Cum au supravietuit companiile crizei sanitare: 28% dintre firme au aplicat pentru inghetarea ratelor la credite
pandemic businessafaceri in pandemie
Mediul de afaceri european a resimtit din plin impactul crizei pandemice. Sondajele indica faptul ca multi manageri au avut nevoie de masuri fiscale de sprijin in aceasta perioada, pentru ca firmele lor sa poata supravietui.
Unul dintre cele mai recente sondaje de pe piata de business, care reflecta atmosfera din prezent in randul managerilor, dar si felul in care companiile lor au raspuns la
pandemie, a fost realizat de Intrum, cu ocazia lansarii Raportului European al Platilor, editia 2021, eveniment care a avut loc pe 16 iunie.
Cu aceasta ocazie, au fost intervievati reprezentanti a peste 11.000 de companii din intreaga Europa, si din Romania. Din tara noastra, au participat la studiu 360 de respondenti.
Acestia au evaluat impactul pe care criza din 2020 l-a avut asupra afacerilor conduse, precum si eficienta masurilor de redresare adoptate.
Studiul a scos la iveala ca 76% dintre companiile din Romania privesc campania de vaccinare anti Covid-19 ca un energizant al redresarii economiei.
Totodata, 51% dintre managerii companiilor se considera norocosi datorita faptului ca afacerea lor a supravietuit anului 2020.
Nu in ultimul rand, 28% dintre companiile intervievate au declarat ca au aplicat pentru inghetarea ratelor la credite.
2020 a fost anul supravietuirii in business-ul romanesc
In randul companiilor romanesti, managerii au o opinie universal valabila: anul 2020 a fost anul supravietuirii in business
"Desi au existat si exista in continuare masuri de sustinere pentru economie, peste jumatate dintre companiile din Romania, deopotriva IMM-uri si corporatii afirma ca anul 2020 a fost unul de supravietuire, veniturile companiilor fiind in proportie de peste 50% afectate negativ.
Insa, desi anul precedent a provocat turbulente economice si schimbari in comportamentul de consum, 46% dintre companiile locale sunt increzatoare intr-o redresare accelerata si in recuperarea rapida a veniturilor pierdute in 2020”, a declarat Catalin Neagu, Managing Director Intrum Romania.
Referitor la masurile adoptate de companii, studiul scoate la iveala ca 56% dintre companii au extins semnificativ termenele de plata ale furnizorilor, iar 41% dintre acestea au acceptat termene mai mari la plata facturilor.
Totodata, ca urmare a pandemiei de coronavirus, firmele romanesti au demarat ample strategii de digitalizare. Managerii au simtit oportunitatea tehnologizarii companiilor lor si au inceput sa investeasca in aceasta directie, mai arata studiul.
De asemenea, au fost planificate si implementate strategii de extindere a perioadei de rambursare a creditelor, dar si de dezvoltare de noi produse si servicii care sa acomodeze noile nevoi ale consumatorilor.
Studiul a fost desfasurat simultan in 29 de tari europene, in perioada 26 ianuarie – 16 aprilie 2021. Esantionul include experti in zona financiara si executivi de nivel C. Datele au fost analizate la nivel pan-european dar si la nivel local si in functie de dimensiunea companiei.