New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar
New York Times: Avioanele prabusite nu aveau doua sisteme de siguranta pentru ca Boeing le taxeaza suplimentar
de Magda Florea la 25 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
boeing 737 maxprabusire aviontaromblue airethiopian airlineslion air

Noi dezvaluiri ies la lumina in scandalul iscat in jurul companiei Boening, dupa ce doua aeronave de-ale sale s-au prabusit la o distanta foarte scurta de timp. Publicatia americana New York Times prezinta un material in care aduce noi informatii cu privire la cauzele pentru care cele doua aeronave s-au prabusit. Se pare ca aeronavele Lion Air si Ethiopian Airlines nu aveau doua sisteme de siguranta ce ar fi putut preveni cele doua dezastre. Motivul: Boeing le taxa sumplimentar.

Zborul Ethiopian Airlines s-a prabusit pe 10 martie, zi in care toti cei 157 de pasageri aflati la bord si-au gasit sfarsitul, la 5 luni dupa ce alti 189 au murit cand o aeronava Lion Air s-a prabusit in Marea Java. In ambele dezastre a fost vorba despre aeronave de tip Boeing 737 Max 8.
 
Pentru Boeing si alti producatori de aeronave introducerea unor optiuni sau echipamente contra cost este o practica obisnuita, in conditiile in care companiile aeriene de top platesc foarte multi bani pentru a putea oferi calatorilor experiente cat mai placute. Insa aceste elemente oferite contra cost nu tin intotdeauna de estetica si confort, ci pot fi unele ce implica sisteme de comunicare, navigatie sau de siguranta, fundamentale pentru operarea avionului, scrie The New York Times.
 
Multe companii aeriene, in special transportatorii low-cost, precum indonezienii de la Lion Air, au optat sa nu le cumpere, in conditiile in care autoritatile de reglementare nu le solicita.
 
In cazul celor doua aeronave prabusite, este vorba despre un indicator al unghiului de atac, care determina daca botul avionului este orientat in sus sau in jos in raport cu aerul si un semnal luminos care arata ca senzorii indicatorului ofera informatii contradictorii. Cele doua elemente de siguranta costau mai mult, iar operatorii au preferat sa nu investeasca in ele.
 
Cu toate ca aceste elemente nu sunt obligatorii din punctul de vedere al autoritatilor, expertii spun ca sunt „vitale” pentru siguranta.
 
"Sunt decisive si nu costa mai nimic companiile aeriene ca sa le instaleze. Boeing le taxeaza pentru ca poate, dar ele sunt vitale pentru siguranta”, spune Bjorn Fehrm, analist la o companie de consultanta in aviatie.
 
Modelul Boeing 737 Max 8 are un pret de baza de 121 de millioane de dolari, potrivit Statista.
 
In Romania, Tarom si Blue Air au comandat acest tip de avion, insa acesta nu a intrat inca in flota companiilor. Tarile  din Uniunea Europeana, SUA, Canada si alte 50 de state din lume au anuntat ca vor mentine la sol toate  aeronavele de tip Boeing 737 Max 8, dupa accidentul aviatic din Etiopia. In schimb, Boeing a anuntat ca va instala o versiune imbunatatita a soft-ului de pe aceste aeronave.
 
Citeste si: Portofele, plapumi si veste galbene

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x