TOP: 7 pasi siguri pentru o COMUNICARE interna excelenta
topcomunicare internacomunicare externaangajati
Pentru o afacere de succes nu este suficienta doar o buna comunicare cu exteriorul, ci este necesara si o buna comunicare interna. Va prezentam sapte pasi siguri in acest sens.
1. Planificati strategic comunicarea interna
Fiti pregatit sa interveniti pentru a gestiona efectele crizei. Pentru a raspunde eficient in fata noilor conditii economice, devine imperativa o planificare in detaliu a structurii organizationale, a proceselor interne si a instrumentelor si modalitatilor de interventie, toate acestea inainte ca aceasta criza financiara sa afecteze compania dvs. Elaborati o strategie de comunicare interna adaptata nevoilor organizatiei dvs. In functie de specific si de sectorul de activitate, firmele sunt afectate in mod diferit de criza, astfel nevoile de comunicare interna difera de la o organizatie la alta. Identificati angajatii care vor detine roluri-cheie in implementarea strategiei de comunicare interna si pregatiti-i pentru a-si asuma acest rol. Realizati audituri in care sa evaluati gradul de vulnerabilitate al firmei dvs. in fata crizei si, in functie de informatiile obtinute, alegeti utilizarea diferitelor canale de comunicare interna.
Trebuie sa aveti permanent in vedere faptul ca o comunicare interna eficienta este indispensabila in:
- diminuarea impactului intern al crizei;
- identificarea posibilelor oportunitati oferite de mediul organizational intern si extern in contextul crizei si in transformarea acestora in avantaje competitive.
2. Mentineti permanent un dialog intern deschis
Atingerea obiectivelor strategiei de comunicare interna se realizeaza doar prin promovarea si mentinerea in cadrul organizatiei dvs. a unui dialog intern deschis si constructiv. Pe perioada crizei, angajatii dvs. devin cei mai importanti parteneri ai organizatiei. Identificati si monitorizati cu atentie nevoile acestora; in functie de aceste nevoi adaptati si coordonati implementarea strategiei de comunicare externa cu strategia de comunicare interna. Daca angajatii dvs. sunt obisnuiti sa foloseasca anumite canale de comunicare, continuati sa le utilizati in acelasi timp cu instrumentele dezvoltate special pentru comunicarea interna pe perioada crizei.
3. Comunicati intern inainte de a comunica extern
Comunicarea interna trebuie sa preceada comunicarea externa. Este foarte important ca angajatii dvs. sa nu afle din surse externe vestile referitoare la situatia firmei in perioada crizei; in caz contrar, salariatii se vor indeparta emotional de companie. Antrenati-va angajatii intr-un dialog onest si deschis, chiar daca deciziile si masurile manageriale comunicate ii vor afecta negativ. Salariatii au nevoie sa se simta parte din companie si doar astfel vor sustine organizatia si managementul in gestionarea crizei.
4. Eradicati incertitudinea
Lipsa comunicarii interne pe perioada crizei are efecte negative substantiale asupra eficientei activitatii firmei. Angajatii isi pierd increderea in organizatie si in management, sunt ingrijorati si demotivati. Pe perioada crizei, angajatii dvs. au nevoie de informatii actualizate permanent si au nevoie sa ofere feedback. De aceea, inainte de a comunica cu ei., este util ca, de fiecare data, sa va clarificati urmatoarele aspecte:
- Ce anume doriti sa comunicati angajatilor?
- Ce doriti sa obtineti de la angajati in urma comunicarii interne?
- Cum va avea loc comunicarea?
- Cu ce grupuri de angajati veti comunica?
- Unde va avea loc comunicarea?
- Cand va avea loc comunicarea?
Evaluati eficienta proceselor de comunicare interna: monitorizati daca si in ce masura obiectivele propuse au fost atinse si descoperiti cum puteti imbunatati modul de comunicare pentru ur - matorul proces comunicational intern.