Tinand cont de contextul economic actual pe care il traversam de mai bine de doi ani, un numar tot mai mare de oameni ajung sa se regaseasca pe lista cu rau platnici a Biroului de Credite, dorindu-si stergerea din acest registru. Daca si tu te regasesti in aceasta situatie deloc placuta, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii!
In primul rand, trebuie stiut faptul ca orice inregistrare in acest registru, efectuata cu respectarea reglementarilor in domeniu, va ramane in baza de date timp de patru ani, indiferent daca restanta a fost achitata intre timp. Tocmai din acest motiv, Centrul de Solutionare a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), entitate de interes public care se ocupa cu solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, recomanda persoanelor care intampina o astfel de problema sa se adreseze direct bancilor sau IFN-urilor pentru solicitarile care vizeaza Biroul de Credite, evitand astfel intermediarii.
Incepand cu anul 2019 si pana in ziua de astazi, CSALB remarca o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credite. Lucrurile sunt insa ceva mai complicate in acest caz, solutionarea unor cereri de acest fel neputand fi realizata printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, asa cum se intampla spre exemplu in cazul unei proceduri de conciliere.
Tot ceea ce poate face CSALB in acest caz este sa trimita o cerere catre banca sau IFN-ul in cauza prin care sa solicite verificarea corectitudinii inregistrarii consumatorului in baza de date a Biroului de Credite. Marea majoritate a cererilor referitoare la radierea din Biroul de Credite sunt respinse de banci si de IFN-uri, fiind clasate.
Restul cererilor sunt solutionate amiabil, decizia de stergere a inregistrarii apartinand comerciantilor. Cererile catre CSALB referitoare la radierea din Biroul de Credite au succes in acele cazuri in care in urma verificarilor se constata ca inregistrarea in registru a fost facuta in mod eronat de catre banca sau IFN.
CSALB recomanda consumatorilor sa arate mai multa prudenta fata de acei intermediari care promit sau care garanteaza succesul radierii acestor inregistrari din Biroul de Credite. O asemenea garantie nu poate exista in conditiile in care banca este singura care poate dispune stergerea unei persoane din Biroul de Credite, si asta doar in conditiile in care se constata o eroare operationala.
DE INTERES. ANAF iti urmareste Facebook-ul si te miroase imediat daca ascunzi bani de stat: cum esti filat online de Fisc, fara sa-ti dai seama
Ultimele NOUTATI
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata