Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Piata articolelor de lux a crescut cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorita consumului accelerat din China


Piata articolelor de lux a crescut cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorita consumului accelerat din China
de Vlad Strunescu la 05 Iun. 2019
Piata articolelor de lux a crescut cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorita consumului accelerat din China
Tags: piata luxproduse luxcontrafacerifakeuriceasuri contrafacutemoda lux

In contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continua sa aiba o performanta ridicata, dar se confrunta cu noi provocari, cum ar fi produsele contrafacute, comertul electronic.


Piata articolelor de lux trebuie sa se adapteze unei economii in schimbare radicala, daca nu vrea sa isi piarda statutul exceptional, releva un studiu publicat de Coface.

Citeste si: BMW a lansat M8 Coupe si M8 Cabriolet

In ciuda presupusei raritati, produsele de lux, de la sampanie la ceasuri, masini, bijuterii, articole haute couture si produse cosmetice, sunt etalate ostentativ in magazine, pe ecrane si in spatii publice, iar omniprezenta reflecta o sanatate economica privita, uneori, drept insolenta in fata recesiunilor din alte industrii. 
 
Mult timp, piata articolelor de lux parea a fi o exceptie neafectata de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atat de simple. 
O piata cu particularitati puternice, insa egalizatoare, articolele de lux sunt caracterizate, in mod traditional, de produse de inalta calitate, la un pret ridicat pentru ”putinii alesi” care doresc sa isi etaleze statutul social. 
 
Cultivand raritate si exceptionalitate, produsele de lux se adreseaza populatiei care se presupune ca poate face fata recesiunilor economice globale. Insa acest peisaj se schimba cu o noua populatie, care vrea sa isi etaleze succesul.
 
In 2018, piata articolelor de lux a crescut cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorita consumului accelerat din China, cu o clasa de mijloc in crestere: consumatorii din China acopera in prezent 33% din achizitiile globale de articole de lux si se asteapta sa atinga 46% din piata globala de articole de lux, reprezentand atat o oportunitate, cat si o amenintare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce in ce mai expusa incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabila la posibile pierderi ale puterii de cumparare.
 

Produsele contrafacute si comertul electronic, intre riscuri si oportunitati 
 
Piata articolelor de lux se confrunta si cu alte amenintari, cum este falsificarea. Piata este estimata sa atinga 1,8 trilioane de dolari, in 2020, produsele contrafacute provocand prejudicii de imagine si prejudicii financiare marcilor vizate. 
 
Bazandu-se pe aceeasi dorinta de recunoastere sociala, achizitia articolelor de lux contrafacute afecteaza atat dezirabilitatea marcii, cat si increderea cumparatorilor. 
 
Un studiu din Marea Britanie a aratat ca 66% dintre consumatorii care au cumparat un produs contrafacut in necunostinta, nu au mai avut incredere in marca respectiva si 44% dintre ei au incetat sa mai cumpere produse ale marcii respective, de frica contrafacerii. 
 
Pe de alta parte, unele bunuri contrafacute sporesc reputatia marcii originale, din dorinta de a detine un articol original al marcii.
 
Comertul electronic are si el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Desi a reprezentat doar 10% din vanzarile din 2018, se asteapta sa creasca la 25% in 2025. 
 
Cu toate acestea, multe marci rezista comertului electronic, de teama contrafacerii, pe de o parte (daca se cunoaste ca marca nu vinde online, cumparatorul are mai putine sanse sa fie inselat), insa mai presus de toate, pentru a mentine unica legatura cu clientul, prin achizitia directa in magazine, un element cheie al loialitatii si diferentierii.
 
Prin urmare, sanatatea pietei articolelor de lux este strans legata de diversi factori globali si nu este complet deconectata de restul economiei. 
 
Prognozele sunt optimiste, in ciuda recesiunii economice globale asteptate. Astfel, Coface estimeaza o activitate economica globala de 2,9%, in 2019, fata de 3,2%, in 2018. 
 
Activitatea economica din China, comertul electronic si produsele contrafacute din China reprezinta riscuri care pot afecta negativ piata articolelor de lux, dar care in acelasi timp, pot crea oportunitati. 
Ramane la latitudinea marcilor de lux sa ramana vigilente in mentinerea specificitatii lor, tinand cont de evolutia mediului in care activeaza.

Foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?
Situatia economica globala este una extrem de dificila in contextul al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a afectat intreaga planeta in prima jumatate a acestui an, specialistii sustinand ca perioada imediat urmatoare nu va fi deloc una simpla. Mai mult decat atat, unii analisti...

today14 Aug. 2020

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus
Romania traverseaza o perioada dificila din punct de vedere economic la aceasta ora, contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a ajuns si in tara noastra la inceputul acestei primaveri dand mari batai de cap antreprenorilor. Conform unei analize comandate de UniCredit...

today14 Aug. 2020

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000,...

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000, dintre care 8.123 in Bucuresti
Pana astazi, 14 august, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 68.046 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 31.920 pacienti au fost declarati vindecati si 7.497 pacienti asimptomatici au fost externati la 10 zile dupa depistare. Cele mai multe cazuri sunt in Bucuresti...

today14 Aug. 2020

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23
Premierul Ludovic Orban a anuntat vineri ca terasele nu vor mai trebui sa isi inchida portile la ora 23:00. Programul va fi prelungit pana la 24:00. Practic, petrecaretii castiga o ora in plus de distractie, sau relaxare, dupa caz. Premierul Orban sustine ca a primit mai multe solicitari in...

today14 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19

Intr-un interviu acordat hotnews.ro, Virgil Musta, unul dintre medicii facuti celebri de succesul obtinut in tratarea bolnavilor de Covid 19, a povestit ca a avut pacienti care nu credeau in existenta noului coronavirus inainte de a se imbolnavi si nici macar dupa ce s-au vindecat. In ton cu masura cea mai simpla de a ne proteja de SARS-CoV-2, Musta, sef de sectie la Spitalul de Boli Infectioase Victor Babes din Timisoara, a declarat ca aceasta mentalitate l-a lasat… masca. Citeste si: INSP: Pe 8 septembrie am putea avea toate locurile ocupate la ATI si peste 2.800 de cazuri de infectie PE ZI "Pe vremuri", pe...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016