Codul muncii. In felul acesta se protejeaza atat impotriva unor greseli (urmate de sanctiuni), cat si impotriva unor...
today06 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul angajatorului. 8 lucruri esentiale de stiut atunci cand trimiteti un salariat in delegatie
Companii

Ghidul angajatorului. 8 lucruri esentiale de stiut atunci cand trimiteti un salariat in delegatie

today05 Aug. 2022
Ape tubluri in economia globala, dar nu si pe piata noastra de capital: BVB incheie saptamana in crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Ape tubluri in economia globala, dar nu si pe piata noastra de capital: BVB incheie saptamana in crestere

today05 Aug. 2022
Idei de cadouri pentru barbati la zi de nastere
Afla...

Idei de cadouri pentru barbati la zi de nastere

today05 Aug. 2022
Statul vrea sa ne faca patroni. Se dau 200.000 de lei, pentru fiecare roman care are curaj sa-si deschida o firma, trebuie doar sa vrei sa iei banii
Companii

Statul vrea sa ne faca patroni. Se dau 200.000 de lei, pentru fiecare roman care are curaj sa-si deschida o firma, trebuie doar sa vrei sa iei banii

today05 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x