Iata care sunt cateva dintre greselile pe care trebuie sa le eviti:
Poate ca cel mai important pas al procesului de infiintare a unei afaceri este stabilirea unui plan financiar concis si puternic. Acesta va fi si mai important daca alegi sa participi la un concurs de finantari precum Start-Up Nation. Trebuie sa ai in vedere faptul ca firma pe care o deschizi nu va avea profit pentru o perioada destul de lunga de timp si va trebui sa fii pregatit pentru acest scenariu. Un plan bine pus la punct va include cheltuielile estimate pe echipamente de birou, dar si bugetul pentru marketing si salarii. Daca vei avea mai multi angajati, iar gestionarea celor necesare pentru contabilitate pare o sarcina prea complicata, poti apela la servicii de externalizare. Acestea iti vor permite sa te concentrezi pe afacerea ta, fara alte batai de cap sau un om in plus.
Planul de afaceri mai trebuie sa includa si estimarile cu privire la sumele pe care le vei castiga in urma activitatii firmei tale. Chiar daca realitatea se va dovedi alta, trebuie sa-ti ajustezi pe parcurs planul financiar, in functie de progresul pe care il faci.
O greseala comuna pe care o poti face atunci cand te pregatesti pentru deschiderea unei firme este lipsa unei viziuni clare. Aceasta poate duce la un plan de afaceri incomplet si care nu reuseste sa raspunda la cele mai importante intrebari. Este important sa urmaresti urmatoarele lucruri:
Planul de afaceri iti va folosi pe tot parcursul activitatii companiei si te va ajuta sa faci pasi importanti in extinderea acesteia. Vei avea nevoie de el in toate momentele in care vei cauta finantari si parteneriate. Asigura-te ca nu lasi nimic la voia intamplarii si ca muncesti mereu pentru a ca afacerea sa infloreasca.
Pentru a avea speranta ca afacerea ta va reusi sa iasa rapid din anonimat si sa fie in folosul clientilor, trebuie sa afli cine sunt acestia si ce nevoi au. Vei mai avea nevoie de informatii importante si despre competitori, mai ales pentru a determina daca mai exista cineva care ofera aceleasi servicii. Studiul de piata se realizeaza prin colectarea, analizarea si interpretarea datelor despre piata pe care vrei sa te lansezi. Acesta iti va oferi o imagine de ansamblu, dar te va ajuta si sa descoperi cele mai bune metode de a-ti imbunatati strategiile. Felul in care te adresezi publicului tinta este intr-o stransa legatura cu profilul acestuia, iar succesul firmei depinde de interesul aratat pentru un astfel de serviciu. Nu in ultimul rand, va fi crucial sa afli unde se situeaza competitorii si ce poti oferi in plus fata de ei. In functie de resursele tale, alege o agentie care sa se ocupe de un studiu de piata pentru a pune bazele afacerii cu incredere.
Greselile pot aparea in orice stadiu al dezvoltarii afacerii, insa este important sa incepi cu dreptul. Nu risca sa ajungi intr-o situatie neplacuta si foloseste-te de toate resursele pe care le ai la indemana. Nu uita ca drumul tau va fi marcat de greutati si trebuie sa fii mereu in fata.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea