Cum gandesc marii intreprinzatori ai lumii. Bernard Arnault
bernard arnaultsucceslouis vuitton
Spui Louis Vuitton, spui Bernard Arnault. Acest intreprinzator francez in varsta de 73 de ani, de profesie inginer, este detinatorul LVMH, un imperiu ce include peste 70 de branduri de lux, printre care deja amintitul Louis Vuitton, dar si Sephora, Christian Dior sau Tiffany & Co. In ianuarie 2022, averea sa era estimata de revista Forbes la peste 190 de miliarde de dolari. Evident, Arnault este o persoana super-influenta si are lucruri interesante de spus despre afaceri.
1. Cand am preluat Louis Vuitton, toate lumea s-a aratat mirata:
“Are deja un succes urias, ce ai mai putea sa faci tu?”. De atunci am multiplicat acel succes de 10 ori.
2. Elementul care a facut brandul Louis Vuitton faimos a fost calitatea. Noi nu avem nevoie de marketing. Noi doar cream produse exceptionale ca design si maiestrie in realizare.
3. Ce facem noi este opusul globalizarii. Producem in Italia si in Franta si vindem in China.
4. Cel mai important cuvant in afacerea noastra este “dorinta”.
5. Banii sunt doar o consecinta. Intotdeauna le-am spus celor din echipa mea: “Nu va ingrijorati prea mult legat de profitabilitate. Daca va faceti treaba bine, profitabilitatea va aparea de la sine.”
6. Ori de cate ori lumea s-a confruntat cu o criza, afacerea noastra a crescut.
7. Piata produselor de lux este singura piata unde sunt posibile profituri de lux.
8. Steve Jobs mi-a cerut odata sfatul cu privire la vanzarile cu amanuntul. I-am raspuns: “Nu sunt deloc sigur ca suntem in acelasi business.”
9. Intotdeauna ma intereseaza sa imi promovez brandurile, nu pe mine insumi.
10. Persoana pe care o admir cel mai mult este Warren Buffett. Este un investitor pe termen lung, care are idei briliante si se tine de ele.
11. Evita sa investesti atunci cand totul e prea scump.
12. Cand ceva trebuie facut, fa-l! In Franta avem o gramada de idei inspirate, dar rareori le punem in practica.
13. Un produs bun poate “trai” pentru totdeauna.
14. Poti sa spui cu siguranta ca peste 20 de ani oamenii vor mai folosi iPhone-ul? Poate ca atunci vom avea un nou produs, ceva mai inovativ. In schimb poti sa spui cu siguranta ca peste 20 de ani oamenii vor bea Dom Perignon.
15. Nu ma plicitisesc niciodata.
Citeste si:
Jeff Bezos: Pentru a trai o viata fericita, fara regrete la 80 de ani, pune-ti aceste 12 intrebari