Retentia angajatilor: cum sa ai o echipa multumita si productiva

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Retentia angajatilor: cum sa ai o echipa multumita si productiva
Retentia angajatilor: cum sa ai o echipa multumita si productiva
de Redactia Manager la 26 Mai. 2021
Urmareste-ne pe Google News
angajaticampanieechipaloc de muncaconditii

Fluctuatia de personal este una dintre marile probleme cu care se confrunta angajatorii, de aceea este important ca fiecare persoana care isi desfasoara activitatea in cadrul unei companii sa aiba parte de experiente pozitive.

Conditiile de munca, interactiunea cu echipa din care face parte, comunicarea cu superiorii, salariul si bonusurile de performanta sunt doar cateva dintre motivele care pot determina un angajat sa ramana cat mai mult timp intr-o companie sau, din contra, sa isi caute un loc de munca mai avantajos.

 

O experienta placuta la un loc de munca nu este doar in avantajul angajatilor, ci si al angajatorului. Pe de o parte, pastrarea unui angajat care stie cum functioneaza compania si care isi poate desfasura activitatea fara probleme il scapa pe angajator de costurile pe care le implica formarea unui nou salariat. Pe de alta parte, munca in echipa nu este usor de realizat, de aceea, in momentul in care se formeaza un grup in interiorul unei companii, care stie sa fie productiv, angajatorul ar trebui sa faca tot posibilul sa il pastreze unit. Plecarea unui angajat poate destabiliza o echipa, drept urmare productivitatea poate scadea.

 

Retentia angajatilor sau pastrarea unor profesionisti in cadrul unei companii poate fi realizata prin imbunatatirea experientei personalului.

Aprecierea meritelor

Unul dintre principalele motive pentru care un angajat paraseste o companie este un salariu prea mic pentru munca depusa si lipsa aprecierii din partea angajatorului. Un sistem de recunoastere a meritelor si de recompensare a angajatilor este esential in cadrul oricarei companii care isi doreste sa faca performanta. De la cresteri salariale bazate pe realizari specifice pana la beneficiile extrasalariale (tichete de masa, bonuri de vacanta, bonusuri de performanta etc), fiecare actiune prin care este recunoscuta munca angajatilor ii motiveaza pe acestia sa ramana productivi si sa nu isi cauta un alt loc de munca. Un card cadou este o metoda efcienta de a recompensa implicarea angajatilor. Acesta poate fi oferit atat pentru a marca un eveniment specific (ziua de nastere, ziua onomastica, Pastele, Craciunul), dar si ca un semn de apreciere pentru un lucru bine facut.

Comunicarea eficienta

Interactiunea cu ceilalti angajati, precum si cu superiorii este importanta pentru bunastarea la locul de munca. Felul in care un angajat se intelege cu echipa alaturi de care lucreaza si modul in care un sef rezolva anumite probleme de comunicare si influenteaza interactiunea in cadrul grupului contribuie la scaderea fluctuatiei de personal.

 

In privinta comunicarii, cel mai important rol il are angajatorul. Abilitatile de comunicare sunt esentiale pentru un lider, dar, in aceeasi masura, obiectivitatea este o trasatura care nu trebuie sa lipseasca. Gestionarea conflictelor in asa maniera incat niciun angajat sa nu se simta discriminat, motivarea echipei pentru realizarea sarcinilor zilnice si atentia la nevoile tuturor sunt lucruri de care orice angajator ar fi bine sa tina cont pentru a avea un mediu de lucru productiv.

Conditiile de lucru

Spatiul de lucru trebuie sa fie unul adaptat nevoilor angajatilor. Fie ca lucreaza de acasa, fie ca merg zilnic la birou, salariatii trebuie sa isi desfasoare activitatea in conditii optime, astfel incat munca lor sa nu fie afectata. Un spatiu aerisit, luminat, cu mobilier ergonomic si conditii tehnice optime pentru desfasurarea activitatii contribuie la bunastarea angajatilor. Pentru ca o persoana petrece cel putin opt ore la locul de munca, este vital sa lucreze intr-un mediu prietenos.

 

Daca munca lor este apreciata si spatiul de lucru este adaptat nevoilor lor, angajatii vor ramane mai mult timp intr-o companie si astfel succesul acesteia va creste.

 

Sursa foto: ASDF_MEDIA/ Shutterstock

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x