Gafe in afaceri. Greseli celebre la lansarea unor produse in alte tari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Gafe in afaceri. Greseli celebre la lansarea unor produse in alte tari
Gafe in afaceri. Greseli celebre la lansarea unor produse in alte tari
de Mihai Balescu la 23 Ian. 2024 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Extinderea la nivel international (patrunderea pe pietele din alte tari) este un scop maret pentru multe companii. Se intampla insa de multe ori ca atingerea acestui scop sa fie sabotata nu de concurenta altor companii sau de birocratie, ci de gafe rezultate din necunoasterea culturii locale. Iata mai jos cateva exemple sugestive.

1. Cand firma Procter & Gamble a venit pe piata din Japonia cu celebrele ei scutece pentru sugari, vanzarile au fost incredibil de scazute. Si a durat ceva pana managerii si-au dat seama ce era in neregula.

De vina era reclama difuzata pe posturile TV locale si care infatisa o barza care aducea unui nou-nascut un bax de scutece – barza fiind asociata, evident, cu “livrarea” copiilor.

Doar ca in cultura japoneza copiii nu sunt adusi de barza, ei ies din niste piersici uriase care vin plutind pe rauri. Nicio legatura, asadar, cu berzele. Reclama a fost derutanta pentru public si, in consecinta, complet ineficienta.


2. Lansarea stilourilor Parker in tarile din America Latina a ramas celebra in istoria marketingului pentru traducerea dupa ureche a sloganului “It won’t leak in your pocket and embarrass you” (“Nu o sa ti se scurga in buzunar si sa te faca de ras”).

Cei care s-au ocupat de traducerea sloganului in spaniola au inlocuit pur si simplu “embarrass” cu “embarazar”, fara sa verifice niciun moment daca intr-adevar acesta era cuvantul pe care il cautau. A rezultat astfel “Nu o sa ti se scurga in buzunar si sa te lase gravida”. (?!?)

3. Tot o neintelegere legata de sensul unui cuvant a fost intampinata si la lansarea servetelelor Puff pe piata din Germania, de data aceasta problema fiind chiar numele produsului: “puff”, in germana colocviala, este un sinonim pentru “bordel”.  

4. “Hong Kong o sa-ti taie pur si simplu respiratia!” spunea sloganul unei campanii publicitare desfasurate in Marea Britanie in 2003, pentru incurajarea turismului in aceasta zona. Doar ca in acea perioada Hong Kong tocmai se confrunta cu o epidemie severa de SARS (sindrom respirator acut), care a facut o gramada de victime. Campania, evident, a fost un esec.

5. Oficialii Pepsodent erau convinsi ca vor da lovitura cu pasta lor de dinti in Asia de Sud-Est, promovand-o ca fiind grozava pentru albirea danturii. Doar ca in tarile din zona respectiva dantura cat mai maronie (sau macar galbena) e un simbol al unui statut inalt, de aceea si exista un obicei vechi de secole ca populatia sa mestece pachetele din nuci areca si tutun pentru a-si innegri dintii. Pepsodent si-a propus, in mod bizar pentru localnici, sa-i scape pe acestia de un lucru pe care chiar si-l doreau.

6. “The future’s bright, the future’s Orange” – celebrul slogan al operatorului de telecomunicatii Orange s-a potrivit ca nuca-n perete la lansarea serviciilor acestuia in Irlanda de Nord, in 1994. Tensiunile intre catolici si protestanti (Orange Order of Protestants) erau oricum foarte mari si chiar nu era nevoie sa vina o companie care sa toarne gaz pe foc.

Sursa foto: captura Youtube


Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x