Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Consiliul Concurentei a amendat cu peste 5 milioane de lei patru companii de deszapezire


Consiliul Concurentei a amendat cu peste 5 milioane de lei patru companii de deszapezire
de la 18 Sep. 2019
Consiliul Concurentei a amendat cu peste 5 milioane de lei patru companii de deszapezire
Tags: amenzi concurentaamenzi deszapezirelicitatii deszapeziredeszapezire romania

Consiliul Concurentei considera ca trebuie imbunatatita modalitatea concreta de organizare a licitatiilor pentru serviciile de intretinere a dumurilor pe timp de iarna (deszapezire), astfel incat sa se elimine orice posibilitate de trucare a acestora prin intelegeri intre participanti.


Autoritatea de Concurenta solicita Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) sa evite, pe cat posibil, situatiile in care se ajunge negocieri cu participantii la licitatii, avand in vedere ca de cele mai multe ori, in aceste cazuri, preturile de atribuire sunt mai mari comparativ cu cele ofertate in cadrul procedurilor de licitatia deschisa.
Ca urmare, CNAIR trebuie sa initieze organizarea licitatiilor deschise cu mai mult timp inainte, ceea ce ar permite derularea tuturor etapelor procedurii si nu s-ar ajunge in situatia de a invoca caracterul de urgenta al atribuirii serviciilor (cum e in cazul serviciilor de dezapezire), ceea ce ar impune trecere direct in faza de negociere.
 
In acelasi timp, CNAIR trebuie da adopte o serie de masuri pentru a reduce gradul de contestare a a licitatiilor, avand in vedere ca, in urma contestatiilor, se suspenda procedurile, procesul de atribuire a serviciilor intarziind foarte mult. 
 
Acest lucru conduce la invocarea caracterului de urgenta si, implicit, demararea procedurilor de negociere directa.
 
Consiliul Concurentei solicita CNAIR sa adopte o serie de masuri prin care sa se asigure respectarea principiilor concurentiale in cadrul procedurilor de licitatie si care sa nu faciliteze realizarea unei intelegeri intre participantii la licitatii. 
 
Astfel, trebuie evitata prezenta simultana a companiilor participante la sediul autoritatii pe parcursul derularii procedurilor de negociere prin stabilirea unor intervale orare diferite pentru sedintele de negociere cu ofertantii, negocierea tuturor ofertelor depuse de o o companie in cadrul intervalului respectiv. 
 
In acelasi timp, Autoritatea de Concurenta sustine ca Formularul de oferta finala, document care se completeaza de catre ofertant ulterior sedintei de negociere si care reflecta valoarea finala a ofertei financiare, nu trebuie completat in prezenta companiilor
concurente.
 
Aceste solicitari ale Consiliului Concurentei au rezultat in urma finalizarii investigatiei privind trucarea unor licitatii organizate de CNADNR (in prezent CNAIR), in anii 2012 si 2013, in vederea atribuirii serviciilor de intretinere curenta pe timp de iarna (deszapezire) a drumurilor nationale si autostrazilor aflate in administrarea Directiei Regionale Drumuri si Poduri Cluj.
 
In cadrul investigatiei, Consiliul Concuretei a sanctionat patru companii (Diferit SRL, Selina SRL, Athos Com SRL, Ritorsa Trans SRL), active in sectorul construtiei de drumuri si autostrazi, cu amenzi in valoare totala de 5.042.540 de lei.
 
Autoritatea de Concurenta a constatat ca licitatiile deschise organizate erau fie anulate, ca urmare a depunerii de oferte neconforme/inacceptabile, fie suspendate, ca urmare a contestatiilor depuse, astfel, ajungandu-se la atribuirea serviciilor prin proceduri de negociere. 
 
Desi companiile implicate au manifestat un interes crescut pentru procedurile de licitatie deschisa, in cadrul fiecarui lot fiind depuse mai multe oferte, in urma suspendarii sau anularii licitatilor, negocierile s-au derulat in lipsa presiunii concurentiale. 
 
Astfel, companiile fie au  depus oferte fara a se concura, fie au depus oferte pentru mai multe loturi, dar negocierea sa derulat fara ca participantii sa se concureze efectiv.
 
"In aceasta situatie, companiile au actionat in mod concertat: contractele au fost adjudecate in cadrul procedurilor de negociere, prin rotatie, fiecare dintre cele patru companii, castigand cel putin un contract, la preturi mai mari comparativ cu cele ofertate in cadrul procedurilor de licitatia deschisa. 
 
Pe de alta parte, modalitatea concreta de derulare a negocierilor, care implica prezenta simultana a ofertantilor la sediul autoritatii contractante pentru o perioada considerabila de timp, a favorizat comunicarea intre companii", declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Sanctiunile au fost aplicate, astfel: Diferit SRL 2.755.562 lei;  Selina SRL 1.329.936 lei; Athos Com SRL  922,741 lei; Ritorsa Trans SRL  34.301 lei.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016