Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Numai 9% dintre antreprenorii romani considera ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura


Numai 9% dintre antreprenorii romani considera ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura
de Vlad Strunescu la 25 Mar. 2020
Numai 9% dintre antreprenorii romani considera ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura
Tags: sondaj immantreprenori romaniaafaceri romaniamasuri anticrizaimm coronavirus

Ca urmare a publicarii in Monitorul Oficial a masurilor adoptate de Guvernul Romaniei pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de reducerea sau suspentarea activitatii din cauza virusului COVID-19, CNIPMMR a realizat, intre 22-24 martie 2020, un sondaj de opinie cu privire la eficienta masurilor luate de Guvern si necesitatea introducerii de noi masuri pentru IMM-uri.


La sondaj au participat 6.120 de antreprenori, dintre 62,9% reprezentau microintreprinderi, 20,2% intreprinderi mici, 11,1% intreprinderi mijlocii si 5,8% alte forme de organizare.
Intrebati cum au fost afectati de deciziile autoritatilor in lupta cu COVID-19 (raspunsuri multiple), 64,3% dintre antreprenori au precizat ca li s-au redus veniturile. 
 
Celelalte efecte negative resimtite de antreprenori au fost: reducerea activitatii (50%), suspendarea activitatii (39,1%), diminuarea productiei (16,4%), diminuarea numarului salariatilor (11,7%).
 
Antreprenorii s-au aratat deschisi in a apela la masurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondentii chestionarului raspunzand pozitiv. 36,7% dintre acestia au precizat ca nu vor apela la nicio masura adoptata de Guvern.
 
Intrebati in ce masura vor ajuta masurile economice si sociale adoptate de Guvern, 34,4% au precizat ca nu ii ajuta deloc masurile, 30,5% au prezicat ca ii ajuta in mica masura, in timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora in cadrul societatii lor. 
 
Doar 9% dintre respondenti considera ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura.
 
Astfel, principalele masuri ce vor fi aplicate in cadrul societatilor (raspunsuri multiple), se numara: amanarea platii obligatiilor fiscale scadente pe perioada mentinerii starii de urgenta si inca 30 de zile de la data incetarii acesteia (74%); solicitarea indemnizatiei de 75% din salariu de baza pentru salariatii ale caror contracte de munca au fost suspendate pe perioada mentinerii starii de urgenta (46,60%); solicitarea certificatului de urgenta pentru suspendarea unor obligatii contractuale (33,90%); solicitarea unui credit in baza programului IMM Invest Romania cu dobanda subventionata de catre stat (25,60%).
 
Antreprenorii nu vor lua niciuna din masurile adoptate de Guvern, din urmatoarele motive:
 
1. Sunt neclare conditiile de acordare a beneficiilor oferite de stat (46,10%);
 
2. Autoritatile nu vor putea face fata solicitarilor venite din partea agentilor economici (36,30%);
3. Nu dispun de sumele necesare pentru sustinerea indemnizatiei de 75% prevazuta de stat pentru angajatii al caror contract de munca a fost suspendat temporar (31,30%);
 
4. Este o procedura laborioasa si de lunga durata (31%);
 
5. Masurile nu sunt adaptate nevoii firmei mele (29,90%);
 
6. Nu-si desfasoara activitatea in domeniile a caror activitatea a fost limitata sau suspendata de autoritati (20,10%);
 
7. Altele (8,60%).
 

Antreprenorii considera necesara adoptarea urmatoarelor masuri:
 
1. Suspendarea platii contributiilor sociale pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (70.70%);
 
2. Suspendarea ratelor si dobanzilor bancare si/sau societaĊ£i de leasing pe o perioada de 6 luni pentru firmele si angajatii afectati de criza Covid19 (64,90%);
 
3. Suspendarea platii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (54%);
 
4. Suspendarea platii TVA-ului datorat, pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (52.10%);
 
5. Transformarea somajului tehnic intr-o masura activa de ocupare, munca flexibila, care sa presupuna ca, desi statul sustine 75% din salariu, angajatul merge la lucru in mod
flexibil pt a mentine activitatea economica a companiei si societatii (50,30%);
 
6. Statul trebuie sa faca investitii majore (minimum 100 de miliarde de lei) in economie (47,60%);
 
7. Subventionarea utilitatilor pentru angajatii aflati in somaj tehnic si familiile lor (44,40%);
 
8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finanĊ£ate din fonduri europene dincolo  de perioada maxima prevazuta initial (40,50%);

Citeste si: ASF a decis scaderea cu 25% a tuturor contributiilor datorate de catre entitatile reglementate
  
9. Altele (5%).

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016