Tinand cont de contextul economic actual pe care il traversam de mai bine de doi ani, un numar tot mai mare de oameni ajung sa se regaseasca pe lista cu rau platnici a Biroului de Credite, dorindu-si stergerea din acest registru. Daca si tu te regasesti in aceasta situatie deloc placuta, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii!
In primul rand, trebuie stiut faptul ca orice inregistrare in acest registru, efectuata cu respectarea reglementarilor in domeniu, va ramane in baza de date timp de patru ani, indiferent daca restanta a fost achitata intre timp. Tocmai din acest motiv, Centrul de Solutionare a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), entitate de interes public care se ocupa cu solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, recomanda persoanelor care intampina o astfel de problema sa se adreseze direct bancilor sau IFN-urilor pentru solicitarile care vizeaza Biroul de Credite, evitand astfel intermediarii.
Incepand cu anul 2019 si pana in ziua de astazi, CSALB remarca o crestere a numarului de cereri prin care consumatorii solicita stergerea inregistrarilor din Biroul de Credite. Lucrurile sunt insa ceva mai complicate in acest caz, solutionarea unor cereri de acest fel neputand fi realizata printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, asa cum se intampla spre exemplu in cazul unei proceduri de conciliere.
Tot ceea ce poate face CSALB in acest caz este sa trimita o cerere catre banca sau IFN-ul in cauza prin care sa solicite verificarea corectitudinii inregistrarii consumatorului in baza de date a Biroului de Credite. Marea majoritate a cererilor referitoare la radierea din Biroul de Credite sunt respinse de banci si de IFN-uri, fiind clasate.
Restul cererilor sunt solutionate amiabil, decizia de stergere a inregistrarii apartinand comerciantilor. Cererile catre CSALB referitoare la radierea din Biroul de Credite au succes in acele cazuri in care in urma verificarilor se constata ca inregistrarea in registru a fost facuta in mod eronat de catre banca sau IFN.
CSALB recomanda consumatorilor sa arate mai multa prudenta fata de acei intermediari care promit sau care garanteaza succesul radierii acestor inregistrari din Biroul de Credite. O asemenea garantie nu poate exista in conditiile in care banca este singura care poate dispune stergerea unei persoane din Biroul de Credite, si asta doar in conditiile in care se constata o eroare operationala.
DE INTERES. ANAF iti urmareste Facebook-ul si te miroase imediat daca ascunzi bani de stat: cum esti filat online de Fisc, fara sa-ti dai seama
Ultimele NOUTATI
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si