Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!
Atentie la firmele care promit stergerea din Biroul de Credit! Nu este nevoie de intermediar!
de Vlad Strunescu la 24 Iun. 2021
radiere birou crediteintermediari birou creditavertizari csalbnegocieri banci

Din 2019, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) inregistreaza o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credit. Din pacate, solutionarea acestor cereri nu se poate face printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN, asa cum se intampla, de regula, in cadrul procedurii de conciliere.

CSALB trimite cererile primite catre institutia de credit sau catre institutia financiara nebancara, iar aceasta poate doar sa verifice corectitudinea inregistrarii consumatorului in aceasta baza de date. 

Citeste si: Beneficii record din negocierile dintre clienti si banci, in cadrul CSALB
 
Din acest motiv, 9 din 10 cereri care au ca obiect stergerea din Biroul de Credit sunt respinse de banci si IFN, fiind clasate. Restul de 10% dintre cereri sunt solutionate amiabil, dupa sesizarea CSALB, adica, decizia de stergere a inregistrarii apartine comerciantilor si nu mai implica o negociere in cadrul CSALB.
 
De aceea, CSALB le recomanda consumatorilor sa se adreseze direct bancilor si IFN pentru solicitari care vizeaza Biroul de Credit si sa evite intermediarii care promit sau garanteaza succesul radierii acestor inregistrari.
 

Paguba pentru consumatori

Potrivit lui Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, asistam la un fenomen foarte pagubos pentru multi consumatori.

Paunescu a explicat ca exista firme care promit radierea inregistrarii in Biroul de Credit, iar, apoi, se indreapta in instanta impotriva consumatorilor pentru recuperarea unor sume care, cel mai probabil, sunt acceptate de acestia prin contracte care prevad onorariile acestor intermediari. 
 
Pe portalul instantelor, se poate vedea ca majoritatea solicitarilor sunt pentru suma de 1.500 de lei, iar, in unele cazuri, se ajunge si la executarea silita a consumatorilor care au avut incredere in promisiunea acestor firme. 

Citeste si: Creditarea duduie in pandemie. Valoarea creditelor se apropie de 300 de miliarde de lei, iar cea a depozitelor de 437 de miliarde
 

"Numai in Bucuresti sunt peste 50 de procese intentate de o singura societate care se ocupa cu acest lucru"

"Numai in Bucuresti sunt peste 50 de procese intentate de o singura societate care se ocupa cu acest lucru. In multe cazuri, probabil ca oamenii au refuzat sa mai plateasca sumele prevazute in contract, dupa ce incercarea de radiere din Biroul de Credit a esuat. 
 
De aceea, facem un apel catre consumatori sa se informeze in detaliu despre riscurile la care se supun si sa urmeze calea sigura si gratuita de rezolvare a acestei probleme: prin adresare directa catre banca sau IFN cu aceasta solicitare. 
 
Daca inregistrarea s-a facut dintr-o eroare, radierea va fi facuta independent de interventia unui intermediar care mai pretinde si bani pentru acest lucru. Cat despre cererile cu acest obiect transmise CSALB, le reamintim consumatorilor ca este limitata capacitatea de negociere in cazuri in care exista o legislatie speciala.
 
In aceeasi categorie, intra si solicitarile privind programul Noua Casa sau creditele cesionate catre societati care se ocupa cu recuperarea creantelor, acestea nefiind supravegheate si reglementate de Banca Nationala a Romaniei", a explicat Paunescu.
 
La randul sau, Serban Epure, directorul general al Biroului de Credit, arata ca solicitarea de stergere din Biroul de Credit este un drept al consumatorului de servicii financiare, iar acest drept poate fi exercitat printr-o solicitare directa catre banca sau IFN, ori printr-o solicitare online facuta pe portalul Biroului de Credit.
 
Solicitarea facuta catre Biroul de Credit tot la banca sau la IFN ajunge, adica la institutia care a inregistrat persoana respectiva in Biroul de Credit si care are toate documentele pe baza carora poate fi analizata solicitarea consumatorului. In plus, Biroul de Credit nu are dreptul de a modifica inregistrarile facute de banca sau IFN. 
 

Nu aveti nevoie de intermediari!

