Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Intarzieri de recalculare a pensiilor la 45.252 de dosare


Intarzieri de recalculare a pensiilor la 45.252 de dosare
de la 18 Nov. 2019
Intarzieri de recalculare a pensiilor la 45.252 de dosare
Tags: recalculare pensiiintarzieri pensiiintarzieri recalculare pensii

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a anuntat ca 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor sunt intarziate conform statisticii Casei Nationale de Pensii Publice la nivelul lunii septembrie. Dintre acestea, unele ajung si pana la 6 luni de intarziere, iar media intarzierilor este intre 1 si 3 luni.


In cadrul unei videoconferinte, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, cu cei 42 de directori executivi ai caselor judetene de pensii si cele ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, fiecare director a fost intrebat cu privire la aceste intarzieri, dandu-li-se termen prima saptamana a lunii decembrie pentru rezolvarea lor.
Raportat la numarul de pensionari din fiecare judet ale caror dosare de recalculare inregistreaza intarzieri la nivelul lunii septembrie, primele 5 case de pensii sunt in ordine: Sector 1, Alba, Gorj, Sector 3 si Arges.
 
Principalele cauze enuntate sunt:
 
- Prioritizarea dosarelor noi;
 
- Lipsa de raspuns din partea angajatorilor la solicitarile Caselor de confirmare al stagiului de cotizare;
 
- Termenele de solutionare la Comisia Centrala de Contestatii care pot dura pana la 2 ani;
 
- O improprie impartire a sarcinilor intre operatori si verificatori in activitatea de gestionare a dosarelor;
 
- Schimbarile legislative in domeniul pensiilor;
 
- Nivelul rudimentar de gestionare a arhivelor;
 
- Comunicarea deficitara cu institutiile omoloage din statele membre UE din cauze imputabile CNPP;
 
- Grave probleme in sistemul informatic gestionat de CNPP.
 
Pe langa blocajele din aplicatie semnalate de aproape toti directorii executivi de case teritoriale, contractul cu firma care asigura suportul sistemului expira in luna decembrie.
 
In prima saptamana a lunii decembrie, fiecare director executiv al caselor judetene de pensii, va prezenta o situatie la zi a cazurilor restante in recalcularea dosarelor de pensii. 
 
In paralel, ministrul Alexandru le-a cerut directorilor executivi solutii concrete privind simplifcarea procedurilor de lucru la nivelul fiecarei case teritoriale printr-o delimitare mai clara a responsabilitatilor la nivelul celor 6 filtre de verificare.
 
"Niciun pensionar nu tebuie sa se roage de casele judetene de pensii sa respecte legea si termenul de 45 de zile in solutionarea dosarului de pensionare. 
Pe tot parcursul procesului de verificare si emitere a deciziei de pensionare, respectiv de recalculare, intre angajatii caselor judetene de pensii si pensionari, trebuie sa existe o comunicare  clara si asumata astfel incat oamenii sa aiba incredere ca intitutiile responsabile solutioneaza cu celeritate fiecare dosar", a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016