Cum sa-ti dai seama ce isi doresc clientii de la tine
ce isi doresc clientii de la tinece trebuie sa stii despre afacerile micisfaturi pentru a-ti conduce afacerea
Cea mai buna metoda pentru a-ti da seama de ceea ce vor cu adevarat clientii de la afacerea ta este sa te pui in locul lor.
De exemplu, oamenii care detin un restaurant, trebuie sa fie la randul lor clientii propriului restaurant pentru a-si da seama unde mai au de lucru. Pentru a asigura succesul afacerii tale trebuie sa fii atent la orice detaliu.
Iata ce isi doresc cu adevarat clientii de la tine:
1. Conexiune
Clientii vor sa afle mereu cele mai noi vesti. In ziua de azi, tot mai multe persoane se conecteaza de pe smartphone-uri, aplicatii sau cu ajutorul altor tehnologii digitale pentru a afla ce este nou in orice domeniu. Toti oamenii isi doresc sa afle totul intr-un mod rapid, deoarece toata lumea este pe fuga tot timpul. Toti vin si pleaca. Este aproape imposibil sa nu te gandesti la ce impact are acest lucru asupra spiritului uman.
La Nick's, un restaurant din Chicago, patronii pun accentul pe linistea spirituala a clientilor lor.
"In cele din urma, restaurantele au fost facute pentru a te relaxa", afirma detinatorul afacerii. Acesta isi trateaza clientii ca si cum ar fi musafiri in propria lui casa. Mai mult decat atat, este constient de faptul ca oamenii care le calca pragul doresc sa aiba o experienta reala si cu ocazia aceasta sa cunosca persoane noi. De aceea, cei care detin aceasta afacere isi incurajeaza angajatii sa isi faca timp sa poarte conversatii cu fiecare client in parte. Angajatii de la acest restaurant nu isi doresc sa fie tratat ca toti ceilalti barmani sau ospatari normali, deoarece ei nu doar servesc mancare, ei vor sa se imprieteneasca cu clientii lor, astfel incat sa treaca de bariera de angajat si client. Mai mult decat atat, cei care detin acest restautant sunt de parere ca oamenii care mananca aici au nevoie de fiinte umane, cu sentimente, nu de un robot care sa le aduca mancare si atat.
2. Tratament special
Restaurantele sunt incadrate la sectia de afaceri ospitaliere, insa, in realitate, toate afacerile care ofera servicii sunt de acelasi fel. Clientii vor sa se simta speciali. Vor ca cei din jur sa renunte la ceea ce fac in momentul respectiv doar pentru a-i ajuta sau pur si simplu pentru a vorbi cu ei. Pentru a reusi acest lucru, patronii si angajatii trebuie sa fie in permanenta cu un pas inainte clientilor, sa le anticipeze nevoile inainte ca ei sa le afiseze.
Clientii vor sa vada ca tie chiar iti pasa de ei, pentru ca pana la urma asa si trebuie sa fie, altfel de ce ai mai ales sa iti deschizi o astfel de afacere? Trebuie sa inveti sa lucrezi cu oamenii si sa stii cum sa le faci pe plac. Clientii vor sa stie ca pot avea incredere in tine si in afacerea ta. Increderea totala este foarte rara in societatea in care traim. Uneori nu ne putem increde nici macar in politie sau in profesorii de la scoala. In primul rand, trebuie sa te asiguri ca angajatii tai au incredere in tine. Acest lucru va fi vizibil din exterior, iar clientii vor observa imediat si nu este deloc placut, asa ca te vor trata cum iti tratezi si tu la randul tau angajatii.
3. Inspiratie
Lumea in care traim este o explozie de creativitate si cultura. Sa lucrezi de unul singur in industria restaurantelor poate fi plictisitor, deoarece tot timpul se deschid altele noi si apar alte concepte. Insa, este extraordinar sa observi cum lumea devine din ce in ce mai creativa in ceea ce priveste gatitul, decorul, muzica ori chiar ordinea in care bauturile sunt asezate in bar. Creativitatea exista de asemenea si in "personalitatea" afacerii pe care o conduci. Atunci cand aleg sa manance intr-un restaurant, oamenii isi doresc sa se deconecteze de la agitatia vietii cotidiene, iar tu exact asta trebuie sa le oferi.
Sursa foto: www.sxc.hu