In anul pandemiei, Apple a redevenit cel mai valoros brand din lume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In anul pandemiei, Apple a redevenit cel mai valoros brand din lume
In anul pandemiei, Apple a redevenit cel mai valoros brand din lume
de Lucian Vasilescu la 26 Ian. 2021
Urmareste-ne pe Google News
Compania britanica de evaluare a brandurilor Brand Finance a dat recent publicitatii un Top al celor mai valoroase branduri din lume in anul 2020, un an marcat, vreme de trei trimestre, de efectele restrictiilor generate de pandemie.

Valoarea unui brand este cu totul altceva decat capitalizarea bursiera a unei companii. Aceasta din urma se calculeaza relativ simplu, inmultind numarul de actiuni cu valoarea unitara inregistrata de acestea la sfarsitul unei zile bursiere.

Valoarea unui brand se calculeaza dupa un algoritm mult mai sofisticat, care ia in calcul o seama de indicatori economico-financiari ai companiei, dar si elemente mai greu de cuantificat, cum ar fi notorietatea brandului sau fidelitatea fata de brand a clientilor, acestea din urma privite ca vactori ai veniturilor viitoare.

Pandemia a dat peste cap economia mondiala si a influentat, de asemenea, si valoarea marcilor comerciale.


In 2020, an care a fost marcat de efectele restrictiilor impuse de pandemie, marcile care au stiut sa-si mute cat mai repede si mai eficient activitatea, comunicarea si interactiunea cu clientii in mediul online au fost cele mai castigate.

Pe fondul efectelor pandemiei, Apple a revenit pe pozitia de lider mondial al brandurilor, pozitie pe care nu a mai detinut-o din anul 2016.

Brandul Amazon a crescut, la randul sau, datorita migrarii activitatilor comerciale clasice in online, iar o crestere spectaculoasa, de 158% fata de anul 2019, a inregistrat brandul Tesla, in principal datorita rezultatelor obtinute in producerea de automobile electrice.

Printre brandurile cele mai afectate de criza generata de pandemie sunt cele din industria aviatica.

Airbus, de pilda, a pierdut 36% din valoarea de brand in 2020 (vs 2019).

Per total, in 2020 valoarea brandurilor americane a crescut cu 3%, dar cresterea brandurilor chinezesti a fost dubla - 6%.

Cea mai spectaculoasa crestere a valorii brandurilor, + 13% in anul de referinta, au inregistrat-o brandurile indiene.

Iata care sunt, conform evaluarii Brand Finance, cele mai valoroase 15 branduri din lume in anul 2020:

15. Huawei (55,4 miliarde USD, in scadere cu 14,9% fata de 2019); 14. conglomeratul chinez Tencent, care opereaza in domeniul IT si investitii (56,4 USD, +28%); 13. Mercedes-Benz (58,2 mld. USD, -10,5%); 12. Toyota (59,5 mld. USD, +2,4%); 11. China Construction Bank (59,6 mld. USD, -4,7%); 10. brandul chinezesc WeChat (67,9 mld. USD, +25,4%); 9. compania americana de telecomunicatii Verizon (68,9 mld. USD, +8,2%); 8. Industrial and Commercial Bank of China (72,8 mld. USD, -9,9%); 7. Facebook (81,5 mld. USD, +2,1%); 6. retailerul american Walmart (93,2 mld. USD, +20,2%); 5. Samsung (102,6 mld. USD, +8,6%); 4. Microsoft (140,4 mld. USD, + 20%); 3. Google (191,2 mld. USD, +1,4%); 2. Amazon (254,2 mld. USD, +15,1%).

Cel mai valoros brand din lume in anul 2020 este Apple, a carui valoare a fost estimata de Brand Finance la 263,4 miliarde de dolari, in crestere cu 87,4% fata de anul anterior.

Sursa foto: maxpixel.net 

Ultimele NOUTATI

Companii

Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business

today17 Iun. 2025
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x