Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Strategii de reducere a costurilor


Strategii de reducere a costurilor
de la 20 Mai. 2009
Tags: piatacosturimarketingreducerea costurilor pe timp de crizacum sa reduci cheltuielile pe timp de crizacum sa iei bani de la uefinantare de la uefonduri europeneueeu



                                     Strategii de reducere a costurilor

Costuri logistice mai mici cu riscuri diminuate
 
Transportul de marfuri, activitatile de logistica, recrutarea de personal, consultanta, IT, marketing, serviciile de paza sau distributia sunt doar cateva exemple de servicii pe care tot mai multe companii romanesti le cumpara de la firme specializate in loc sa le efectueze prin mijloace proprii.

Motivul: firmele isi pot reduce costurile si pot obtine o eficienta sporita apeland la specialisti. In Romania, serviciile de logistica si transport sunt in topul serviciilor frecvent externalizate. 

Analiza situatiei existente

Exista multi producatori locali care isi realizeaza singuri activitatile logistice, crezand ca au lucrurile sub control. Cu timpul insa, uitandu-se la pietele mai dezvoltate din afara, ei au inceput sa-si dea seama ca viitorul este externalizarea serviciilor de logistica catre parteneri specializati.

Concluzia vine din analiza variantelor de cost care inclina puternic catre aceasta solutie. De altfel, tendinta actuala a marilor companii este de a externaliza tot mai multe functii.

Deosebirea dintre producatorii autohtoni si cei straini este ca acestia din urma nu trebuie convinsi de necesitatea externalizarii serviciilor logistice.

Ei apeleaza direct la astfel de furnizori in momentul in care se hotarasc sa intre pe piata romaneasca. Pe acest fond, in ultimul timp a crescut si numarul prestatorilor de servicii din ce in ce mai specializate, care si-au gasit clienti printre multinationale sau companii romanesti puternice. Nu in ultimul rand, intrarea Romaniei in Uniunea Europeana s-a resimtit in cresterea numarului de solicitari de parteneriate, venite din partea unor producatori straini.

Strategia de reducere a costurilor

 
Serviciile de logistica se traduc in procese de planificare, implementare si control al fluxului si depozitarii eficiente si economice de materii prime, stocuri de productie, produse finite si informatii aferente de la punctul de origine la punctul de consum pentru clienti.

Simplificat, este stiinta si arta prin care transportul produselor potrivite se face catre locul de destinatie in timp util si in cantitatea potrivita pentru a satisface cererile clientilor.

Logistica include depozitarea, transportul, serviciile cu valoare adaugata/pre-vanzare si solutiile IT, acoperind fluxul de primire, livrare, intern, international si de returnare a produselor.

Pentru a intelege avantajele, din punctul de vedere al costurilor, pe care le presupune externalizarea diverselor servicii de care are nevoie compania dumneavoastra, trebuie sa puteti compara cheltuielile celor doua variante pe care le aveti la indemana: sa faceti singuri acest serviciu sau sa mergeti pe mana unor companii specializate.

Ulterior, discutati cu una, doua sau mai multe companii specializate in servicii logistice si comparati oferta de pret a acestora cu sumele estimate pentru varianta in care v-ati organiza singuri activitatile de acest gen.

Iata in cele ce urmeaza cateva dintre avantajele pe care le presupune externalizarea acestor servicii, avantaje ce decurg in special din experienta impartasita de companii care au optat pentru o astfel de solutie.
 
Avantajele externalizarii
 
1. Externalizarea serviciilor va permite reducerea si planificarea cheltuielilor prin prisma faptului ca aceasta modalitate va asigura toata gama de servicii fara a plati in plus fata de pachetul negociat. Practic, aveti toate sansele de a beneficia de un pachet de servicii, la un pret avantajos.

De pilda, exista servicii complementare care se refera, printre altele, la reambalarea, etichetarea sau crossdocking-ul (reimpartirea pe paleti). Daca ar fi sa faceti singuri acest lucru ar insemna sa angajati oameni pe care sa-i platiti doar pentru aceste activitati, nemaipunand la socoteala costurile fixe pe care le presupune o astfel de activitate.

