Google nu a putut demonstra in cadrul anchetei ca prin clauzele introduse s-a generat o eficienta care sa ii poata justifica practicile. In aceste conditii, Comisia Europeana a aplicat o amenda in valoare de 1.49 miliarde de euro, adica echivalentul a 1.29% din cifra de afaceri realizata in 2018.
Comisia Europeana a oferit publicitatii informatia conform careia o amenda in valoare de 1.49 miliarde de euro a fost aplicata gigantului american Google pentru “utilizarea abuziva ilegala a pozitiei sale dominante pe piata serviciilor de intermediere in materie de anunturi publicitare asociate cu cautarile online”. Margrethe Vestager, comisar responsabil cu politica in domeniul concurentei, este prima voce a Comisiei Europene care a oferit declaratii pe aceasta tema.
Margrethe Vestager transmite astfel ca “Google si-a consolidat pozitia dominanta in materie de anunturi publicitare asociate cu cautarile online si s-a protejat impotriva presiunii concurentiale prin impunerea unor restrictii contractuale anticoncurentiale pe site-urile de internet ale tertilor”. In aceste conditii, Margrethe Vestager spune ca “acest lucru este ilegal din punct de vedere al normelor antitrust ale Uniunii Europene”.
Tot comisarul european Margrethe Vestager ne informeaza ca acest comportament abuziv al americanilor de la Google “a durat peste zece ani si a impiedicat alte societati sa concureze pe baza meritelor si sa inoveze”. De asemenea, Margrethe Vestager noteaza ca un astfel de comportament “a impiedicat consumatorii sa se bucure de avantajele concurentei”.
Conform informatiilor aparute acum in spatiul media, Comisia Europeana a demarat aceasta ancheta in urma cu aproape trei ani, in 2016. Prin intermediul unui comunicat emis in aceasta saptamana, aflam ca “pe baza gamei largi de dovezi obtinute in cursul investigatiei declansate in 2016, Comisia a ajuns la concluzia ca, prin comportamentul sau pe piata, Google a denaturat concurenta, a adus prejudicii consumatorilor si a sufocat inovarea”.
Totodata, Comisia noteaza ca “in acest fel, concurentii Google nu au putut sa dezvolte si sa ofere servicii de intermediere a publicitatii asociate cu cautarile online alternative celor oferite de Google”. In aceste conditii, “cei care detineau site-urile aveau optiuni limitate de monetizare a spatiului de pe acele site-uri si erau fortati sa se bazeze aproape in exclusivitate pe Google”.
Lasand la o parte amenda de aproape 4.35 miliarde de euro din urma cu aproape un an, Google a fost amendata de Comisia Europeana si in 2017. La acea vreme, institutia europeana impunea o amenda in cuantum de 2.4 miliarde de euro impotriva celor de la Google, acuzandu-i ca nu au oferit un acces echitabil in rezultatele motorului de cautare pentru site-urile de comparare a preturilor cumparaturilor.
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si