Cum sa nu mai amani lucrurile importante
amanarecombaterea amanariiproductivitateproiecte importanteperfectiunerealizare sarcini
Putem da vina pe retelele de socializare si pe gadget-uri pentru faptul ca ne distrag atentia, insa nu ar trebui sa uitam ca ne place sa amanam lucrurile si sa lasam pe maine ce putem face astazi. Pentru unii dintre noi, amanarea nu are consecinte grave, insa pentru altii, aceasta poate influenta productivitatatea si ne poate costa scump.
Daca obisnuiesti sa amani lucrurile importante, iti prezentam cateva sfaturi utile care sa te motiveze sa actionezi astazi:
1. Nu mai astepta ca totul sa fie perfect
Perfectionismul iti va incetini evolutia. Daca astepti ca fiecare amanunt sa fie perfect, vei aloca prea mult timp unei anumite sarcini, iar restul responsabilitatilor vor avea de suferit. Perfectiunea nu exista cu adevarat, astfel ca risti sa nu finalizezi niciodata lucrul respectiv. In schimb, respecta regula 80/20. Daca esti multumit in proportie de 80% de rezultat, nu mai sta pe ganduri si treci mai departe. Chiar daca mai este loc de imbunatatiri, nu iti sacrifica timpul pretios pentru realizarea unei singure sarcini. Accepta imperfectiunea si vei realiza mai multe pe parcursul unei zile.
2. Creeaza un simt al urgentei
De ce atunci cand esti presat de timp poti fi extrem de productiv, insa o sarcina simpla iti poate lua ore intregi atunci cand nu ai niciun termen limita? Daca ti se intampla frecvent acest lucru, inseamna ca lucrezi mai eficient sub presiune. Incearca sa iti impui anumite termene limita pentru realizarea anumitor sarcini importante si apoi profita din plin de timpul liber ramas. Iti vei antrena astfel mintea ca este mai bine sa lucrezi intens cateva ore pentru finalizarea unei sarcini decat sa o amani la nesfarsit si sa pierzi astfel timp pretios.
3. Imparte proiectele mari in sarcini mai mici
Avem tendinta sa amanam sarcinile atunci cand suntem coplesiti de „enormitatea” sarcinii. Daca un proiect sau o sarcina ni se pare imposibil de realizat sau suntem constienti ca va trebui sa depunem eforturi consistente si sa investim timp pentru finalizarea unei sarcini, avem tendinta sa alegem calea mai usoara, aceea a amanarii.
4. Lucreaza in propriul tau ritm
Fiecare persoana are un alt ritm de lucru. Unii oameni sunt cei mai productivi dimineata, in timp ce altii ating apogeul de-abia inspre orele serii. Este important sa iti cunosti ritmul si sa stii care sunt orele cle mai productive din zi, pentru a le folosi la maxim. Daca esti productiv dimineata, atunci proiectele importante ar trebui realizate in prima parte a zilei. Daca te simti blocat in orice moment al zilei, ia o pauza. Schimba mediul de lucru, schimba peisajul.
5. Monitorizeaza-ti timpul
Este important sa stii exact cum iti petreci timpul. La sfarsitul fiecarei zile, evalueaza obiectiv sarcinile realizate in ziua respectiva si timpul irosit. Vei putea astfel sa efectuezi modificarile necesare pentru imbunatatirea productivitatii. Daca observi ca ai tendinta sa amani lucrurile in mod frecvent, poate ca pur si simplu ai nevoie de o pauza mai lunga, de o vacanta. Incearca sa iti reincarci bateriile inainte de a te apuca de proiectele importante. Inlocuieste ocazional munca cu o activitate care iti face cu adevarat placere.
Sursa foto: www.sxc.hu