Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Si dvs. faceti aceste greseli grave in relatia cu angajatii firmei?


Si dvs. faceti aceste greseli grave in relatia cu angajatii firmei?
de la 30 Sep. 2019 Exclusiv
Si dvs. faceti aceste greseli grave in relatia cu angajatii firmei?
O salariata va comunica faptul ca este gravida, cu scopul de a beneficia de anumite norme de protectie prevazute in legislatie (doreste, de exemplu, sa fie trecuta pe un alt post, care sa nu ii afecteze sanatatea). Sau, un salariat va comunica detalii privind o boala cu care a fost diagnosticat. Atentie! Acestea sunt informatii cu caracter privat si nu aveti dreptul sa le divulgati!


Nedivulgarea informatiilor mentionate mai sus este in primul rand o chestiune de etica, dar si o obligatie prevazuta foarte clar in Codul muncii. Astfel, art.40, alin.2), lit.i) spune ca angajatorul trebuie “sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.” In caz contrar, conform art.23 din Legea 108/1999, sanctiunea este amenda de pana la 10.000 de lei!

Cu ce alte asemenea probleme de etica va puteti confrunta ca manager? La modul general, este vorba despre:

• raspandirea de informatii neadevarate
• discriminare
• incalcarea confidentialitatii
• favoritism
• trafic de influenta
• lipsa de transparenta
• nepotism
• ascunderea unor informatii
• permiterea unor abuzuri
• nerespectarea promisiunilor
etc.

Sunt lucruri a caror importanta nu trebuie minimizata, deoarece ele au consecinte grave, care merg de la aparitia unui mediu de lucru tensionat pana la afectarea reputatiei firmei si la scaderea drastica a vanzarilor si a profitului. In plus, nici legislatia muncii nu trece cu vederea aceste lucruri, ba chiar le acorda o atentie speciala.

Exemple de abateri de la etica pe care le puteti comite:

1. Stiati ca este interzisa prin lege (O.G. nr. 137/2000) redactarea unui anunt de angajare discriminatoriu? Anuntul “Angajam barbati sub 35 de ani” este ilegal. Corect ar fi fost “Angajam persoane apte sa desfasoare o munca fizica foarte solicitanta”.

2. Stiati ca examenul medical, obligatoriu la angajare, nu poate cuprinde si teste de graviditate? De altfel, nici macar nu aveti voie sa o intrebati, la interviul de angajare, pe o candidata daca este gravida sau daca intentioneaza sa aiba copii.

3. Stiati ca daca o persoana va solicita angajarea si dvs. doriti sa cereti informatii despre ea de la fostii sai angajatori, trebuie in prealabil sa ii aduceti acest lucru la cunostinta persoanei respective?

4. Stiati ca in cadrul unui interviu de angajare va este interzis sa adresati intrebari cu privire la nivelul veniturilor obtinute de candidat din alte surse decat salariul (de exemplu, chirii, alte proprietati)?

5. Stiati ca daca ii solicitati unui salariat sa vina la serviciu intr-una din zilele de repaus saptamanal, de exemplu in ziua de sambata, chiar si pentru o singura ora, aveti obligatia sa ii acordati liber integral in alta zi? Faptul ca a venit la serviciu sambata inseamna ca nu a beneficiat de ziua respectiva dupa bunul sau plac.

Poate ca aceste lucruri vi se par niste mofturi, dar retineti urmatorul lucru: este suficient ca persoana implicata sa faca o sesizare la ITM si va puteti trezi imediat cu inspectorii pe cap, foarte dornici sa va dea o amenda.

Astfel, redactarea unui anunt de angajarea discriminatoriu se sanctioneaza cu amenda de la 200 la 400 de lei, iar chemarea unui angajat la lucru sambata, chiar si pentru 1 ora, intra la “nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului saptamanal”, fapta sanctionata de art.260 lit. j) din Codul muncii cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei!

Sursa foto: www.pexels.com


Editorialist Manager.ro
25 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.2 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016