Conducerea Consiliului Uniunii Europene urmeaza sa fie preluata pentru urmatoarele sase luni de catre Cehia, noi directii principale in materie de fiscalitate urmand sa fie trasate in aceasta perioada. Consiliul UE trage un semnal de alarma si atrage atentia statelor membre ca ar fi indicat sa ia in considerare o politica fiscala bazata pe principii care sa asigure o largire a bazei de impozitare si o reduce a poverii fiscale a investitiilor strategice. Totusi, ce are de gand Cehia sa faca la nivel fiscal la sefia Consiliului UE?
In primul si primul rand, trebuie sa spunem ca dezbaterile cu privire la Directiva ce ar introduce impozitul minim global (Pilonul II al OECD) sau formula de calcul privind alocarea profiturilor companiilor multinationale catre statele unde el este realizat (Pilonul I) au intrat oarecum in impas, neexistand niciun fel de informatii clare referitoare la continuitatea discutiilor. De asemenea, amanata pe termen nedefinit pare a fi si Directiva DEBRA, directiva care isi propunea sa incurajeze companiile sa isi finanteze investitiile prin contributii la capitalurile proprii. De aceeasi soarta pare sa aiba parte si Directiva Unshell.
Referitor la largirea bazei de impozitare pe care o mentionam in randurile anterioare, in documentul Taxation Trends al Comisiei Europene se vorbeste despre nevoia de extindere a bazei de impozitare. De asemenea, se mai vorbeste si despre resezarea mixului de taxe si impozite, astfel incat si fiscalitatea “sa tina pasul cu schimbarile petrecute in societate si in economie”. Totodata, Comisia Europeana anunta si o dezbatere publica pe aceasta tema, care va avea loc la finalul lunii noiembrie la Bruxelles.
Comisia Europeana considera ca “taxarea muncii este si va ramane o sursa importanta pentru finantarea statelor”. In acelasi timp insa, CE sustine ca “largirea bazei de impozitare si adoptarea mixului potrivit de taxe, incluzand atat taxele pe mediu, cat si cele pe sanatate si proprietate, ar putea contribui la generarea de venituri, dar si la incurajarea unor comportamente juste si ar oferi o rezolvare inegalitatilor”. Specialistii Comisiei sustin ca este nevoie de reforma in contextul in care atat tranzitia verde, cat si cea digitala, combinate cu globalizarea si imbatranirea populatiei, vor avea efecte semnificative asupra economiei sociale de piata europene.
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si