Astazi s-a lansat portalul de marketing
marci inregistratemarketingsocial mediasemmarketingportal
www.marketingportal.ro este un proiect nou nascut dintr-o pasiune veche: un portal de marketing, cu accent pe marketing-ul online. Se inmultesc pe zi ce trece conferintele, seminariile, workshop-urile de marketing. Iar asta inseamna un singur lucru: ca piata se dezvolta si ca din ce in ce mai multe persoane incep sa inteleaga cat de important este sa cunosti cu adevarat acest mediu.
Iata ultimele 11 articole:
1. Creste competitia marcilor inregistrate pentru termenii de cautare
Companiile incearca sa fure traficul competitorilor sau macar sa creasca costurile pay-per-click ale rivalilor, licitand pe termenii brand-ului in sectorul lor de activitate. Think Tankul americam L2 a efectuat un studiu intitulat "Indicele IQ-ului digital" pe care l-au aplicat companiilor de servicii financiare. Concluziile au aratat ca jumatate dintre marcile inregistrate de carduri de credite au participat la practicile de cumparare a cuvintelor cheie ale competitiei, aproape la fel de multe cate au si platit publicitate pe site. 20% au facut acelasi lucru pe Bing. Conform
citeste in continuare
2. Directorii de companii nu au in vedere strategii de marketing prin social media
Pana in 2012, rata de utilizare va fi si mai mare si eforturile in acest sens vor castiga in gradul de sofisticare. Majoritatea companiilor recunosc acum faptul ca o strategie de social media bine creata este o parte esentiala a mixului de marketing. De fapt, un studiu efectuat de Jive Software si Penn, Schoen & Berland a descoperit ca 78% dintre directorii americani intervievati sunt de parere ca o strategie de afaceri prin social media asigura succesul viitor al afacerii lor. In ciuda acestei epifanii, majoritatea directorilor au ramas doar la stadiul de tentativa de a
citeste in continuare
3. Lacomia este buna
Memorabil este discursul lui Gordon Gekko la Adunarea Generala a Actionarilor Teldar Paper, o companie asupra careia intentiona sa preia controlul. Stone foloseste aceasta scena pentru a-i da lui Gekko si, prin extensie, tuturor investitorilor mari de pe Wall Street pe care ii personifica acesta, sansa de a-si justifica actiunile. Citatul exact, conform filmuletului de mai jos, este urmatorul: "Lacomia, in lipsa unui alt cuvant mai inspirat, este buna. Lacomia este corecta. Lacomia functioneaza. Lacomia clarifica, merge pe scurtaturi si surprinde esenta spiritului revolutionar.
citeste in continuare
4. Unicitatea SEM, a marketing-ului de site
Exista cateva caracteristici care diferentiaza marketing-ul de site de alte tipuri de publicitate: 1. SEM nu este un instrument intrusiv de marketing. Publicitatea, in principiu, atat cea online, cat si cea offline, tulbura comportamentul consumatorului. Daca un consumator se duce la un site pentru a cauta informatii, apare insinuanta reclama. Chiar daca citim un simplu ziar, reclamele sunt cele care domina si forteaza articolul sa se continue pe pagina urmatoare. In cazul SEM-ului insa, utilizatorului cauta in mod activ produse, servicii si informatii. Acestia vor fi, cel mai probabil,
citeste in continuare
5. Marketing prin coduri QR
Cel mai la indemana exemplu este urmatorul: vrei sa accesezi un site folosind telefonul mobil? In loc sa scrii tot URL-ul in browserul telefonului, creezi un cod QR pentru URL-ul respectiv, il scanezi cu telefonul mobil si apoi accesezi site-ul. Codurile QR sunt intensiv folosite pe platforma Android. Este o modalitate la indemana de a partaja link-uri catre aplicatiile din Android Market pe web. In loc sa deschizi Android Market si sa cauti aplicatia, scanezi codul gasit pe site si mergi direct la pagina aplicatiei. Codurile QR pot fi dragalase, pot fi o noutate si pot fi importante in
citeste in continuare
6. Cum putem sa devenim virali
