Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!
Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!
de Vlad Strunescu la 24 Iun. 2021
radiere birou crediteintermediari birou creditavertizari csalbnegocieri banci

Din 2019, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) inregistreaza o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credit. Din pacate, solutionarea acestor cereri nu se poate face printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN, asa cum se intampla, de regula, in cadrul procedurii de conciliere.

CSALB trimite cererile primite catre institutia de credit sau catre institutia financiara nebancara, iar aceasta poate doar sa verifice corectitudinea inregistrarii consumatorului in aceasta baza de date. 

Citeste si: Beneficii record din negocierile dintre clienti si banci, in cadrul CSALB
 
Din acest motiv, 9 din 10 cereri care au ca obiect stergerea din Biroul de Credit sunt respinse de banci si IFN, fiind clasate. Restul de 10% dintre cereri sunt solutionate amiabil, dupa sesizarea CSALB, adica, decizia de stergere a inregistrarii apartine comerciantilor si nu mai implica o negociere in cadrul CSALB.
 
De aceea, CSALB le recomanda consumatorilor sa se adreseze direct bancilor si IFN pentru solicitari care vizeaza Biroul de Credit si sa evite intermediarii care promit sau garanteaza succesul radierii acestor inregistrari.
 

Paguba pentru consumatori

Potrivit lui Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, asistam la un fenomen foarte pagubos pentru multi consumatori.

Paunescu a explicat ca exista firme care promit radierea inregistrarii in Biroul de Credit, iar, apoi, se indreapta in instanta impotriva consumatorilor pentru recuperarea unor sume care, cel mai probabil, sunt acceptate de acestia prin contracte care prevad onorariile acestor intermediari. 
 
Pe portalul instantelor, se poate vedea ca majoritatea solicitarilor sunt pentru suma de 1.500 de lei, iar, in unele cazuri, se ajunge si la executarea silita a consumatorilor care au avut incredere in promisiunea acestor firme. 

Citeste si: Creditarea duduie in pandemie. Valoarea creditelor se apropie de 300 de miliarde de lei, iar cea a depozitelor de 437 de miliarde
 

"Numai in Bucuresti sunt peste 50 de procese intentate de o singura societate care se ocupa cu acest lucru"

"Numai in Bucuresti sunt peste 50 de procese intentate de o singura societate care se ocupa cu acest lucru. In multe cazuri, probabil ca oamenii au refuzat sa mai plateasca sumele prevazute in contract, dupa ce incercarea de radiere din Biroul de Credit a esuat. 
 
De aceea, facem un apel catre consumatori sa se informeze in detaliu despre riscurile la care se supun si sa urmeze calea sigura si gratuita de rezolvare a acestei probleme: prin adresare directa catre banca sau IFN cu aceasta solicitare. 
 
Daca inregistrarea s-a facut dintr-o eroare, radierea va fi facuta independent de interventia unui intermediar care mai pretinde si bani pentru acest lucru. Cat despre cererile cu acest obiect transmise CSALB, le reamintim consumatorilor ca este limitata capacitatea de negociere in cazuri in care exista o legislatie speciala.
 
In aceeasi categorie, intra si solicitarile privind programul Noua Casa sau creditele cesionate catre societati care se ocupa cu recuperarea creantelor, acestea nefiind supravegheate si reglementate de Banca Nationala a Romaniei", a explicat Paunescu.
 
La randul sau, Serban Epure, directorul general al Biroului de Credit, arata ca solicitarea de stergere din Biroul de Credit este un drept al consumatorului de servicii financiare, iar acest drept poate fi exercitat printr-o solicitare directa catre banca sau IFN, ori printr-o solicitare online facuta pe portalul Biroului de Credit.
 
Solicitarea facuta catre Biroul de Credit tot la banca sau la IFN ajunge, adica la institutia care a inregistrat persoana respectiva in Biroul de Credit si care are toate documentele pe baza carora poate fi analizata solicitarea consumatorului. In plus, Biroul de Credit nu are dreptul de a modifica inregistrarile facute de banca sau IFN. 
 

