CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii
CSALB, succes dupa succes. Bancile din Romania schimba paradigma: cum incearca sa negocieze cu romanii care au datorii
de Adrian Somai la 14 Feb. 2024
Urmareste-ne pe Google News
csalbnegociere cu bancarenegociere contract creditlitigii cu banca

Centrul de Solutionare a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) a initiat peste 5.500 de discutii de negociere cu bancile si cu institutiile financiare non-bancare pe parcursul anilor 2022 si 2023. Nu este nicio mirare, nu sunt deloc putini cei care vor sa isi renegocieze contractele de credit pe care le au. Interesant este insa ca anul 2023 a adus si peste 400 de cazuri in care bancile au initiat procesul de negociere cu consumatorul. 



Potrivit datelor, in mai mult de jumatate din toate negocierile purtate anul trecut de CSALB, solutionarea amiabila a fost initiata de banci, acestea fiind cele care au invitat consumatorii la conciliere. Acest lucru s-a intamplat dupa ce bancile si-au studiat mai atent propriile portofolii de clienti. Observand in unele cazuri intarzieri la plata ratelor sau litigii in instanta, bancile au preferat sa isi indrume clientii sa completeze o cerere de renegociere a contractului pe site-ul CSALB. Astfel, se ajunge mult mai rapid la un compromis. 

„In al 8-lea an de activitate operationala a CSALB observam un <next level> in activitatea de conciliere: trei banci, dintre care pentru una a devenit o practica frecventa, isi sfatuiesc clientii sa apeleze la conciliere. Desi completarea cererii de intrare in negociere ramane o vocatie a consumatorului, faptul ca institutia de credit face primul pas si ii recomanda rezolvarea amiabila dovedeste responsabilitate sociala si deschidere spre problemele consumatorilor din partea acestor institutii de credit”, spune pe aceasta tema Alexandru Paunescu, reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei in cadrul  CSALB. 

“Este obiectivul pe care l-am avut chiar de la inceputul activitatii Centrului, acela ca bancile, din proprie initiativa, sa isi indrume clientii nemultumiti sau care intampina dificultati in respectarea contractelor, catre solutionarea alternativa, in afara instantelor de judecata, in situatiile in care nu pot ajunge la solutionarea bilaterala a diferendelor”, mai transmite el. 

Scade durata de solutionare a cererilor transmise de consumatori

Alexandru Paunescu a explicat cu aceasta ocazie si de ce este atat de laudabila aceasta strategie noua a bancilor. "Din moment ce banca isi invita consumatorul la conciliere isi arata si disponibilitatea de a gasi o solutie favorabila la problema acestuia, iar timpul negocierii scade foarte mult. Dovada sta numarul negocierilor incheiate cu impacarea partilor. Daca in 2022 au fost 571 de situatii in care bancile si consumatorii s-au impacat, anul acesta vom ajunge la peste 650 de cazuri in care negocierile se incheie cu o solutie propusa de conciliatori si acceptata de ambele parti. Recomandam cu tarie ca si restul bancilor sa utilizeze aceasta metoda, sa isi pregateasca personalul din toate punctele de lucru pentru ca acesta sa indrume consumatorii spre solutionarea amiabila, iar concilierea sa devina o regula a institutiilor de credit, nu o exceptie”, spune el. 

Pentru a reduce durata de solutionare a cererilor transmise de consumatori catre banci, prin intermediul aplicatiei online de pe site-ul CSALB, s-au implementat alerte pentru banci si consumatori. Astfel, in cazul in care timpul maxim de 15 zile de la trimiterea cererii este depasit fara un raspuns din partea bancii sau IFN-ului cu privire la acceptarea sau respingerea cererii de negociere, sistemul informatic trimite automat un mesaj de solicitare a unui raspuns, notificand in acelasi timp si consumatorul.

        Citeste si: Romanii fac pace cu bancile: cum poti sa scapi de datoriile pe care nu le mai poti plati

Sursa foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x