Educatia financiara ca liant de promovare in domeniul asigurarilor si serviciilor financiare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Educatia financiara ca liant de promovare in domeniul asigurarilor si serviciilor financiare
Educatia financiara ca liant de promovare in domeniul asigurarilor si serviciilor financiare
de Redactia Manager la 10 Iul. 2025
Urmareste-ne pe Google News
In contextul actual, in care suntem permanent conectati la mediul online si informatiile circula „cu viteza luminii”, alimentat si de dinamicile economice interne si internationale, capacitatea de a discerne ce merita cu adevarat atentia noastra devine o conditie „sine qua non”. Pe acest fundament, educatia in general si educatia financiara in mod particular reprezinta un instrument esential pentru antrenarea muschiului responsabilitatii in gestionarea resurselor financiare personale.

Astfel, prin promovarea unei culturi a responsabilitatii si transparentei, educatia financiara este un pilon fundamental pentru dezvoltarea unui sistem financiar stabil si a unei societati echilibrate, in care toate partile implicate beneficiaza de pe urma unei intelegeri mai bune a avantajelor si riscurilor asociate. In plus, un nivel crescut de educatie financiara poate stimula increderea in sistemul financiar si poate favoriza dezvoltarea unor servicii inovatoare, care raspund eficient cerintelor pietei.
 
Conform celor mai recente rezultate din Eurobarometrul 525/2023 privind educatia financiara in Uniunea Europeana, cifrele sunt departe de a fi imbucuratoare: 18% dintre cetatenii UE prezinta un nivel ridicat de cultura financiara, 64% un nivel mediu, iar restul de 18% un nivel scazut. Cu toate acestea, exista diferente mari intre statele membre. In doar patru state membre, mai mult de un sfert dintre cetateni au un nivel ridicat de cultura financiara (Tarile de Jos, Suedia, Danemarca si Slovenia).
 
Daca activezi in domeniul asigurarilor sau serviciilor financiare si te numeri printre cei cu capacitate decizionala in desfasurarea actiunilor de marketing, ai ajuns in locul potrivit pentru a culege idei de promovare.
Din perspectiva unui consumator, o baza solida de cunostinte il poate ajuta sa ia decizii mult mai calculate si mai responsabile. Astfel, daca tu, ca brand, incerci mai intai sa ii raspunzi unor curiozitati si ii prezinti o poveste prin care sa ii acoperi lacunele, si abia apoi aduci in discutie produsul, ai mai multe sanse de reusita atunci cand tragi linie la finalul anului financiar. Totodata, rezultatele nu vor intarzia sa apara nici pe termen lung si vor fi evidente, iar aici vorbim despre cresterea increderii clientilor in produsele pe care le lansezi pe piata. Cu cat vor intelege mai bine ce beneficii au serviciile sau produsele tale, cu atat vor fi mai atrasi sa le achizitioneze. 
 
In completarea planului de PR & Comunicare pe care il ai deja in desfasurare, vom puncta o serie de strategii eficiente pe care le poti avea in vedere pentru compania sau institutia in care lucrezi, astfel incat sa te poti diferentia de concurenta. Iata ce actiuni poti avea in vedere pentru o promovare cat mai eficienta si cuprinzatoare a portofoliului tau:
 
1) Dezvolta campanii integrate de educatie financiara
 
  • Initiativele strategice care combina diferite canale si metode de comunicare vor deveni un adevarat „as in maneca”.
  • Organizeaza seminarii, webinarii si ateliere tematice privind gestionarea bugetului, importanta asigurarilor, dar si investitii si planificare financiara pe teme relevante pentru publicul tinta.
  • Creeaza continut educational in format video, articole (blog, advertoriale), infografice si ghiduri practice pe care sa le distribui in media, prin canalele digitale, dar si offline, de exemplu in cadrul unor targuri sau conferinte de profil.
 
2) Organizeaza programe de training / workshop-uri pentru clienti si parteneri si actiuni de CSR pentru publicul larg
 
  • Ele au scopul de consolida colaborarile, dar si de a oferi cunostinte practice. Astfel, iti aduci partea ta de bine in comunitate si cresti gradul de responsabilitatea sociala a tuturor celor implicati.
  • Ofera sesiuni de instruire pentru brokeri, agenti si parteneri pentru a-i ajuta sa inteleaga in profunzime serviciile oferite si sa comunice mai eficient beneficiile acestora catre clientul finali.
  • Dezvolta initiative de educatie financiara in scoli, universitati sau comunitati defavorizate pentru a creste nivelul de alfabetizare financiara si a construi o imagine pozitiva a companiei. Prin astfel de programe, poti contribui la reducerea ratei de supraindatorare, ajutand consumatorii sa economiseasca si sa isi imbunatateasca calitatea vietii. 
 
