Gestionarea bugetului nu este deloc usoara pentru cei cei nu au venituri sigure si constante, aceasta fiind una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta freelancerii. Daca nu vrei sa ajungi in situatii neplacute, este nevoie de o organizare exemplara atunci cand nu stii care sunt banii care iti vor intra in cont pe parcursul unei luni. Chiar si atunci cand stii foarte bine care iti sunt cheltuielile si veniturile este posibil sa fii luat uneori prin surprindere de anumite probleme pe care nu le-ai anticipat, lucrurile complicandu-se insa si mai mult atunci cand nu stii pe ce castiguri te poti baza!
Uite patru metode simple pe care le poti pune in practica si tu daca iti doresti o gestionare mai buna a bugetului!
Este bine sa stii mereu de cati bani ai nevoie pentru a iti acoperi cheltuielile lunare. Incepe cu o analiza asupra cheltuielilor fixe pe care trebuie sa le platesti pentru a evita sa intri in alte probleme, in aceasta categorie intrand intretinerea, telefonul, internetul, utilitatile, rata la credit si asa mai departe. Apoi, gandeste-te la cheltuielile flexibile si incearca sa iti dai seama cati bani dai in fiecare luna pe mancare, haine, iesiri in oras si asa mai departe. Nu uita nici de cheltuielile de business pe care le ai, in aceasta categorie putand fi incluse si taxele pe care trebuie sa le platesti catre stat.
Freelancing-ul iti permite sa preiei contracte noi oricand ai timp pentru o noua colaborare, insa nu trebuie sa iti faci planuri doar gandindu-te ca sigur vei incheia un contract nou peste cateva zile. Atunci cand iti pui la punct bugetul este recomandat mai degraba sa fii realist si sa te bazezi in special pe acele venituri despre care stii sigur ca iti vor intra in cont!
Unul dintre cele mai mari dezavantaje pe care le ai atunci cand esti freelancer este legat de nesiguranta pe care o ai in privinta unui castig minim lunar. Tocmai din acest motiv este recomandat sa ai un fond de rezerva care sa iti permita sa depasesti mai usor perioadele in care lucrurile nu merg chiar asa cum ti-ai dori tu. In plus, in caz de forta majora, este de preferat sa iti poti acoperi cheltuielile pentru cel putin sase luni, daca nu chiar un an!
In cazul in care iti raman bani dupa ce ai platit toate cheltuielile, este de preferat sa ii depozitezi intr-un cont de economii sau sa ii investesti in ceva care iti poate aduce in timp venituri pasive. Nu uita sa te gandesti si la anii in care nu vei mai putea munci ca acum! Potrivit specialistilor financiari, este recomandat sa economisesti lunar cel putin 10-20% din ceea ce castigi.
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat