Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

In numele birocratiei: 65% dintre firme petrec mai mult de doua zile pe luna pentru pregatirea declaratiilor fiscale


In numele birocratiei: 65% dintre firme petrec mai mult de doua zile pe luna pentru pregatirea declaratiilor fiscale
de la 11 Dec. 2018
In numele birocratiei:  65% dintre firme petrec mai mult de doua zile pe luna pentru pregatirea declaratiilor fiscale
Tags: anafimpozitetaxebirocratiefirmecompaniiraportari fiscale

EY Romania a efectuat un sondaj pe tema fiscalitatii si birocratiei din tara noastra, la care au participat 80 de companii din Romania. Iata ce cred directorii financiari despre cum "merg" lucrurile in tara noastra si ce ar putea fi imbunatatit.


2 zile din luna, inghitite de pregatirea declaratiilor fiscale

 
65% dintre directorii financiari ai companiilor din Romania declara ca petrec mai mult de doua zile in fiecare luna pentru a pregati declaratii fiscale pentru ANAF.

Desi utilizeaza un software pentru pregatirea automatizata a acestor declaratii, 77% dintre directorii financiari spun ca pregatirea declaratiilor de TVA le ocupa cel mai mult timp.

De ce se intampla aceste lucruri, in conditiile in care situatia ar trebui sa fie simplificata de tehnologie? Exista doar doua posibile raspunsuri: fie solutiile IT utilizate nu sunt eficiente sau adaptate suficient, fie modificarile fiscale sunt atat de dese incat solutiile IT nu ajung sa tina pasul.
 
Important de mentionat este ca, in ultimii zece ani, Romania a redus durata de completare si platire a taxelor cu aproximativ 40 de ore/an, ajungand ca, in anul 2017, sa ocupe locul 21 in clasamentul european, cu 163 de ore pe an, aproximativ doua zile lucratoare/luna. In comparatie cu media europeana, Romania pregateste si plateste taxele intr-un interval de timp mai mare, cu 14 ore/an mai mult timp petrecut in derularea acestor actiuni.
 
Estonia este tara cu cea mai redusa durata de timp petrecut cu pregatirea si plata taxelor, cu 50 de ore pe an sau o jumatate de zi lucratoare pe luna.
 

EY Romania: "Simpla raportare fiscala in Romania inca da batai de cap directorilor financiari"

 
 Adrian Teampau, partener asociat, Diviza de impozite indirecte, EY Romania a declarat ca "este surprinzator ca, desi vedem in jurul nostru un avans urias al tehnologiilor de orice fel, simpla raportare fiscala in Romania inca da batai de cap directorilor financiari"
 
Daca ne uitam la alte state membre UE, precum Ungaria, Polonia, Spania, observam ca este posibila implementarea unor modalitati electronice de raportare fiscala extrem de eficiente. Speram ca aceste solutii sa fie adoptate si de ANAF. Acest lucru ar face viata mai usoara nu doar companiilor, ci ar ajuta si la identificarea mult mai facila a celor care eludeaza legea”, a adaugat Adrian Teampau.

Citeste si: Macron a decretat stare de urgenta economica si sociala in Franta
 

59% dintre respondenti: "Daca firma ar fi controlata de ANAF, inspectorii ar aplica taxe si impozite suplimentare"

 
Majoritatea directorilor financiari (59%) declara ca se asteapta la taxe si impozite suplimentare de plata in urma controalelor fiscale, insa 55% dintre acestia nu stiu daca vor contesta impozitele si taxele suplimentare impuse de ANAF. Doar 42,5% au declarat ca ar depune contestatie intr-o asemenea situatie.
 
95% dintre directorii financiari din Romania sunt de acord ca derularea unor controale prin metode electronice ar fi mai eficienta si, probabil, mai putin intruziva in activitatea companiilor. Nu de putine ori, contribuabilii au denuntat faptul ca multe dintre inspectiile fiscale derulate s-au intins pe perioade destul de mari de timp, unele dintre acestea depasind chiar termenul legal.
 
"Aceasta situatie reflecta in mod fidel abordarea organelor fiscale in cadrul inspectiilor fiscale, in practica fiind din ce in ce mai rare cazurile in care inspectiile se incheie fara impunerea de obligatii suplimentare de plata. Industrii care pana acum cativa ani se confruntau cu sume simbolice la sfarsitul unei inspectii fiscale trebuie sa faca fata unor ajustari ale bazei de impozitare de ordinul sutelor de milioane de euro.
 
 Chiar si societatile aflate in top zece al celor mai mari platitori de taxe si impozite, care nu se mai confruntasera cu inspectii fiscale pe perioade mari de timp, unele chiar si de zece ani, au fost controlate in ultima perioada. In consecinta, plata de sume consistente cu titlu de impozite nu te scapa de inspectia fiscala. A crescut frecventa cu care organele fiscale recalifica forma unei tranzactii sau considera ca o anumita activitate nu are scop economic in baza art. 11 din Codul fiscal.

Recomandam clientilor sa atace actele de impunere, cu atat mai mult cu cat instantele de judecata au acumulat o practica bogata in materie fiscala in ultimii ani si pot discerne, de cele mai multe ori, intre o impunere valabila si un abuz de interpretare", spune Emanuel Bancila, coordonatorul practicii de litigii si controverse fiscale din cadrul Radu si Asociatii SPRL.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.93 din 5 - 7 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016