Mersul la mall, pasiunea cea mai mare a romanilor
mallurimallrelaxaretimp liber
Mallurile reprezinta un refugiu, un loc de relaxare si de incantare pentru foarte multi dintre romani. Ce-i drept, nu ai nevoie de studii prea avansate care sa-ti sugereze faptul ca ai nostri se dau in vant dupa centrele comerciale mari, daca observi cat de dese sunt astfel de constructii, in toate marile orase din tara.
Romanii fac peste 32 milioane de vizite la mall in fiecare luna, potrivit celor mai recente date colectate de Brand Management, liderul pietei romanesti de comunicare indoor si prima companie de profil cu acoperire nationala. Dintre acestea, aproape 30% sunt in Bucuresti.
"Mersul la mall este un comportament social la noi in tara. Dupa perioada pandemiei, oamenii au revenit in centrele comerciale avizi in primul rand de socializare. Cifrele se compara acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Desi este posibil ca valoarea bonului sa stagneze anul acesta, din cauza inflatiei, numarul vizitelor in centrele comerciale va ramane constant sau isi va pastra tendinta de crestere", spune Georgian Draghici, Director Comercial Brand Management.
In anii 1980, la nivel global, oamenii isi faceau cumparaturile la mall in proportie de peste 50%. Cu trecerea anilor, centrele comerciale au devenit un simbol al consumerismului, principalele locuri din care comunitatile urbane se aprovizionau. In 2020, odata cu pandemia, consumatorii au invatat sa se adapteze la shopping-ul online si chiar sa grabeasca procesul deja inceput al digitalizarii. S-a crezut, pentru un moment, ca epoca mall-urilor a apus, dar nu este asa. Studiile arata ca centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor.
"Mall-urile se transforma in centre de lifestyle, spatii care ofera nu doar magazine ci si experiente si distractie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la randul lor puncte de destinatie in traseul consumatorului, pentru o abordare cat mai holistica. In plus, imbratiseaza era digitala, completand oferta clasica de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucaus si noi metode de shopping avangardist", explica Georgian Draghici.
Cele mai multe vizite, atat la nivel national, cat si in capitala, sunt facute de catre femei, care merg la mall in procent de 57%, spre deosebire de barbati, care viziteaza centrele comerciale in procent de numai 43%.
Dintre acestia, cel mai activ segment de varsta este generatia Millennials (cei nascuti intre 1981-1996). Consumatorii cu varsta cuprinsa intre 26 si 45 de ani reprezinta 53% din totalul de vizite, in timp ce Generatiile Z (18-25 ani) si X (45-55 de ani) constituie fiecare cate 23%.
"Noile tendinte care se anunta in strainatate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experiential si abordari cat mai personalizate. Si in Romania se adapteaza mall-urile la nevoile consumatorilor. In ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializeaza preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar si, surprinzator, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche Romania). In acelasi timp, brandurile inteleg valoarea unei campanii digitale alaturate uneia offline, cu afisaje pozitionate strategic in calea cumparatorului, chiar inainte de momentul achizitiei", arata Georgian Draghici.
Foto: pixabay.com