Ce nu ar trebui sa spui niciodata la o sedinta de firma, ca simplu angajat?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce nu ar trebui sa spui niciodata la o sedinta de firma, ca simplu angajat?
Ce nu ar trebui sa spui niciodata la o sedinta de firma, ca simplu angajat?
de Magda Florea la 26 Iun. 2024 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
sedinta firmadezvoltare personalaleadership

Sedintele la locul de munca sunt o componenta esentiala a vietii profesionale, oferind ocazia de a comunica idei, de a rezolva probleme si de a lua decizii importante. Totusi, o activitate aparent constructiva se poate transforma in ceva impotriva ta, daca nu stii cum sa o gestionezi si daca spui anumite lucruri neplacute.
 


 
Mai jos am intocmit o lista a celor mai importante lucruri pe care ar fi bine sa le eviti a le spune la sedintele din cadrul companiei in care lucrezi:

Ce sa nu spui la o sedinta a firmei

 

 "Aceasta idee e inutila" - critica neconstructiva

 
Criticile neconstructive nu doar ca sunt demoralizatoare, dar pot si sa submineze increderea colegilor si sa creeze tensiuni. Este important sa oferi feedback constructiv, concentrandu-te pe solutii si imbunatatiri. In loc sa critici o idee, sugereaza alternative sau modificari care ar putea fi mai eficiente.
 

"Nu te descurci bine la acest proiect" - comentarii personale negative, la adresa altor colegi sau superiori

 
Atacurile personale nu au loc intr-o sedinta profesionala. Acestea pot deteriora relatiile de munca si pot duce la un mediu de lucru toxic. Criticile ar trebui sa fie intotdeauna axate pe comportamente sau rezultate specifice, nu pe persoana in sine. De exemplu, poti spune: "Am observat ca proiectul intampina unele dificultati. Cum putem ajuta pentru a imbunatati situatia?"
 

"Am auzit ca firma va face disponibilizari in curand" - dezvaluiri inadecvate sau confidentiale

 
Dezvaluirea informatiilor confidentiale sau a zvonurilor poate crea panica si incertitudine in cadrul echipei. Este important sa respecti confidentialitatea si sa te abtii de la raspandirea informatiilor neconfirmate. Comunicarea oficiala trebuie lasata in seama conducerii firmei.
 

"Nu pot sa cred ca cineva a propus asa ceva. Haha!" - glume neadecvate

 
Glumele inadecvate sau sarcastice pot fi percepute ca lipsite de respect si pot afecta moralul echipei. Umorul are locul sau in birou, dar trebuie folosit cu discernamant si sensibilitate. Este esential sa mentinem un ton respectuos si profesional in timpul sedintelor.
 

"Sistemul acesta nu functioneaza deloc" - plangeri fara solutii concrete

 
Plangerile care nu sunt insotite de sugestii pentru solutii pot fi percepute ca neproductive si demoralizatoare. In loc sa te plangi, ofera sugestii concrete pentru imbunatatire. De exemplu, poti spune: "Sistemul actual intampina dificultati. Ce-ar fi sa exploram alte optiuni sau sa ajustam procedurile existente?"
 

"Apropo, ce planuri aveti pentru weekend?" - interventii nepotrivite contextului, care denota dezinteres fata de scopul sedintei

 
Sedintele sunt organizate pentru a discuta subiecte specifice si pentru a lua decizii importante. Devierile de la subiect pot consuma timp pretios si pot distrage atentia de la obiectivele sedintei. Este important sa ramai concentrat pe agenda stabilita si sa abordezi subiectele personale in afara sedintelor.
 

"Stiu eu mai bine ce am de facut" - refuzul de a asculta sugestii

 
Refuzul de a asculta punctele de vedere ale colegilor poate fi perceput ca arogant si necooperant. Ascultarea activa este esentiala pentru a intelege diferite perspective si pentru a gasi cele mai bune solutii. Arata respect fata de ceilalti ascultandu-i si raspunzandu-le cu empatie si deschidere.
 
Retine, deci, ca mentinerea unui comportament profesional si respectuos in timpul sedintelor este esentiala pentru crearea unui mediu de lucru productiv si armonios. Evitarea criticilor neconstructive, comentariilor personale negative, dezvaluirilor inadecvate, glumelor nepotrivite, plangerilor fara solutii, interventiilor nelegate de subiect si refuzului de a asculta va contribui la succesul echipei si la realizarea obiectivelor comune.
 
Foto: unsplash.com

 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cresteri de taxe si impozite in 2025? Ce ne asteapta, acum ca au trecut alegerile
Economie

Cresteri de taxe si impozite in 2025? Ce ne asteapta, acum ca au trecut alegerile

today20 Iul. 2024
E prea cald la tine in casa? Iata de ce e periculos si ce poti sa patesti
Casa si gradina

E prea cald la tine in casa? Iata de ce e periculos si ce poti sa patesti

today20 Iul. 2024
7 cele mai frecvente intrebari la interviul de angajare si exemple de raspuns
Banii tai - sectiune de educatie financiara

7 cele mai frecvente intrebari la interviul de angajare si exemple de raspuns

today20 Iul. 2024
Ce este inteligenta emotionala si cum poate fi folosita pentru succes in afaceri?
Companii

Ce este inteligenta emotionala si cum poate fi folosita pentru succes in afaceri?

today20 Iul. 2024
La ce temperatura trebuie setat aerul conditionat, pentru un consum redus de energie?
Casa si gradina

La ce temperatura trebuie setat aerul conditionat, pentru un consum redus de energie?

today20 Iul. 2024
Exista o reteta a succesului in afaceri, oricat ar parea de incredibil. Noi stim care e!
Companii

Exista o reteta a succesului in afaceri, oricat ar parea de incredibil. Noi stim care e!

today20 Iul. 2024
Ghidul angajatorului 2024. Cum sa atragi si sa retii angajati valorosi
Companii

Ghidul angajatorului 2024. Cum sa atragi si sa retii angajati valorosi

today20 Iul. 2024
Ce e un plan de afaceri si cum trebuie sa fie scris pentru a obtine finantare?
Companii

Ce e un plan de afaceri si cum trebuie sa fie scris pentru a obtine finantare?

today20 Iul. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

7 cele mai frecvente intrebari la interviul de angajare si exemple de raspuns
Banii tai - sectiune de educatie...

7 cele mai frecvente intrebari la interviul de angajare si exemple de raspuns

today20 Iul. 2024
Ce este inteligenta emotionala si cum poate fi folosita pentru succes in afaceri?
Companii

Ce este inteligenta emotionala si cum poate fi folosita pentru succes in afaceri?

today20 Iul. 2024
La ce temperatura trebuie setat aerul conditionat, pentru un consum redus de energie?
Casa si gradina

La ce temperatura trebuie setat aerul conditionat, pentru un consum redus de energie?

today20 Iul. 2024
Exista o reteta a succesului in afaceri, oricat ar parea de incredibil. Noi stim care e!
Companii

Exista o reteta a succesului in afaceri, oricat ar parea de incredibil. Noi stim care e!

today20 Iul. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x