Nu se stie exact ce va face piata cand da peste un continut viral. Care sunt caracteristicile acestuia? Intrebarea este legitima, deoarece piata a vazut nenumarate produse grozave care nu au atras deloc atentia si unele ingrozitoare care au fost vizualizate de milioane de ori. De ce? Unul dintre factorii determinanti este "plantarea semintei". Ideea este sa ne asiguram ca suficienti prieteni si colegi ne distribuie continutul cand il lansam. Daca avem multi prieteni activi pe Facebook, Twitter, LinkedIn si Google+, e bine sa-i rugam sa "raspandeasca" vestea. Nu
citeste in continuare
7. Acest e-mail i-a obtinut unui absolvent Stanford un job important
Astazi, Tristan este directorul departamentului de business development la Foresquare (companie care a dezvoltat o aplicatie pentru telefoanele inteligente, prin care utilizatorul gaseste cele mai apropiate baruri, cluburi sau restaurante (printre alte obiective definite), impreuna cu pozele si recomandarile facute de clientii utilizatori de Foursquare). In timpul mandatului sau a construit parteneriate cu marci importante, cum ar fi Bravo, MTV, CNN, New York Times, NBA si Starbucks. Pentru a sarbatori doi ani de la trimiterea e-mail-ului, Tristan a publicat textul e-mail-ului pe blogul
citeste in continuare
8. Presedintele LinkedIn: Nu are nimeni timp liber pentru Google+
"Nimeni nu are timp liber", a venit raspunsul. "Spre deosebire de platformele de socializare si televiziune care pot coexista, nu vedem prea multi oameni folosind Twitter-ul in acelasi timp cu Facebook-ul sau Facebook in acelasi timp cu LinkedIn", a adaugat CEO LinkedIn. Inainte de Google+ lucrurile se asezasera cumva: peisajul retelelor de socializare era unul inteligibil: oamenii apelau la LinkedIn pentru detalii privind viata lor profesionala, la Facebook pentru a vorbi cu prietenii si familia si la Twitter pentru a-si posta trairile audientei doritoare. Asadar, de
citeste in continuare
9. Cele mai populare 9 filmulete de pe YouTube in aceasta saptamana
Saptamana aceasta, locul noua a fost ocupat de un videoclip care prezinta un experiment de perceptie, in care chipuri atractive dealtfel devin urate daca sunt urmarite dintre-un anumit punct. Pe locul opt s-a aflat melodia "In The Dark" a celor de la DEV care a adunat aproape trei milioane de vizualizarie de la postarea de pe 8 iulie 2011. A saptea pozitie este ocupata de un moment supriza din timpul unei partide de baseball: Jordan Pacheco reuseste un home run insa bata de baseball i se rupe in timpul executiei. Filmuletul de pe locul sase este o melodie care canta
citeste in continuare
10. Imagini virale iubite de web in 2010
Imaginile pot fi raspandite prin cateva canale, mutandu-se intre acestea continuu, daca sunt virale: platforme de trimitere de mesaje si forumuri; bloguri; e-mail-uri; retele de socializare; site-uri; intranet al companiilor. Imaginile virale sunt pe val si fac parte din "Web 2.0" la fel cum au fost parte si din Web 1.0. Popularitatea lor se bazeaza pe motive intemeiate, printre care: exemplifica rapid o idee, le dau oamenilor o poveste pe care s-o spuna mai departe, pot crea conexiuni emotionale, se consuma rapid, fiind perfecte pentru un mediu cu o
citeste in continuare
11. Reclame incredibil de indraznete care au fost create pentru a soca
Multi au mers insa prea departe si au fost interzisi imediat, dar asta nu i-a impiedicat sa devina virali pe net. Compania italieneasca Benetton (foto) a facut pionierat in acest domeniu in anii 1980 si campaniile sale specifice au nascut pareri impartite. Desi multi au fost revoltati de metoda folosita de exemplificare prin imagini, altii i-au laudat, deoarece ataca probleme sociale semnificative, cum ar fi drepturile civile si ale omului. Benetton nu s-a sfiit sa atace tabuuri ale epocii, cum ar fi SIDA, si a folosit imagini adevarate. Este celebra, in acest sens, reclama titrata din
citeste in continuare