In baza unui contract de sponsorizare incheiat, fara costuri suplimentare, in conformitate cu art. 25 din Codul Fiscal si Legea sponsorizarii, banii se pot redirectiona pana la data de 31 decembrie a fiecarui an si vor fi dedusi din impozitul de profit datorat statului pentru anul care se incheie. Practic, in trei pasi simpli, reusesti sa contribui la o cauza nobila aleasa de tine:
1. Calculezi suma, care reprezinta valoarea minima dintre 20% din impozitul de profit si 0,5% din cifra de afaceri anuala.
2. Inchei contractul de sponsorizare cu ONG-ul ales si transferi suma sponsorizata in contul asociatiei sau depui bani lichizi la sediul acesteia pana in data de 31 decembrie.
3. In luna aprilie a anului urmator, depui declaratia 107 pe care o poti descarca de aici.
Sumele donate vor fi scazute din impozitul pe profit al companiei, daca reprezinta cel mult 3% din cifra de afaceri si daca nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Printre beneficiarii acestor donatii pot fi cei peste 2.000 de minori din centrele de plasament, inscrisi in programul Ajungem Mari al Asociației Lindenfeld. De peste patru ani, 1300 de voluntari-prieteni ii viziteaza pe acesti copii in institutiile din Bucuresti si din 24 de judete din tara, fac impreuna temele, se joaca, organizeata excursii si sesiuni de orientare profesionala.
Minorii inclusi in program sunt urmariti pana cand parasesc sistemul, iar volunarii care lucreaza aici cel putin sase luni sunt sprijiniti sa continue prin training si consiliere. Pentru a asigura un numar optim de voluntari, sunt organizate recrutari la fiecare sase luni.Poti afla mai multe despre programul Ajungem Mari de aici.
De ce sa donezi 20% din profit
O donatie caritabila nu te scuteste doar de taxe, ci are numeroase beneficii pentru business-ul tau. In primul rand, un astfel de demers arata ca esti preocupat de binele comunitatii tale si ca vrei sa faci o diferenta, nu esti interesat doar de profit. Actiunile caritabile iti pun afacerea intr-o lumina buna.
In al doilea rand, donatiile pot avea un efect pozitiv si asupra angajatilor. Un studiu din 2017, efectuat de voluntarii Deloitte, a aratat ca milenialii care lucrau in companii ce faceau actiuni caritabile considerau ca lucreaza intr-un mediu pozitiv si aveau un respect mai mare pentru angajator.
In al treilea rand, binele pe care il faci se va rasfrange asupra comunitatii in care traiesti. Publicul observa si apreciaza firmele care fac un efort, pentru a imbunatati lucrurile in societate.
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Tehnologia mobila si respectarea normelor GDPR la locul de munca
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
Firma cu mai multe puncte de lucru: Cum se tine corect evidenta ambalajelor SGR
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Firmele in vizorul autoritatilor: cum te pregatesti pentru verificari si inspectii
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Te-ar putea interesa si
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar