Ca angajator, trebuie sa fii implicat in activitatile angajatilor tai si sa iei masuri care promoveaza o cultura sanatoasa si orientata spre starea de bine a colectivului. Iata cum ii poti ajuta pe angajati sa imbunatateasca acest echilibru si sa se bucure de beneficii adresate nevoilor lor:
In perioadele mai complicate, precum cea prin care trecem in acest moment, ofera-le angajatilor bonusuri si bonuri de masa pe card pentru a-i sprijini in vremurile grele. Daca ofereai aceste beneficii pana acum, poti creste valoarea bonurilor la 20 de lei. Nu uita ca acestea trebuie acordate indiferent daca angajatii tai muncesc de la birou sau prin telemunca. Asigura-te ca faci tot posibilul pentru a face un plan potrivit nevoilor angajatilor tai si ca le oferi experiente in urma carora vor beneficia cu adevarat.
Daca observi sau afli ca angajatii tai lucreaza de multe ori peste program sau continua sa lucreze acasa, in afara programului sau in weekend, discuta cu ei si afla cauza. Poate acestia au cheltuieli in plus care ii obliga sa lucreze mai mult sau isi doresc o marire de salariu si vor sa-si dovedeasca meritul. Este important sa te asiguri ca le oferi acestora venituri potrivite pentru un trai decent, in functie de orasul in care activeaza compania ta si de aptitudinile fiecarui angajat in parte. Èšine cont de noile hotarari ale Curtii Constitutionale referitoare la proiectele de lege care privesc piata muncii.
Angajatii tai pot trai cu impresia ca prezenta prelungita la birou este ceea ce conteaza pentru manageri si vor incerca sa-si dovedeasca productivitatea prin mai multe ore petrecute la munca. Discuta cu managerii echipelor din compania ta si sfatuieste-i sa puna accent pe productivitate, fara a-si indemna colegii sa stea la birou peste program. Completarea task-urilor este mai importanta decat orele petrecute in fata calculatorului sau in spatiul de lucru. Daca petrec mai mult timp la birou, angajatii pot fi tentati sa inceapa mai multe proiecte fara a-l finaliza pe cel mai important, lucru care poate duce la intarzieri semnificative in predarea produselor finale. Acest lucru atrage si scaderea productivitatii, chiar daca angajatii isi sacrifica timpul liber pentru a ramane la munca.
Sindromul epuizarii profesionale, cunoscut in toata lumea sub numele de burnout, poate afecta orice persoana expusa repetat la situatii stresante, indiferent de domeniul in care activeaza. Acesta este caracterizat de oboseala, insomnie, iritabilitate sau afectiuni precum tensiunea arteriala. Sindromul burnout poate afecta orice categorie de varsta si este tot mai des intalnit in ultimii vreme. Pentru a evita aparitia acestei afectiuni la angajatii tai, acorda suficiente zile libere, incurajeaza-i sa se concentreze pe ceea ce-i relaxeaza si incearca sa le pui la dispozitie reduceri pentru tratamente spa si alte activitati similare. Daca volumul de munca ii impiedica sa se concentreze pe sanatatea fizica si psihica, discuta direct cu acestia si gaseste solutii pentru a imparti atributiile sau pentru a scadea numarul de proiecte. Implementeaza reguli care ii obliga pe angajati sa-si foloseasca la timp zilele de vacanta si sa nu amane prea mult momentul in care se detaseaza de programul de munca.
Regulile pe care le setezi in compania ta trebuie sa se adreseze si problemei echilibrului dintre viata profesionala si cea personala a angajatilor. Chiar daca nu poti controla comportamentul angajatilor tai, ii poti ajuta prin valorile puternice ale companiei tale.
Ultimele NOUTATI
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului
Te-ar putea interesa si