Intentia sefilor de companii de a face mai multe angajari, la minimul ultimilor 7 ani. Ce se va intampla in urmatorii 3 ani

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intentia sefilor de companii de a face mai multe angajari, la minimul ultimilor 7 ani. Ce se va intampla in urmatorii 3 ani
Intentia sefilor de companii de a face mai multe angajari, la minimul ultimilor 7 ani. Ce se va intampla in urmatorii 3 ani
de Redactia Manager la 21 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
angajaticrestereanagajarecompaniiangajatoripandemie

Mai putin de jumatate (46%) dintre directorii generali din Romania prevad o crestere a numarului de angajati in urmatoarele 12 luni, se arata intr-un raport recent al PwC Romania.


Ponderea liderilor de companii care intentioneaza sa faca mai multe angajari a coborat, astfel, la minimul ultimilor sapte ani. Asta, dupa ce urcase la 61% in 2017 si se plafonase la 53% intre 2018 si 2020.

Totusi, viitorul nu e negru, se arata in raport: intr-un orizont de timp mai indepartat, optimismul revine si 80% dintre directorii generali din Romania estimeaza ca vor avea mai multi salariati in urmatorii trei ani.

Procentul este semnificativ peste nivelul din tarile Europei Centrale si de Est, unde circa doua treimi dintre respondenti impartasesc aceeasi opinie.

"Pastrarea angajatilor a fost o prioritate de la aparitia crizei sanitare pentru toate companiile. Chiar daca unele sectoare au suferit pierderi mari si au renuntat la o parte dintre angajati, alte domenii, cum ar fi livrarile sau curieratul, au crescut si au atras din forta de munca disponibilizata. Astfel s-a produs o redistribuire in economie si vedem ca numarul salariatilor din Romania a ramas constant, in jur de 5,6 milioane de persoane", a explicat Dinu Bumbacea, Country Managing Partner PwC Romania.

Ce s-a intamplat cu angajatii in pandemie

Din sondajul PwC reiese ca 30% dintre sefii de companii au redus numarul salariatilor, in timp ce 30% au reusit sa il suplimenteze, iar 40% l-au mentinut.

"Multi raman reticenti in privinta noilor angajari din cauza incertitudinii si dificultatilor pe care le-au intampinat in ultimul an si jumatate, insa intr-un orizont de timp mai indepartat, liderii de afaceri devin increzatori", mai declara Dinu Bumbacea.

Cu toate acestea, locuri de munca exista, iar oferta este una diversa. Numai pe ImoRadar24 au fost adaugate in ultimele 24 de ore nu mai putin de 727 de oferte de joburi, printre care se gasesc si locuri de munca la stat sau unele remote.

Din aceasta ultima categorie, foarte cautata in prezent si care a luat amploare, fac parte joburi ca C++ developer, reprezentant servicii clienti, remote support specialist, specialist marketing, inginer structurist, consilier vanzari, Javascript developer, customer support, atat pentru limba italiana, cat si pentru cea germana, E-commerce SEO copyrwrighter si lista poate continua. Dupa cum se poate vedea, mai cu seama joburile din sfera IT pot fi facute de oriunde, iar ofertele nu sunt putine.

Ce au in vedere angajatorii

Dar ce ofera angajatorii? Ei ce le pregatesc angajatilor? Din acelasi raport mentionat mai sus reiese ca 41% dintre angajatori spun ca sunt foarte preocupati de adaptarea strategiei fortei de munca si de cresterea productivitatii prin automatizare si tehnologizare pentru a asigura competitivitatea propriilor organizatii. Circa jumatate dintre directorii generali din Romania planifica cresteri de doua cifre procentual in investitiile destinate transformarii digitale, se mai arata in studiul citat de Ziarul Financiar.

In aceeasi masura, 39% dintre ei sunt interesati sa asigure competentele necesare angajatilor si sa creasca posibilitatea acestora de a se adapta la o realitate dinamica si incerta. Un procent similar (37%) arata ca vor creste cu 10% sumele alocate pentru dezvoltarea talentelor li abilitatilor.

De asemenea, 30% isi propun sa creasca competitivitatea afacerii oferind aranjamente de lucru flexibile si asigurand un echilibru intre munca si viata personala a angajatilor.

O alta preocupare vizeaza remunerarea (salarii, stimulente si beneficii acordate angajatilor), aceasta fiind mentionata de 24% dintre respondenti.

In schimb, liderii de afaceri din Romania se arata mai putin preocupati de aspecte ce tin de identificarea si pregatirea viitorilor lideri (16%) sau de diversitate si incluziune (7%).

Noi beneficii pentru angajati

Unii angajatori vin si cu altfel de beneficii pentru salariati, in contextul perioadei pe care o traversam. Angajatorii s-au adaptat la conditiile din pandemie si le ofera angajatilor beneficii extrasalariale centrate pe sanatate si stare de bine.

Companiile s-au adaptat la noul context adus de pandemie si le ofera angajatilor beneficii extrasalariale centrate pe ingrijire, flexibilitate si wellbeing, reiese dintr-o analiza a Asociatiei Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU).

"Un nou tip de beneficiu aparut este legat de sanatatea emotionala a angajatilor, aspect asupra caruia si-au indreptat foarte mult atentia multe dintre companii.", explica si Raluca Penes, din partea Smartree.

"Regasim un accent deosebit asupra serviciilor care au legatura cu sanatatea angajatilor, fie ca vorbim de abonamente la clinici private, fie de asigurari de sanatate.", explica si Gabriel Gatejoiu, conform Ziarul Financiar.

Si alte noi servicii sunt introduse pentru salariati, explica si Sorina Donisa, APT: ,,Pandemia a introdus si o serie de noi beneficii precum transportul individual, decontarea utilitatilor, asigurarea vaccinarii sau a testarii."

"Beneficiile cheie sunt in momentul de fata caracterizate de varietate, schimbare si adaptare, iar lectia cu care ramanem din ce s-a intamplat in aceasta perioada aduce inca o data in prim-plan grija pentru angajat. (...)

Ne asteptam ca angajatorii sa adapteze tot mai mult beneficiile la locul de munca al angajatilor, astfel incat, indiferent daca beneficiile pentru care vor opta vor fi asociate tehnologiilor, sau vor avea in vedere ergonomia spatiului sau confortul si sanatatea angajatilor, acestea sa poata transfera atmosfera si mediul de lucru de la birou in spatiul de lucru de acasa", afirma Bogdan Gabor, presedinte AFSRU si country manager al Lugera & Makler Romania.

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x