Impact urias pe piata muncii din Romania, pentru angajatorii locali: fara salarii secretizate. Firmele, obligate sa fie transparente
salarii transparentesalarii secretetransparentizare salarii
Sub incidenta impunerii egalitatii de gen intre salarii, o lege votata in aprilie de catre Parlamentul European va provoca un impact urias pe piata muncii din Romania cel putin, printr-una din prevederile care interzic explicit secretizarea ofertelor salariale si obliga firmele sa faca publice nivelurile de plata individuale pe diferitele segmente de locuri de munca.
Textul instituie, printre altele, dreptul angajatilor si al candidatilor de a primi informatii clare si complete cu privire la nivelurile salariale individuale si medii, defalcate pe gen. De asemenea, se instituie interzicerea secretului salarial, prin masuri care interzic clauzele contractuale care restrictioneaza angajatilor sa dezvaluie informatii despre salariile lor sau sa caute informatii despre aceeasi categorie sau despre alte categorii de salarii ale lucratorilor. (sursa)
Demersul Parlamentului European se suprapune de fapt celei mai noi tendinte in piata muncii si anume transparentizarea ofertelor salariale in cadrul anunturilor de locuri de munca, care incepe sa puna presiune pe angajatori.
Drept urmare, strategia de Employer Branding va trebui sa includa de acum incolo si posibilitatea de a publica si componenta salariala atunci cand sunt postate anunturi de angajare, poate chiar inainte ca textul de lege din Parlamentul European sa fie implementat in legislatia romaneasca.
Mai multe sondaje publicate deja in media contureaza aceasta noua tendinta, care va impune un efort de comunicare interna si externa pe cat de complex, pe atat de delicat. Pentru a putea face publice ofertele salariale pentru candidati, angajatorii trebuie sa se asigure ca acestea nu demotiveaza angajatii actuali, loiali – o problema inexistenta in organizatiile in care salariile sunt confidentiale si nu sunt divulgate in anunturile de angajare.
"Este evident insa ca in domeniile in care exista o penurie de candidati, acei angajatori care vor arata deschidere in acest domeniu vor avea ceea ce se numeste Employer Value Proposition de calitate: un sistem transparent in care munca pe acelasi nivel profesional este remunerata echitabil. Strategiile de comunicare interna vor trebui revizuite drastic pentru a explica oamenilor schimbarea si beneficiile acesteia”, este de parere Lori Visa, director general V+O Communication – agentie de comunicare specializata inclusiv in comunicare interna si Employer Branding.
"Alaturi de munca-de-acasa, de un leadership inspirational si alte cateva facilitati preferate, transparentizarea salariilor le va da companiilor care o adopta un nou suflu in eforturile de construire a campaniilor de Employer Branding", considera Lori Visa.
Explicatiile ne-au fost oferite de V+O Communication Romania.
Foto: pixabay