Peste 30% dintre intreprinderi au inovat produse
treimeintreprinderiinovatoareproduseservicii
Mai mult de o treime dintre intreprinderile din industrie si servicii au inovat produse sau metode de marketing in perioada 2008 - 2010.
ai exact, 30,8% dintre intreprinderile din piata au inovat produse, procese, metode organizationale sau metode de marketing in perioada 2008 - 2010. Comparativ cu intervalul de timp anterior, din 2006 pana in 2008, s-a inregistrat o scadere de 2,5%.
Cele mai inovatoare firme au fost cele mari. Circa 56,4% dintre intreprinderile mari au fost inovatoare, fata de doar 29,7% din intreprinderile mici si mijlocii catalogate astfel.
Partea cea mai inovatoare a pietei de produse a fost cea de fabricare a produselor farmaceutice de baza si a preparatelor, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Cele mai inovatoare servicii au fost prestate in domeniul asigurarilor, reasigurarilor si fondurilor de pensii.
Peste 25% dintre intreprinderile considerate "inovatoare" si-au schimbat structura intreprinderii, practica de afaceri, metoda manageriala sau metoda de vanzare.
Intreprinderile inovatoare au realizat circa 58,5% din cifra de afaceri a intreprinderilor pentru anul 2010.
Firmele au cheltuit in total peste 3,771 miliarde de lei pentru inovare, iar cei mai multi bani, 69,1%, au fost cheltuiti pentru masini, echipamente si software.