Tinand cont de contextul economic actual pe care il traversam de mai bine de doi ani, un numar tot mai mare de oameni ajung sa se regaseasca pe lista cu rau platnici a Biroului de Credite, dorindu-si stergerea din acest registru. Daca si tu te regasesti in aceasta situatie deloc placuta, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii!
In primul rand, trebuie stiut faptul ca orice inregistrare in acest registru, efectuata cu respectarea reglementarilor in domeniu, va ramane in baza de date timp de patru ani, indiferent daca restanta a fost achitata intre timp. Tocmai din acest motiv, Centrul de Solutionare a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), entitate de interes public care se ocupa cu solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, recomanda persoanelor care intampina o astfel de problema sa se adreseze direct bancilor sau IFN-urilor pentru solicitarile care vizeaza Biroul de Credite, evitand astfel intermediarii.
Incepand cu anul 2019 si pana in ziua de astazi, CSALB remarca o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credite. Lucrurile sunt insa ceva mai complicate in acest caz, solutionarea unor cereri de acest fel neputand fi realizata printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, asa cum se intampla spre exemplu in cazul unei proceduri de conciliere.
Tot ceea ce poate face CSALB in acest caz este sa trimita o cerere catre banca sau IFN-ul in cauza prin care sa solicite verificarea corectitudinii inregistrarii consumatorului in baza de date a Biroului de Credite. Marea majoritate a cererilor referitoare la radierea din Biroul de Credite sunt respinse de banci si de IFN-uri, fiind clasate.
Restul cererilor sunt solutionate amiabil, decizia de stergere a inregistrarii apartinand comerciantilor. Cererile catre CSALB referitoare la radierea din Biroul de Credite au succes in acele cazuri in care in urma verificarilor se constata ca inregistrarea in registru a fost facuta in mod eronat de catre banca sau IFN.
CSALB recomanda consumatorilor sa arate mai multa prudenta fata de acei intermediari care promit sau care garanteaza succesul radierii acestor inregistrari din Biroul de Credite. O asemenea garantie nu poate exista in conditiile in care banca este singura care poate dispune stergerea unei persoane din Biroul de Credite, si asta doar in conditiile in care se constata o eroare operationala.
DE INTERES. ANAF iti urmareste Facebook-ul si te miroase imediat daca ascunzi bani de stat: cum esti filat online de Fisc, fara sa-ti dai seama
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si