Nu aveti nevoie de intermediari!

"Chiar daca unele firme promit stergerea din Biroul de Credit, consumatorii nu au nevoie de niciun intermediar pentru acest demers. in plus, intermediarii percep anumite sume de bani si nu pot garanta un succes la capatul acestui drum. in prezent sunt peste 200 de mii de utilizatori inregistrati pe portalul Biroului de Credit. 
 
Unul dintre motivele frecvent invocate de consumatorii care solicita stergerea inregistrarii in Biroul de Credit este lipsa notificarii. 
 
Conform legislatiei in vigoare, pana la data de 25 mai 2018, banca sau IFN trebuia sa notifice consumatorul cu 15 zile inainte de a-l inregistra in Biroul de Credit, dar obligatia se pastreaza si astazi. Cu toate acestea, daca institutia financiara sau o instanta decide ca, din cauza lipsei notificarii, trebuie sterse datele persoanei respective, trebuie retinut ca datoria fata de banca sau de IFN ramane. Aceasta nu se sterge si trebuie achitata", a precizat Epure.
 
Anul acesta, in 80% dintre cererile adresate IFN, prin intermediul CSALB, consumatorii solicita radierea inregistrarilor in Biroul de Credit. In cazul bancilor, ponderea cererilor care vizeaza Biroul de Credit este sub 20%. 
 
Daca, in 2019 si 2020, era un echilibru intre cererile cu acest obiect adresate bancilor si IFN, anul acesta, cererile catre IFN-uri sunt de peste doua ori mai multe decat cele adresate bancilor.

Citeste si: Ministerul Finantelor ii tenteaza pe romani cu o noua emisiune FIDELIS in lei si in euro
 
Cresterea numarului cererilor s-a suprapus cu perioada crizei sanitare, iar o parte dintre inregistrarile in Biroul de Credit ar putea avea drept cauza intarzieri la plata (inclusiv la credite de valori mici) in cazul consumatorilor care nu au solicitat amanarea ratelor, nu s-au incadrat in conditiile cerute de moratoriile legislative si nici nu au solicitat o conciliere in cadrul CSALB cand au intampinat dificultati in achitarea datoriei.

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Salariatii necrestini au mai multe zile libere pe an decat salariatii crestini?
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatii necrestini au mai multe zile libere pe an decat salariatii crestini?

Art. 139 alin. (1) din Codul muncii prevede ca salariatii necrestini beneficiaza de doua zile libere pentru fiecare dintre cele 3 sarbatori religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase...
today05 Aug. 2021
Comisia Europeana lasa tarie UE sa decida singure daca administreaza al treilea rapel al vaccinului anti-Covid
Sanatate

Comisia Europeana lasa tarie UE sa decida singure daca administreaza al treilea rapel al vaccinului anti-Covid

Potrivit celei mai recente decizii adoptate joi de Comisia Europeana, fiecare stat membru al Uniunii Europene e responsabil sa decida singur daca va administra sau nu cea de-a treia doza de vaccin...
today05 Aug. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce contine vaccinul anticovid in alte state ale lumii? Premiile merg pana la masini, apartamente si lingouri de aur
Sanatate

Ce contine vaccinul anticovid in alte state ale lumii? Premiile merg pana la masini, apartamente si lingouri de aur

today05 Aug. 2021
Top 6 accesorii esentiale pentru performanta in gaming
Tehnologie

Top 6 accesorii esentiale pentru performanta in gaming

today05 Aug. 2021
Cum a schimbat pandemia comportamentul consumatorilor. Ingrijorarea legata de bani ramane
Economie

Cum a schimbat pandemia comportamentul consumatorilor. Ingrijorarea legata de bani ramane

today05 Aug. 2021
In sfarsit, dosarul electronic de sanatate va fi disponibil pentru accesare
Sanatate

In sfarsit, dosarul electronic de sanatate va fi disponibil pentru accesare

today05 Aug. 2021
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x