Ce nu ar trebui sa spui niciodata la o sedinta de firma, ca simplu angajat?
sedinta firmadezvoltare personalaleadership
Sedintele la locul de munca sunt o componenta esentiala a vietii profesionale, oferind ocazia de a comunica idei, de a rezolva probleme si de a lua decizii importante. Totusi, o activitate aparent constructiva se poate transforma in ceva impotriva ta, daca nu stii cum sa o gestionezi si daca spui anumite lucruri neplacute.
Mai jos am intocmit o lista a celor mai importante lucruri pe care ar fi bine sa le eviti a le spune la sedintele din cadrul companiei in care lucrezi:
Ce sa nu spui la o sedinta a firmei
"Aceasta idee e inutila" - critica neconstructiva
Criticile neconstructive nu doar ca sunt demoralizatoare, dar pot si sa submineze increderea colegilor si sa creeze tensiuni. Este important sa oferi feedback constructiv, concentrandu-te pe solutii si imbunatatiri. In loc sa critici o idee, sugereaza alternative sau modificari care ar putea fi mai eficiente.
"Nu te descurci bine la acest proiect" - comentarii personale negative, la adresa altor colegi sau superiori
Atacurile personale nu au loc intr-o sedinta profesionala. Acestea pot deteriora relatiile de munca si pot duce la un mediu de lucru toxic. Criticile ar trebui sa fie intotdeauna axate pe comportamente sau rezultate specifice, nu pe persoana in sine. De exemplu, poti spune: "Am observat ca proiectul intampina unele dificultati. Cum putem ajuta pentru a imbunatati situatia?"
"Am auzit ca firma va face disponibilizari in curand" - dezvaluiri inadecvate sau confidentiale
Dezvaluirea informatiilor confidentiale sau a zvonurilor poate crea panica si incertitudine in cadrul echipei. Este important sa respecti confidentialitatea si sa te abtii de la raspandirea informatiilor neconfirmate. Comunicarea oficiala trebuie lasata in seama conducerii firmei.
"Nu pot sa cred ca cineva a propus asa ceva. Haha!" - glume neadecvate
Glumele inadecvate sau sarcastice pot fi percepute ca lipsite de respect si pot afecta moralul echipei. Umorul are locul sau in birou, dar trebuie folosit cu discernamant si sensibilitate. Este esential sa mentinem un ton respectuos si profesional in timpul sedintelor.
"Sistemul acesta nu functioneaza deloc" - plangeri fara solutii concrete
Plangerile care nu sunt insotite de sugestii pentru solutii pot fi percepute ca neproductive si demoralizatoare. In loc sa te plangi, ofera sugestii concrete pentru imbunatatire. De exemplu, poti spune: "Sistemul actual intampina dificultati. Ce-ar fi sa exploram alte optiuni sau sa ajustam procedurile existente?"
"Apropo, ce planuri aveti pentru weekend?" - interventii nepotrivite contextului, care denota dezinteres fata de scopul sedintei
Sedintele sunt organizate pentru a discuta subiecte specifice si pentru a lua decizii importante. Devierile de la subiect pot consuma timp pretios si pot distrage atentia de la obiectivele sedintei. Este important sa ramai concentrat pe agenda stabilita si sa abordezi subiectele personale in afara sedintelor.
"Stiu eu mai bine ce am de facut" - refuzul de a asculta sugestii
Refuzul de a asculta punctele de vedere ale colegilor poate fi perceput ca arogant si necooperant. Ascultarea activa este esentiala pentru a intelege diferite perspective si pentru a gasi cele mai bune solutii. Arata respect fata de ceilalti ascultandu-i si raspunzandu-le cu empatie si deschidere.
Retine, deci, ca mentinerea unui comportament profesional si respectuos in timpul sedintelor este esentiala pentru crearea unui mediu de lucru productiv si armonios. Evitarea criticilor neconstructive, comentariilor personale negative, dezvaluirilor inadecvate, glumelor nepotrivite, plangerilor fara solutii, interventiilor nelegate de subiect si refuzului de a asculta va contribui la succesul echipei si la realizarea obiectivelor comune.
Foto: unsplash.com