New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar
New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar
de Magda Florea la 25 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
boeing 737 maxprabusire aviontaromblue airethiopian airlineslion air

Noi dezvaluiri ies la lumina in scandalul iscat in jurul companiei Boening, dupa ce doua aeronave de-ale sale s-au prabusit la o distanta foarte scurta de timp. Publicatia americana New York Times prezinta un material in care aduce noi informatii cu privire la cauzele pentru care cele doua aeronave s-au prabusit. Se pare ca aeronavele Lion Air si Ethiopian Airlines nu aveau doua sisteme de siguranta ce ar fi putut preveni cele doua dezastre. Motivul: Boeing le taxa sumplimentar.

Zborul Ethiopian Airlines s-a prabusit pe 10 martie, zi in care toti cei 157 de pasageri aflati la bord si-au gasit sfarsitul, la 5 luni dupa ce alti 189 au murit cand o aeronava Lion Air s-a prabusit in Marea Java. In ambele dezastre a fost vorba despre aeronave de tip Boeing 737 Max 8.
 
Pentru Boeing si alti producatori de aeronave introducerea unor optiuni sau echipamente contra cost este o practica obisnuita, in conditiile in care companiile aeriene de top platesc foarte multi bani pentru a putea oferi calatorilor experiente cat mai placute. Insa aceste elemente oferite contra cost nu tin intotdeauna de estetica si confort, ci pot fi unele ce implica sisteme de comunicare, navigatie sau de siguranta, fundamentale pentru operarea avionului, scrie The New York Times.
 
Multe companii aeriene, in special transportatorii low-cost, precum indonezienii de la Lion Air, au optat sa nu le cumpere, in conditiile in care autoritatile de reglementare nu le solicita.
 
In cazul celor doua aeronave prabusite, este vorba despre un indicator al unghiului de atac, care determina daca botul avionului este orientat in sus sau in jos in raport cu aerul si un semnal luminos care arata ca senzorii indicatorului ofera informatii contradictorii. Cele doua elemente de siguranta costau mai mult, iar operatorii au preferat sa nu investeasca in ele.
 
Cu toate ca aceste elemente nu sunt obligatorii din punctul de vedere al autoritatilor, expertii spun ca sunt „vitale” pentru siguranta.
 
"Sunt decisive si nu costa mai nimic companiile aeriene ca sa le instaleze. Boeing le taxeaza pentru ca poate, dar ele sunt vitale pentru siguranta”, spune Bjorn Fehrm, analist la o companie de consultanta in aviatie.
 
Modelul Boeing 737 Max 8 are un pret de baza de 121 de millioane de dolari, potrivit Statista.
 
In Romania, Tarom si Blue Air au comandat acest tip de avion, insa acesta nu a intrat inca in flota companiilor. Tarile  din Uniunea Europeana, SUA, Canada si alte 50 de state din lume au anuntat ca vor mentine la sol toate  aeronavele de tip Boeing 737 Max 8, dupa accidentul aviatic din Etiopia. In schimb, Boeing a anuntat ca va instala o versiune imbunatatita a soft-ului de pe aceste aeronave.
 
Citeste si: Portofele, plapumi si veste galbene

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x