"Chiar daca unele firme promit stergerea din Biroul de Credit, consumatorii nu au nevoie de niciun intermediar pentru acest demers. in plus, intermediarii percep anumite sume de bani si nu pot garanta un succes la capatul acestui drum. in prezent sunt peste 200 de mii de utilizatori inregistrati pe portalul Biroului de Credit. 
 
Unul dintre motivele frecvent invocate de consumatorii care solicita stergerea inregistrarii in Biroul de Credit este lipsa notificarii. 
 
Conform legislatiei in vigoare, pana la data de 25 mai 2018, banca sau IFN trebuia sa notifice consumatorul cu 15 zile inainte de a-l inregistra in Biroul de Credit, dar obligatia se pastreaza si astazi. Cu toate acestea, daca institutia financiara sau o instanta decide ca, din cauza lipsei notificarii, trebuie sterse datele persoanei respective, trebuie retinut ca datoria fata de banca sau de IFN ramane. Aceasta nu se sterge si trebuie achitata", a precizat Epure.
 
Anul acesta, in 80% dintre cererile adresate IFN, prin intermediul CSALB, consumatorii solicita radierea inregistrarilor in Biroul de Credit. In cazul bancilor, ponderea cererilor care vizeaza Biroul de Credit este sub 20%. 
 
Daca, in 2019 si 2020, era un echilibru intre cererile cu acest obiect adresate bancilor si IFN, anul acesta, cererile catre IFN-uri sunt de peste doua ori mai multe decat cele adresate bancilor.

Citeste si: Ministerul Finantelor ii tenteaza pe romani cu o noua emisiune FIDELIS in lei si in euro
 
Cresterea numarului cererilor s-a suprapus cu perioada crizei sanitare, iar o parte dintre inregistrarile in Biroul de Credit ar putea avea drept cauza intarzieri la plata (inclusiv la credite de valori mici) in cazul consumatorilor care nu au solicitat amanarea ratelor, nu s-au incadrat in conditiile cerute de moratoriile legislative si nici nu au solicitat o conciliere in cadrul CSALB cand au intampinat dificultati in achitarea datoriei.

 
Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Am ramas fara ministru la Educatie: motivele din spatele demisiei din noapte a lui Sorin Cimpeanu
Ultima ora

Am ramas fara ministru la Educatie: motivele din spatele demisiei din noapte a lui Sorin Cimpeanu

Joi seara, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, si-a dat demisia din functia pe care o ocupa in cadrul actualei coalitii de guvernare.  
today29 Sep. 2022
HoReCa, luata la rost de ANPC: cum sa ai in meniu cotlet de zebra si labute de crocodil proaspete? Asta e Codul penal adnotat
Ultimele stiri economice

HoReCa, luata la rost de ANPC: cum sa ai in meniu cotlet de zebra si labute de crocodil proaspete? Asta e Codul penal adnotat

Tot mai multe "minunatii" descopera comisarii Protectiei Consumatorilor, cand trec pragul restaurantelor romanesti si incep verificarile. Seful ANPC vorbeste despre cum li se vand...
today29 Sep. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

A crescut AJUTORUL DE SOMAJ: mai multi bani de la stat pentru romanii fara loc de munca. Cat primesti, daca esti dat afara de la job
Ultimele stiri economice

A crescut AJUTORUL DE SOMAJ: mai multi bani de la stat pentru romanii fara loc de munca. Cat primesti, daca esti dat afara de la job

today29 Sep. 2022
Romanii isi investesc economiile, nu le tin la saltea: oamenii au constientizat ca e important sa puna bani deoparte, atat cat isi permite fiecare
Ultimele stiri economice

Romanii isi investesc economiile, nu le tin la saltea: oamenii au constientizat ca e important sa puna bani deoparte, atat cat isi permite fiecare

today29 Sep. 2022
Facturile la energie vin pe sarite, luni de zile romanii nu stiu cat au de plata: de unde platim deodata mii de lei cand vor veni facturile din urma?
Ultimele stiri economice

Facturile la energie vin pe sarite, luni de zile romanii nu stiu cat au de plata: de unde platim deodata mii de lei cand vor veni facturile din urma?

today29 Sep. 2022
Ce sanse ai sa te angajezi la Bucuresti - Capitala ofera salarii record in Romania
Ultimele stiri economice

Ce sanse ai sa te angajezi la Bucuresti - Capitala ofera salarii record in Romania

today29 Sep. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x