Tinand cont de contextul economic actual pe care il traversam de mai bine de doi ani, un numar tot mai mare de oameni ajung sa se regaseasca pe lista cu rau platnici a Biroului de Credite, dorindu-si stergerea din acest registru. Daca si tu te regasesti in aceasta situatie deloc placuta, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii!
In primul rand, trebuie stiut faptul ca orice inregistrare in acest registru, efectuata cu respectarea reglementarilor in domeniu, va ramane in baza de date timp de patru ani, indiferent daca restanta a fost achitata intre timp. Tocmai din acest motiv, Centrul de Solutionare a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), entitate de interes public care se ocupa cu solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, recomanda persoanelor care intampina o astfel de problema sa se adreseze direct bancilor sau IFN-urilor pentru solicitarile care vizeaza Biroul de Credite, evitand astfel intermediarii.
Incepand cu anul 2019 si pana in ziua de astazi, CSALB remarca o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credite. Lucrurile sunt insa ceva mai complicate in acest caz, solutionarea unor cereri de acest fel neputand fi realizata printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, asa cum se intampla spre exemplu in cazul unei proceduri de conciliere.
Tot ceea ce poate face CSALB in acest caz este sa trimita o cerere catre banca sau IFN-ul in cauza prin care sa solicite verificarea corectitudinii inregistrarii consumatorului in baza de date a Biroului de Credite. Marea majoritate a cererilor referitoare la radierea din Biroul de Credite sunt respinse de banci si de IFN-uri, fiind clasate.
Restul cererilor sunt solutionate amiabil, decizia de stergere a inregistrarii apartinand comerciantilor. Cererile catre CSALB referitoare la radierea din Biroul de Credite au succes in acele cazuri in care in urma verificarilor se constata ca inregistrarea in registru a fost facuta in mod eronat de catre banca sau IFN.
CSALB recomanda consumatorilor sa arate mai multa prudenta fata de acei intermediari care promit sau care garanteaza succesul radierii acestor inregistrari din Biroul de Credite. O asemenea garantie nu poate exista in conditiile in care banca este singura care poate dispune stergerea unei persoane din Biroul de Credite, si asta doar in conditiile in care se constata o eroare operationala.
DE INTERES. ANAF iti urmareste Facebook-ul si te miroase imediat daca ascunzi bani de stat: cum esti filat online de Fisc, fara sa-ti dai seama
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!