Cumpararea/inchirierea de spatiu sau plata unor utilitati strict necesare sunt doar doua din cheltuielile pe care le aveti de facut si de care puteti scapa negociind un pachet de servicii. Alte servicii care intra in pachetele oferite de companiile specializate sunt cele denumite "logistica de retur". Este vorba de procesul de colectare, manipulare si transport al marfurilor folosite, deteriorate sau casabile si/sau ambalarea lor in vederea aruncarii, reciclarii sau refolosirii. Se poate referi si la returnarea echipamentelor refolosibile de transport (paleti, containere) catre un punct mai avansat in reteaua de distributie.

Asadar, costuri importante, destul de greu de controlat cu resurse proprii, dar pe care le puteti acoperi prin colaborarea cu o firma specializata.

2. Costul unui contract, pe ansamblu, poate fi cu mult mai mic decat salariile platite unui departament propriu de angajati (plus taxe si impozite), plus costurile inerente derularii activitatilor in sine.
 
3. Eliminati un mare risc generat de faptul ca ati putea scapa de sub control costul logistic impus de gestionarea mai multor activitati in acelasi timp.
 
4. O echipa de specialisti cu experienta veche in domeniu este intotdeauna mai eficienta decat un singur specialist, eventual angajatul companiei dumneavoastra.
 
Declaratie
Am consumat foarte multe resurse umane si financiare incercand sa ne dezvoltam propriul centru logistic. Am descoperit ca e dificil, mai ales ca businessul nostru era cu totul altul. Am apelat la externalizare si am scapat de costurile mari, dar si de griji.
Alin Popescu, director fabrica de mezeluri
 
5. Prestatorii de servicii logistice detin o flota auto importanta pe care o pot pune la dispozitia clientilor, depozite locale sau regionale si centre logistice de dimensiuni importante, eventual spatii frigorifice de mari dimensiuni. Toate acestea presupun investitii imense pe care putine companii sunt dispuse sa le faca.
 
6. Intrand mai in detaliu, unul dintre elementele de eficientizare a activitatii de logistica/distributie este incarcarea vehiculelor de marfa pe intregul traseu de la depozit la punctele de vanzare si inapoi. Un producator, de exemplu, nu poate sa optimizeze costurile si timpul de transport deoarece vehiculele sale comerciale circula fara marfa de la punctul de vanzare la usa fabricii. Vedem acest lucru la micii intreprinzatori care sunt furnizori ai retelelor de magazine mari.
 
Exista si situatii frecvente in care procentajul de externalizare nu este de suta la suta, compania care cumpara servicii pastrand un specialist intern care face legatura intre compania prestatoare si beneficiar. Compania isi mentine in schema de personal unul sau doi specialisti in marketing care supervizeaza activitatea prestatorului de servicii. Pe durata derularii contractului, furnizorul este evaluat periodic, pentru a stabili daca parametrii initiali de eficienta se pastreaza.

Externalizarea  - o afacere buna

La foarte putin timp dupa intrarea pe piata romaneasca, producatorul multinational de bunuri de larg consum Unilever South Central Europe (USCE) miza pe externalizarea serviciilor logistice si de distributie catre grupul de distributie Aquila. Partenerul de lucru a fost ales in urma unei licitatii pe care Unilever a organizat-o in 2004 la nivel international. Grupul Aquila a castigat, oferind cel mai avantajos pachet de oferte. Si a demarat investitii de peste 8 milioane de euro pentru construirea a doua centre logistice care sa fie suportul logistic pentru Unilever.

Primul centru logistic a fost construit in Ploiesti, in imediata apropiere a fabricii Unilever. Anul acesta urmeaza sa fie deschis un al doilea centru logistic Aquila, la Cluj-Napoca, centru care va deservi tot filiala locala a produca torului de bunuri de larg consum. Unilever a ajuns intre timp principalul partener al grupului Aquila, generand aproximativ 35% din cifra de afaceri a grupului din Romania.
 
Actionati ACUM!
Primul pas este sa definiti nevoile logistice, sa le puneti pe hartie si sa purtati o discutie cu un specialist. Stati de vorba si cu directorul financiar pentru a estima costurile acestora, atat pentru varianta in care ar urma sa faceti singuri aceste activitati, cat si pentru externalizarea lor.

Atentie!
Pentru a fi relevante, estimarile privind cheltuielile necesare se fac atat pe termen scurt cat si pe termen mediu. Decideti prin comparatie.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Cash-flow




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016