3) Creeaza campanii de marketing educational si continut personalizat
 
  • Prin utilizarea datelor si a segmentarii precise, poti oferi informatii relevante si valoroase, campaniile sunt eficiente, iar tu construiesti o comunitate educata si loiala.
  • Foloseste mesaje educative in campaniile publicitare pentru a demonstra beneficiile si necesitatea produselor financiare pe care le oferi, creand astfel o conexiune emotionala. Astfel, dobandesti increderea consumatorilor.
  • Dezvolta aplicatii, quiz-uri, calculator de planificare financiara si alte instrumente digitale interactive care sa ajute utilizatorii sa inteleaga mai bine produsele si sa ia decizii informate, dar si „testate”.
 
4) Dezvolta parteneriate cu organizatii educationale si ONG-uri
 
  • Colaborarea cu institutii de invatamant, prin integrarea modulelor de educatie financiara in curricula scolara sau universitara te poate aduce in atentia mai multor segmente de populatie.
  • Stabileste cat mai multe colaborari pentru a organiza ateliere, seminarii si campanii de constientizare.
  • Acceseaza resursele si expertiza organizatiilor partenere pentru dezvoltarea continutului educational.
  • Extinde-ti actiunile de promovare a educatiei financiare si catre ONG-uri si implica-te sa dai o mana de ajutor inclusiv in comunitatile vulnerabile. Efortul tau nu va trece neobservat!
 
5) Platforme digitale si social media
 
  • Creeaza grupuri, comunitati online si newslettere dedicate educatiei financiare, unde utilizatorii pot gasi informatii utile si pot interactiona cu continutul pe care il pui la dispozitie.
  • Foloseste platformele de social media (Facebook, Instagram, LinkedIn) pentru a distribui continut educational relevant si atractiv, in acord cu tone of voice-ul brandului tau;
  • Lanseaza discutii, incurajeaza interactiunea si implicarea in cadrul acestor platforme pentru a spori intelegerea subiectelor financiare si pentru a creste traficul pe fiecare retea in parte si, implicit, vizibilitatea brandului tau;
  • Creeaza materiale periodice pentru a oferi informatii actualizate, sfaturi si resurse utile despre educatia financiara, dar si pentru a-i obisnui pe cititori cu o anumita frecventa a continutului tau.

Nu mai e demult o noutate ca modalitatea in care „imbraci” mesajul dintr-un copy de Social Media, povestea dintr-un articol de blog sau pur si simplu cum alegi sa expui grafica pe un banner sau un video de promovare, influenteaza semnificativ asocierile pe care le va face un potential client cu brandul tau pe viitor. Prin urmare, este esential sa dezvolti campanii integrate de promovare pentru produsele din portofoliul tau, fie intern, fie cu ajutorul un sprijin extern, cum ar fi o agentie de marketing & PR cu expertiza in industria de asigurari si in domeniul financiar, atat pentru startup-uri sau IMM-uri, cat si pentru scale-ups sau corporatii.
 
 
Copyright imagini: https://www.canva.com/

Ultimele NOUTATI

Situatii in care salariatul este prejudiciat de angajator!
Companii

Situatii in care salariatul este prejudiciat de angajator!

today10 Iul. 2025
Banda de teflon pentru instalatii sanitare: Un ghid simplu de folosire, pas cu pas
Casa si gradina

Banda de teflon pentru instalatii sanitare: Un ghid simplu de folosire, pas cu pas

today10 Iul. 2025
2025-2026: turbulente sau calm pe piata HVAC?
Companii

2025-2026: turbulente sau calm pe piata HVAC?

today10 Iul. 2025
Moody’s saluta reformele fiscale: guvernul Bolojan, laudat pentru echilibrarea bugetului
Ultimele stiri economice

Moody’s saluta reformele fiscale: guvernul Bolojan, laudat pentru echilibrarea bugetului

today10 Iul. 2025
Scade ROBOR! BNR a dat astazi vestea cea mare pentru sute de mii de romani datori la banci
Economie

Scade ROBOR! BNR a dat astazi vestea cea mare pentru sute de mii de romani datori la banci

today10 Iul. 2025
ChatGPT Deep Research se extinde: integrare in teste cu Slack, Canva si Gmail, pentru o cercetare mai inteligenta
Tehnologie

ChatGPT Deep Research se extinde: integrare in teste cu Slack, Canva si Gmail, pentru o cercetare mai inteligenta

today10 Iul. 2025
Romanii, mari amatori de vacante de lux. Ce inseamna un buget fara numar in 2025 - 2.500 euro/persoana
Travel

Romanii, mari amatori de vacante de lux. Ce inseamna un buget fara numar in 2025 - 2.500 euro/persoana

today10 Iul. 2025
Taxe mai mari, firme mai putine. Masurile fiscale strang latul in jurul IMM-urilor din Romania
Companii

Taxe mai mari, firme mai putine. Masurile fiscale strang latul in jurul IMM-urilor din Romania

today09 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x